//
کدخبر: ۲۷۶۴۰۸ //

میوه ای برای چربی سوزی و لاغری

رژیم لاغری با خیار به شما کمک میکند تا علاوه بر چربی سوزی ، آب بدنتان را نیز حفظ کنید و پوست صورتتان حالت خشک و افتاده ای به خود نخواهد گرفت.

میوه ای برای چربی سوزی و لاغری

خیار دارای درصد چربی بسیار کم و کالری اندکی است و هنگامی که آن را قبل از خوردن غذا استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که اشتهای شما به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، جالب است بدانید که در میان میوه ها خیار اعجاب انگیزترین میوه ای میباشد که با یادگیری طرز صحیح استفاده از آن می توانید به لاغری و کاهش وزن خود کمک کنید. از طرفی دیگر همه ی ما به خوبی مشاهده کرده ایم که کسانی که قصد لاغری دارند و از رژیم های سفت و سخت استفاده می کنند اصولاً دچار بی آبی می شوند و بدنشان دچار خشکی میشود و این مسئله به مرور زمان به یکی از معضلات اصلی افراد تبدیل میشود.

رژیم لاغری با خیار به شما کمک میکند تا علاوه بر چربی سوزی ، آب بدنتان را نیز حفظ کنید و پوست صورتتان حالت خشک و افتاده ای به خود نخواهد گرفت. این میوه دارای درصد چربی بسیار کم و کالری اندکی است و هنگامی که آن را قبل از خوردن غذا استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که اشتهای شما به شدت کاهش پیدا کرده است و همین موضوع در تسریع روند لاغری بسیار اثر گذار است.

چگونه خیار به لاغری و کاهش وزن افراد کمک میکند؟

با اصلی ترین و مهم ترین دلایل تاثیر رژیم غذایی لاغری با خیار اشاره می کنیم:

1.خیار دارای کالری بسیار کم و چربی پایینی است. به طور تقریبی میتوان گفت که درصد چربی خیار عددی  نزدیک به صفر است و همین موضوع باعث اثرات شگفت انگیز خیار در رژیم لاغری است. از طرفی دیگر استفاده از خیار رنده شده به همراه لیمو و کمی فلفل باعث تسریع روند چربی سوزی میشود.

2.قند خیار بسیار کم است. همانطور که میدانید که داشتن قند و خوردن شیرینی جات باعث افزایش وزن و چاقی می شود و در چنین شرایطی بیشتر متخصصان توصیه میکنند که افراد از خوراکی هایی که دارای قند می باشند دوری کنند و از خوردن آنان اجتناب کنند. خیار نیزجز یکی از معدودترین میوه ها و خوراکی هایی به حساب می آید که قند بسیار پایینی دارد.

3.خیار همانند دارویی برای بهبود و درمان یبوست عمل میکند. همه ی ما به خوبی می دانیم که سوء هاضمه باعث ایجاد بیماری ها و ناراحتی هایی همچون نفخ شکم می شود و در چنین شرایطی خوردن خیار باعث میشود تا افراد از این مشکل رهایی پیدا کنند؛ چرا که خیار دارای مقدار زیادی فیبر است و بدن را به سرعت از خشکی نجات میدهد.

4.خیار دارای خاصیت ادرار آور است و به همین دلیل نیز می توان گفت که در رژیم غذایی لاغری بسیار موثر است. از طرفی دیگر خاصیت ادرار آوری خیار باعث میشود تا سموم بدن نیز دفع شود و ماهیچه های شکم سفت و محکم شوند.

5.توصیه می شود حتی اگر رژیم غذایی لاغری دیگری هم دارید حتما از خیار در برنامه روزانه خود استفاده کنید؛ چرا که این میوه ی خوشمزه از 90 درصد آب تشکیل شده است و همانند یک مرطوب کننده بدن را از عوارض لاغری و خشکی و... درامان نگه میدارد.

روش های لاغری با خیار

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش آید که باید از چه روزهایی برای برنامه غذایی لاغری با خیار استفاده کنیم تا نتیجه ی مطلوبی را بدست آوریم؟

خیار

در پاسخ به این سوال شما باید گفت که این موضوع صحیح است که برای لاغری باید میزان دریافتی کالری حاصل از غذا خوردن از کالری حاصل از غذا خوردن کمتر باشد اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما برای برای برنامه ی غذایی لاغری خود، برنامه و روش های ویژه ای داشته باشید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

در ادامه ی مطلب به 3 روش اصلی لاغری با خیار اشاره می کنیم تا در برنامه ی رژیمی و چربی سوزی خود از آنها استفاده کنید:

1.خوردن اسموتی خیار:

شما میتوانید خیار را با کمی زنجبیل و لیمو میکس کنید و درون مخلوط کن بریزید و در طول روز و قبل از خوردن غذا از این اسموتی خوشمزه بنویسید تا علاوه بر تامین آب بدنتان، اشتهایتان نیز کاهش یابد.

2.سالاد خیار:

همانطور که اشاره کردیم خیار دارای فیبر بسیار زیادی است و همین موضوع میتواند به لاغری تدریجی افراد کمک کند، بنابراین توصیه میشود تا حتما از سالاد خیار به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید. نگران و مواد مغذی بدنتان نیز نباشید چرا که خیار سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی میباشد که مواد مورد نیاز بدنتان را تامین میکند.

3. ماست و خیار:

ماست و خیار نیز یکی از خوشمزه ترین و قدیمی ترین غذاهایی می باشد که ایرانیان از گذشته تاکنون به آن علاقه داشتند و طعم و دلپذیری دارد و به همراه نمک و فلفل بسیار در فصول گرم سال دلپذیر است. توجه داشته باشید که ماست و خیار دارای کالری بسیار کمی میباشد و همین موضوع باعث میشود تا با خوردن آن علاوه بر احساس سیری یک وعده ی کامل، ذخیره چربی نخواهید داشت و کالری کمتری دریافت خواهید کرد. برای لاغری نیز شما باید کالری که دریافت می کنید کمتر از کالری که میسوزانید باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۴۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان