//
کدخبر: ۲۷۵۰۰۹ //

جعفری؛ یک داروی گیاهی خوش عطر و بو برای لاغری

شاید جعفری در نظر شما تنها به عنوان یک سبزی و یک گیاه معمولی برای ادویه و چاشنی غذاها باشد اما حقیقت آن است که به جز لاغری، این سبزی پر خاصیت دارای فواید بسیار زیادی میباشد. در واقع سبزی جعفری به عنوان یک گیاه دارویی توانایی آنرا دارد که سلولیت را کاهش دهد تا در نتیجه شاهد لاغری و کاهش وزن در افراد باشیم.

جعفری؛ یک داروی گیاهی خوش عطر و بو برای لاغری

مسلماً همه ی ما با عطر و بو و طعم دلپذیر سبزی جعفری آشنایی داریم. در بیشتر غذاهای ایرانیان این سبزی خوش عطر و بو جایگاه ویژه ای دارد که از زمان های قدیم از آن استفاده میشد. نکته ای که شاید در رابطه با سبزی جعفری ندانید آن است که این گیاه خوش عطر و بو یکی از داروهای گیاهی محسوب میشود که تاثیر شگفت انگیزی در کاهش وزن و لاغری دارد.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، شاید جعفری در نظر شما تنها به عنوان یک سبزی و یک گیاه معمولی برای ادویه و چاشنی غذاها باشد اما حقیقت آن است که به جز لاغری، این سبزی پر خاصیت دارای فواید بسیار زیادی میباشد. در واقع سبزی جعفری به عنوان یک داروی گیاهی توانایی آنرا دارد که سلولیت را کاهش دهد تا در نتیجه شاهد لاغری و کاهش وزن در افراد باشیم.

فواید جعفری برای لاغری و سلامت 

جالب است بدانید که بر خلاف داروهای مضر و شیمیایی دیگر، جعفری جز سالم ترین و مقوی ترین خوراکی هایی میباشد که به جز لاغری افراد می تواند سلامت و شادابی را نیز افزایش دهد؛ چرا که این سبزی مانند یک بمب انرژی می باشد که همه ی مواد مفید و کاربردی همچون: کلروفیل، کاروتنوئید، ویتامین های ک، ث، ب، و سپس آهن، اسید فولیک و... را در خود جای داده است. تمام موارد ذکر شده توانایی آن را دارند که سموم ارگانیسم و انواع عفونت های بدنی را نیز از بین ببرند.

کاروتنوئید در جعفری نظیر لوتئین و زیگزانتین می توانند خطر ابتلا به سرطان در افراد را کاهش دهند و از طرفی دیگر باعث افزایش قدرت بینایی شوند. کلروفیل موجود در جعفری نیز همان ماده ای میباشد که باعث سبزی برگ گاین گیاه میشود و میتواند رشد باکتریایی در اعضای مختلف بدن را کاهش دهد و سموم بدن را در مدت زمان کوتاهی دفع کند.

همه ی این موارد باعث سلامت بیشتر در افراد میشوند و متقابلا چربی خون را کاهش میدهند و کلسترول های بد خون را به طور چشمگیری کاهش میدهند و به مرور زمان همه ی این موارد باعث لاغری در فرد میشود. به دلیل آنکه جعفری توانایی کاهش میزان کلسترول و چربی در خون را دارد به بیشتر میانسالان نیز توصیه میشود که از این سبزی پر خاصیت استفاده کنند تا علاوه بر کاهش وزن، سلامتشان نیز حفظ شود.

اما باید به این نکته توجه کرد که اصلی ترین نقش سبزی جعفری در تجزیه غذا و رها کردن مواد غذایی از جمله پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها است که باعث شهرت این گیاه برای چربی سوزی و لاغری شده است.

عملکرد ادرار آور سبزی جعفری مانع از تجمع چربی ها و آب اضافی در سلول های بدن می شود و تحرک بدن برای آزاد سازی مایعات نیز ارتباط مستقیمی با لاغری در افراد دارد و میتوان به عنوان یکی از نشانه های سوخت کالری به این مورد اشاره کرد.

چند نکته طلایی در رابطه با گیاه جعفری

1. جعفری در روند لاغری افراد باعث تبدیل کربوهیدرات غذاهای مختلف به سوخت میشود و مانع از تبدیل کربوهیدراتها به چربی و لیپید میشود.

2. ویتامین ث (133 میلی گرم در هر فنجان جعفری)، آن را برای سلامت کل بدن به ویژه برای متابولیسم و کار سیستم غدد درون ریز، اثر فوق العاده و شگفت انگیزی دارد.

3. رژیم غذایی با جعفری به افرادی که از بیماری نفخ شکم رنج میبرند، کمک میکند تا در مدت زمان کوتاهی از این مشکل رهایی یابند.

طرز تهیه ی نوشیدنی های جعفری

سبزی جعفری2

اگر قصد لاغری با گیاه جعفری را دارید به شما توصیه میکنیم که این سبزی را به نوشیدنی های مختلف تبدیل کنید و روزانه بعد از هر وعده ی غذایی بخورید تا مانع از انباشته شدن چربی در بدنتان شود.

چند نمونه از رایج ترین راه های تهیه ی اسموتی جعفری را به شما معرفی میکنیم:

راه اول: میوه هایی همچون لیمو و انگور برای لاغری سریع بسیار مناسب می باشد و ترکیب آنان با گیاه جعفری میتواند به شما کمک کند تا نوشیدنی خوشمزه و مقوی داشته باشید؛ چرا که انگور باعث کاهش تورم های بدن می شود و لیمو با داشتن ویتامین ٍ در کنار خواص مختلف جعفری میتواند باعث بهبود عملکرد گوارش و چربی سوزی افراد شود.

روش دوم: توت فرنگی و موز و جعفری را داخل مخلوط کن بریزید و از اسموتی خوشمزه تان لذت ببرید. ترکیبات این میوه های مقوی به همراه جعفری میتواند باعث تسریع روند سوخت کالری و کاهش کلسترول بدن شود. شاید با خود فکر کنید که ممکن است این اسموتی دارای کالری بالایی باشد اما حقیقت آن است که این اسموتی تنها دارای 90 کالری است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

روش سوم: برای کاهش وزن و لاغری میتوانید از ترکیبات زیر نیز کمک بگیرید و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب در مقایسه با دو ترکیب دیگری که پیشنهاد دادیم دارای اثرگذاری سریعتری میباشد.

3 قاشق چایخوری جعفری خرد شده

1 عدد لیمو

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

آب 400 میلی لیتر

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۰۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان