//
کدخبر: ۲۷۶۸۶۰ //

طریقه ی مصرف چای ترش برای لاغری و تناسب اندام

بسیاری از افرادی که قصد لاغری دارند ترجیح میدهند تا از روش ها یکم خطری استفاده کنند که علاوه بر کاهش وزن به افزایش میزان سلامت خود نیز کمک کنند.

طریقه ی مصرف چای ترش برای لاغری و تناسب اندام

چای ترش یکی از آن نوشیدنی های پر خاصیتی به حساب می آید که سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است و همین موضوع نیز باعث میشود تا بدن مقدار زیادی از مواد آنتی اکسیدانی را دریافت کند.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، طبق آمار بدست امده در سال های اخیر، بسیاری از افرادی که قصد لاغری دارند ترجیح میدهند تا از روش ها ی کم خطری استفاده کنند که علاوه بر کاهش وزن به افزایش میزان سلامت خود نیز کمک کنند. 

چای ترش یکی از آن نوشیدنی های پر خاصیتی به حساب می آید که سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است و همین موضوع نیز باعث میشود تا بدن مقدار زیادی از مواد آنتی اکسیدانی را دریافت کند و در دوره ی رژیم لاغری خود شاهد بهبود شرایط فیزیکی بدن خود باشید.

شاید اکنون این سوال برای شما پیش آید که آنتی اکسیدان ها دقیقا در بدن چه نقشی دارند و چگونه باعث کاهش وزن میشوند؟

در پاسخ به این سوال شما باید گفت که مواد آنتی اکسیدانی موجود در چای ترش دارای خاصیت ضد التهابی می باشند و انواع عفونت ها را در بدن از بین میبرند.

همین موضوع نیز باعث میشود تا سیستم گوارشی بدن تقویت شود و روند چربی سوزی و کالری سوزی افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر کسانی که به شادابی و زیبایی پوست و موی خود نیز توجه میکنند باید در نظر داشته باشند که مواد آنتی اکسیدانی باعث از بین بردن آثار پیری همچون چین و چروک ها می باشد و وظیفه ی رطوبت رسانی بر پوست صورت و موی سر را بر عهده دارند؛ همین موضوع نیز باعث میشود تا در دوره ی رژیم لاغری با چای ترش افراد شاهد زیبایی و طراوت پوست خود باشند.

چای ترش

چای ترش و چگونگی لاغری در کوتاه مدت

شاید هنگامی که نام چای ترش و موضوع لاغری به میان می آید شما اینگونه تصور کنید که این نوشیدنی دارای کافئین بسیار زیادی است؛ چرا که آن را چای می نامیم و در میان مردم این اصطلاح رایج شده است.

اما حقیقت آن است که چای ترش نوعی دمنوش گیاهی می باشد که برعکس تصور بیشتر افراد، هیچ مقداری کافئین ندارد و هیچ آسیبی به سلامت انسان ها وارد نمیکند.

آنتی اکسیدان های موجود در چای ترش باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی میشود و سیستم دفاعی بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها و موارد آسیب رسان به بدن انسان، تقویت میکند.

جالب است بدانید که چای ترش علاوه بر آنکه نوعی منبع غنی شده از آنتی اکسیدان می باشد، دارای مقدار زیادی آنتوسیانین است که باعث پیشگیری از بیماری ها خطرناکی همچون سرطان میشود.

آنتوسیانین ها توسط نوشیدنی ها و خوراکی هایی همچون چای ترش به بدن وارد می شوند و به سرعت وارد رگ های خونی و شریان ها می گردند و در سراسر بدن پخش میشوند.

چای ترش

وجود آنتوسیانین ها در رگ های انسان باعث از بین رفتن میزان زیادی کلسترول می شود و همین موضوع باعث میشود تا علاوه بر جلوگیری از ایجاد بیماری فشار خون، به تدریج افراد دوره ی لاغری را تجربه کنند و با کاهش میزان چربی بدنشان از چاقی و اضافه وزن رهایی یابند!

توجه داشته باشید که هنگامی که رگ های خونی و شریان های شما دارای کلسترول نباشند، گردش خون در بدن نیز بهتر و سریعتر صورت میگیرد وبا افزایش گردش خون و خون رسانی به اندام های متفاوت بدن نیز افراد دچار بیماری فشار خون نخواهند شد و این موضوع نیز ارتباط مستقیمی با مسئله ی لاغری دارد.

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی که دچار اضافه وزن می باشد، دارای بیماری فشار خون نیز می باشد و همین مسئله نیز باعث میشود تا خطرات سکته قلبی و مغزی، زندگی این افراد را  در سنین میانسالی تحت تاثیر قرار دهد.

دلیل اصلی این موضوع نیز مربوط به انباشته شدن کلسترول در عروق های خونی میباشد. کلسترول ها علاوه بر آنکه باعث چاقی و اضافه وزن میشوند، باعث میشوند تا مسیر گردش خون در بدن از طریق رگ های خونی نیز محدود شود.

چای ترش برای چه کسانی مناسب است؟

به عنوان یک قاعده ی کلی می توان گفت که همه ی افراد میتوانند از چای ترش برای لاغری و چربی سوزی استفاده کنند. یکی از گروه های اصلی که استفاده از چای ترش برای کاهش وزن بسیار به آنان توصیه میشود، افراد پیر و میانسال میباشند؛ چراکه استفاده از دیگر روش های کاهش وزن همچون دارو درمانی برای این گروه سنی بسیار خطرناک است.

از طرفی دیگر نیز به جوانان و ورزشکاران نیز پیشنهاد میشود تا از این دمنوش اعجاب انگیز برای لاغری و کالری سوزی استفاده کنند تا به میزان سلامت و و افزایش مقاومت بدنشان نیز کمک کرده باشند.

 در موارد زیر، استفاده از چای ترش برای لاغری و افزایش سلامت، بهتر است با مشورت پزشک متخصص تغذیه صورت گیرد:

  1. بانوان باردار یا مادرانی که در دوره ی شیردهی به نوزادان خود به سر میبرند.
  2. برخی از افرادی که به مصرف آنتی اکسیدان ها حساسیت دارند.
  3. کسانی که مبتلا به بیماری سرطان می باشد و در حال گذراندن دوره ی شیمی درمانی می باشد.
  4. افرادی که دچار اختلالات و بیماری های کبدی می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۸۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان