//
کدخبر: ۲۷۷۸۲۴ //

نکاتی طلایی برای لاغری سریع

تمام افرادی که در رژیم لاغری موفق بوده اند و نتایج مطلوبی را کسب کرده اند، در کنار رژیم غذایی استاندارد خود، ورزش و فعالیت های بدنی نیز داشته اند. چراکه تغذیه و تحرک فیزیکی دو مورد اساسی در کاهش وزن میباشند و نمیتوان انتظار داشت که تنها با استفاده از یکی از این دو مورد به موفقیت دست یافت.

نکاتی طلایی برای لاغری سریع

لاغری یکی از پرکاربرد ترین و با اهمیت ترین مسائلی است که این روزها در جامعه بسیار مورد توجه واقع میشود، به خصوص با تغییر سبک زندگی انسان ها و شیوع بیماری کرونا که مردم را بیشتر به خانه نشینی عادت داده است.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، امروزه همه ی ما در شرایطی زندگی میکنیم که روز به روز ممکن است افزایش وزن بیشتری را تجربه کنیم. در حالت عادی شاید در طول یک روز با انجام فعالیت های ساده بدنی و تحرک های فیزیکی از بروز مشکلاتی همچون افزایش وزن جلوگیری کرد یا تا حد زیادی آنها را کنترل کرد اما وقتی که سبک زندگی و شغلی شما به گونه ای باشد که مجبور باشید اکثر تایم های روزانه تان را بنشینید و تحرکی نداشته باشید، به وضوح متوجه خواهید شد که به تدریج وزن شما بیشتر خواهد شد و بدن شما فرم استاندارد را از دست خواهد داد.

 لاغری

البته موضوع چاقی و افزایش وزن مسئله ای نمی باشد که تنها به تغییر ظاهری افراد ختم شود و آنان را از این جهت آزار دهد.

چاقی و افزایش وزن دارای پیامدهای ناگواری همچون آسیب و ضرر به سلامت انسان ها میباشد. بیماری هایی همچون افزایش فشار خون، کلسترول، ناراحتی های قلبی، برخی از انواع دیابت ها و.... در نتیجه ی افزایش وزن انسان ها بوجود می آیند.

مسلماً در مورد روشهای مختلف لاغری نیز چیزهای زیادی شنیده اید و راه های مختلفی را برای لاغری امتحان کرده اید. برخی از این راه ها دارای نتیجه ی مطلوبی نمی باشند و برخی دیگر نیز باعث وارد شدن آسیب به سلامت انسان ها می شوند.

بنابراین رژیم لاغری مناسب و استاندارد خواهد بود که دارای 3 ویژگی بسیار مهم باشد:

  • اشتهای افراد را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • افراد در طول رژیم غذایی خود احساس گرسنگی بیش از حدی نداشته باشند.
  • سلامت متابولیک انسان ها نیز همراه با کاهش وزن، افزایش پیدا کند.

در ادامه ی مطلب همراه ما باشید تا با نکاتی طلایی از موضوع لاغری و کاهش وزن آشنا شویم و بتوانیم با استفاده از برنامه غذایی و رژِمی استانداردی از اضافه وزن خود خلاص شویم.

لاغری 2

مصرف غذاها ی طبیعی و سالم را فراموش نکنید!

بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه، به افرادی که قصد لاغری و افزایش میزان سلامت خود را دارند و به دنبال یک برنامه ی غذایی مناسب میگردند، توصیه میکنند که از مصرف غذاهای فرآوری و منجمد و بسته بندی شده تا حد ممکن اجتناب کنند.

شاید شما هم در رابطه با این موضوع از اطرافیان خود چیزهای زیاده شنیده باشید اما دلیل اصلی آن را ندانید و برایتان این سوال پیش اید که عدم استفاده از غذاهای فراوری شده و منجمد با لاغری و کاهش وزن چه ارتباط دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برای نگهداری و طولانی تر شدن غذاهای بسته بندی و فراوری شده، اصولا ً از نمک یا همان سدیم استفاده می کنند تا مواد غذایی عمر بیشتری در هنگام نگهداری داشته باشند و زود فاسد نشوند.

سدیم نیز از موادی میباشد که به تنهایی میتواند باعث افزایش فشارخون و به خطر افتادن سلامتی و افزایش وزن و... شود. بنابراین در حالت کلی توصیه میشود که از غذاهای سالم و میوه ها، غلات ، سبزیجات، لبنیات و پروتئین های کم چرب و.....استفاده کنید.

شاید برخی از افراد به اشتباه تصور کنند که برای لاغری و کاهش وزن باید بسیاری از مواد غذایی را از برنامه رژیمی خود حذف کنند. اما حقیقت آن است که یک رژیم غذایی استاندارد باید به گونه ای طراحی شود که مواد مورد نیاز بدن به طور کامل تامین گردد و آسیبی به سلامت افراد وارد نشود.

میزان پروتئین و کالری بدن را کنترل کنید

سعی کنید میزان کالری و پروتئین های موجود در مواد غذایی مختلف را شناسایی کنید تا بتوانید بر اساس نیاز بدن خود از آنها استفاده کنید. فراموش نکنید که هنگامی که بدن موادی همچون کالری و پروتئین، کربوهیدرات را بیش از اندازه ی مورد نیازش دریافت میکند، مقدار اضافی را به چربی تبدیل میکند و در قسمت های مختلفی از بدن ذخیره میکند.

همین موضوع نیز مانع لاغری افراد میشود. بنابراین اگر شما قصد لاغری و کاهش وزن دارید، بهتر است توجه داشته باشید که میزان کالری و کربوهیدراتی که بدنتان از طریق غذاخوردن دریافت میکند باید کمتر از میزان مصرفی و اندازه ای باشد که در بدن سوخت میشود.

رژیم غذایی به تنهایی برای لاغری کافی نیست!

مسلماً تمام افرادی که در رژیم لاغری موفق بوده اند و نتایج مطلوبی را کسب کرده اند، در کنار رژیم غذایی استاندارد خود، ورزش و فعالیت های بدنی نیز داشته اند. چراکه تغذیه و تحرک فیزیکی دو مورد اساسی در کاهش وزن میباشند و نمیتوان انتظار داشت که تنها با استفاده از یکی از این دو مورد به موفقیت دست یافت.

اگه شرایط مساعد و زمان کافی برای رفتن به ورزشگاه ندارید، میتوانید از فعالیت های بدنی ساده ای مانند پیاده روی و طناب زدن، دراز نشست و... برای چربی سوزی کمک بگیرید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۸۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان