//
کدخبر: ۲۷۴۸۱۱ //

زنجبیل؛ معجزه ای برای لاغری

زنجبیل جز مواد غذایی و ادویه هایی میباشد که خاصیت گرمازایی دارد و به افزایش دمای بدن کمک میکند. از طرفی همه ی ما به خوبی می دانیم که برای لاغری و کاهش وزن نیز باید دمای بدن افزایش یابد تا سوخت و ساز بدن نیز رشد چشمگیری داشته باشد و به چربی سوزی و سوخت کالری منجر شود.

زنجبیل؛ معجزه ای برای لاغری

جالب است بدانید که از زمان های قدیم تا کنون در طب سنتی و علم باستانی هندوستان از گیاه زنجبیل برای سلامتی و درمان بیماری ها استفاده میشد. طبق آمار بدست امده در سال های گذشته نیز بسیاری از دانشمندان و محققان رشته ی تغذیه نیز خواص زنجبیل برای لاغری را تایید کردند.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، در سال 2014 در مجله ای به نام؛ دانش غذا و کشاورزی، نتایج تحقیقات متخصصان به چاپ رسید.

تحقیقات دانشمندان به این نحو بود که دو گروه موش را انتخاب کردند که دسته ای از آنها دارای اضافه وزن بودند و عده ای دیگر دارای وزن طبیعی و ایده آل بودند. به مدت 30 روز به آن دسته از موش هایی که دارای اضافه وزن بودند، جینجرول ( ماده ی اصلی موجود در زنجبیل) داده شد و در نهایت به صورت مشهودی لاغری و کاهش وزن در این دسته از موش های چاق مشاهده شد.

زنجبیل برای لاغری

این دسته از موش ها نیز مانند گروه دیگر دارای وزن ایده آلی شدند. اما سوالی در اینجا برای متخصصان پیش آمد که چگونه جینجرول باعث لاغری شده است؟ آیا در این کاهش وزن به میزان سلامت موش ها نیز آسیب وارد شده لست؟

برای پاسخ به این سوال دانشمندان خون این دسته از موش ها را مورد آزمایش و بررسی و تحقیق قرار دادند. آنان متوجه شدند که جینجرول توانسته است سطح قندخون و لپتین را در بدن موش ها کاهش دهد، از طرفی نیز سطح کلسترول بد خون موش ها  (LDL) نیز کاهش یافته بود و همین موضوع باعث لاغری آنها بوده است. بنابر این علاوه بر آنکه هیچ گونه آسیبی به این موش ها وارد نشده بود، بلکه سطح سلامت آنها نیز افزایش یافته بود.

در نتیجه به عنوان یک قاعده ی کلی از زنجبیل به عنوان یک ماده ی غذایی مفید سرشار از خاصیت که باعث درمان چاقی و دستیابی به لاغری سریع و بدون ضرر تاثیر گذار است، یاد میشود.

چگونگی لاغری با زنجبیل

همانطور که میدانید زنجبیل جز مواد غذایی و ادویه هایی میباشد که خاصیت گرمازایی دارد و به افزایش دمای بدن کمک میکند. از طرفی همه ی ما به خوبی می دانیم که برای لاغری و کاهش وزن نیز باید دمای بدن افزایش یابد تا سوخت و ساز بدن نیز رشد چشمگیری داشته باشد و به چربی سوزی و سوخت کالری منجر شود. حقیقت آن است که طبع گرم زنجبیل باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون در بدن میشود و نتیجه ی چنین تغییرات شیمیایی در بدن لاغری و کاهش وزن است.

لاغری

ناگفته نماند که مصرف نوشیدنی زنجبیل قبل از وعده های غذایی نیز میتواند باعث کاهش اشتها در افراد شود و همین موضوع نیز باعث میشود تا افراد کمتر غذا بخورند و سطح کمتری از کالری در بدن آنها ذخیره شود و این موضوع به تدریج باعث کاهش چشمگیر وزن افراد میشود.

اولین و چشمگیرترین اثر زنجبیل در لاغری در مواقعی می باشد که افراد دارای چربیدور شکم میباشند، زنجبیل به سرعت روند چربی سوزی را در چنین نواحی از بدن که دارای چربی بسیار زیاد میباشد آغاز میکند و افراد میتوانند پس از چند روز که این ماده ی مقوی و معجزه آسا را مصرف کردند، اثرگذاری آن را در آب شدن شکم و پهلو هایشان مشاهده کنند.

زنجبیل ؛ ماده ای برای لاغری و مقابله با استرس های مزمن

توجه داشته باشید که طبق نتایج تحقیقات علمی که در سال های اخیر انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که دچار مشکلات روحی می باشد و از استرس مزمن رنج می برند، روند افزایش وزن سریع تری خواهند داشت و با وجود ورزش کردن و فعالیت های بدنی زیاد نیز آنان وزنشان کاهش نیابد و لاغری را تجربه نکنند ؛ چرا که استرس ها و حالات روانی نامناسب باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول در بدن میشود و این هورمون روند کاهش وزن افراد را دچار اختلال میکند.

تنها ماده ی تاثیر گذاری که میتواند در مهار سطح کورتیزول اثر داشته باشد، زنجبیل است. بنابراین توصیه میشود افرادی که از افزایش وزن رنج می برند و دچار آسیب های روحی و استرس های مزمن هستند برای افزایش میزان آرامش روحی و تولید بیشتر هورمون آدرنالین( هورمون آرامبخش) در بدن بجای کورتیزول، حتما از زنجبیل کمک بگیرند.

نحوه ی مصرف زنجبیل برای لاغری

1.برای لاغری لازم است که شما سطح اشتهایتان کاهش یابد و غذای کمتری میل کنید. توصیه می شود که برای کاهش اشتها از داروهای شیمیایی خطرناک و مضر به هیچ عنوان استفاده نکنید. تکه ی کوچکی زنجبیل را قبل از غذا بخورید تا شاهد کاهش اشتها یتان باشید.

2.از زنجبیل تازه کمک بگیرید و به عنوان ادویه از آن استفاده کنید. شما میتوانید برای خوش طعم و عطر کردن غذاهایتان از این ماده ی شگفت انگیز کمک بگیرید.

3.چای لیمو ترش و زنجبیل یکی از بهترین نوشیدنی هایی میباشد که علاوه بر لاغری باعث ایجاد شادی و نشاط در افراد میشود.

4.دمنوش زنجبیل نیز یکی از بهترین راه های لاغری است. برای آماده کردن این دمنوش کافی است مانند چایی، زنجبیل را نیز دم کنید و برای خوش طعم کردن آن از عسل کمک بگیرید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان