//
کدخبر: ۲۷۴۳۳۵ //

با خواص شوید برای لاغری آشنا شویم!

مقداری عرق گیاهی زیره و شوید را با یکدیگر ترکیب کنید و با آب کافی میل کنید تا علاوه بر پاکسازی بدنتان از چربی ها، میزان سوخت ساز و متابولیسم بدنتان نیز افزایش پیدا کند و خونتان از مواد زائدی همچون کلسترول به طور کامل پاکسازی شود.

 با خواص شوید برای لاغری آشنا شویم!

همه‌ی ما با سبزی خوش طعم و خوش عطری به نام شوید آشنایی داریم. در کشور ما شوید از گذشته تا کنون طرفداران بسیار زیادی داشته است و علاوه بر خوش طعم و خوش بو کردن غذاهای مختلف، جز گیاهان دارویی برای لاغری و کاهش وزن نیز به حساب می آید.

شوید

به گزارش فرتاک نیوز، شوید در اکثر نقاط دنیا مانند: جنوب اروپا، ‌مصر، ‌آمریکا و چین و... کاشته میشود و از لحاظ ظاهری کمی شبیه به گیاه زیره میباشد. برای تشخیص تمایز این دو گیاه از یکدیگر باید توجه داشته باشید که گل سبزی شوید زرد رنگ میباشد و گل زیره رنگی مایل به سفید دارد.

جالب است بدانید زمان جمع آوری این سبز خوش طعم وخوش عطر حدوداً اواسط بهار تا اواسط فصل تابستان می باشد و شما میتوانید در این زمان شوید های تازه را خریداری کنید و از عطر و رایحه آنها لذت ببرید.

در حقیقت شوید داروی گیاهی برای لاغری به حساب می آید که تاکنون هیچ گونه عوارض و آسیب جسمانی از آن گزارش نشده است و برخلاف داروهای شیمیایی که اصلا سلامت بدن را تحت تاثیر قرار میدهند، استفاده از گیاه شوید به جز لاغری دارای مزایای و فواید بسیار زیادی میباشد که در ادامه ی مطلب با انها اشنا خواهیم شد.

فواید داروی گیاهی لاغری به نام شوید

1. شوید جز گیاهان دارویی لاغری میباشد که دارای طبیعت گرم و خشکی است و خواص ضد چربی بسیار زیادی دارد که تنها مختص به لاغری نمی شود؛ بلکه کسانی که دچار بیماری هایی همچون کلسترول و چربی خون میباشند نیز میتوانند از ان استفاده کنند. به طور کلی شوید علاوه بر لاغری باعث کاهش چربی خون (کلسترول ، تری گلیسرید و اسید اوریک) نیز میشود.

2. نوشیدن عرق شوید به همراه آب سرد باعث تقویت قوای گوارشی، معده و اعصاب افراد میشود.

3.از آنجایی که شوید دارای کلسیم می باشد به پیشگیری و درمان بیماری هایی همچون آرتروز کمک میکند.

4. بانوانی که دچار دوران قاعدگی نامنظمی میباشند و سطح هورمون های انان تا حدودی نامتعادل است و یا در دوران شیردهی خود، شیر کمی دارند، می توانند از دمنوش شوید استفاده کنند تا سطح هورمون های انان متعادل شود و علاوه بر مرتب و منظم شدن دوران قاعدگی آنان، شیر مادران افزایش پیدا کند.

5. عرق شوید در طب سنتی برای مشکلاتی همچون: سوء هاضمه، نفخ، استفراغ و سکسکه توصیه میشود.

6. شوید دارای مواد ضد باکتریایی به نام پلی استیلن میباشد که عملکرد باکتریایی و قارچی که دارای اثرات التهابی می باشند را به شدت کاهش میدهد.

7. وجود ویتامین "ویتامین C” در این سبزی باعث پیشگیری و درمان بیماری های تنفسی و عفونی میشود.

8. شوید یکی از منابع غنی از فلاونوئیدها و ویتامین B complex میباشد که در بدن باعث ترشح هورمون هایی همچون آدرنالین میشود و تا حد زیادی احساس ارامش افراد را افزایش میدهد.

9. بیشتر متخصصان توصیه میکنند که سالمندان، کودکان، مادران شیرده و.. حتما از سبزی شوید در غذاهای خود استفاده کنند، چرا که این سبزی حاوی مقداری زیادی منیزیم و اهن میباشد.

10. از آنجایی که این داروی گیاهی لاغری باعث کاهش چربی خون و کلسترول نیز می شود، کاهش وزن افراد را در طولانی مدت رقم میزنند و مانند بسیاری از داروهای شیمیایی دیگر تنها در مقطع زمانی کوتاهی باعث کاهش وزن نمیشود.

12291536_140

چگونگی لاغری و کاهش وزن با شوید

جالب است بدانید که نوشیدن عرق شوید به همراه میزان کافی آب میتواند باعث افزایش متابولیسم بدن شو و همین موضوع به تدریج باعث لاغری افراد می شود؛ چراکه با افزایش متابولیسم روند کالری سوزی در بدن نیز شدت میابد.

بنابراین اگر شما جز آن دسته از کسانی مباشید که به سلامت خود اهمیت میدهید و برایتان مهم است که در کنار کاهش وزنتان، سلامت خود را نیز افزایش دهید، پیشنهاد میکنیم که مقداری عرق گیاهی زیره و شوید را با یکدیگر ترکیب کنید و با آب کافی میل کنید تا علاوه بر پاکسازی بدنتان از چربی ها، میزان سوخت ساز و متابولیسم بدنتان نیز افزایش پیدا کند و خونتان از مواد زائدی همچون کلسترول به طور کامل پاکسازی شود.

یکی دیگر از روش های استفاده از سبزی شوید برای لاغری آن است که این سبزی به صورت جوشانده ای گیاهی تهیه کنید و میل کنید. اگر فکر میکنید که ممکن است طعم گس آن شما را آزار دهد میتوانید از مقداری طعم دهندهی طبیعی همچون عسل و دارچین نیز استفاده کنید.

ناگفته نماند که نوشیدن یک دمنوش حاوی شوید برای لاغری پس از خوردن وعده های غذایی به بهبود عملکرد معده و هضم غذا نیز کمک میکند و به تدریج باعث شکسته شدن سلول های چربی میشود.

626

استفاده از شوید برای چه کسانی ممنوع است؟

 استفاده از عرق شوید و جوشانده آن با هدف لاغری برای افراد زیر ممنوع می باشد و مضر است:

1.بیماران کلیوی

2. بیماران مبتلا به التهابات شدید کبدی

 3. بیماران مبتلا به زخم معده

 4. مبتلایان به حساسیت های پوستی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان