//
کدخبر: ۳۶۱۶۴۷ //

بهترین ویتامین‌ها برای لاغری

غذا یکی از فاکتورهای مهم برای لاغری و کاهش وزن است. رژیم های غذایی نامناسب می تواند از عملکرد بدن در سطوح مطلوب جلوگیری کند.

بهترین ویتامین‌ها برای لاغری
به گزارش فرتاک نیوز،

ویتامین ها راهی برای پر کردن شکاف های غذایی، کاهش هوس، افزایش متابولیسم و ​​افزایش قدرت هستند.

ویتامین B

وظیفه اصلی ویتامین B، به ویژه ویتامین B12، متابولیزه کردن غذا به سوخت برای بدن است. ویتامین B بر عملکرد مغز، سطح انرژی و سلامت و عملکرد سلولی تأثیر می گذارد. منابع غذایی ویتامین B شامل: لوبیا، تخم مرغ، غلات کامل و موز است.

ویتامین B12

B12 به طور طبیعی تولید نمی شود، بنابراین گیاهخواران برای اطمینان از متعادل ماندن سطح مواد مغذی باید ویتامین ها را مصرف کنند. ویتامین B12 همچنین به بدن کمک می کند تا گلبول های قرمز خون را تولید کند و اکسیژن را به ماهیچه ها برساند که عاملی حیاتی در افزایش قدرت است.

ویتامین D

تمام ویتامین D مورد نیاز بدن را می توان از نور خورشید به دست آورد. ویتامین D به قوی نگه داشتن استخوان ها و متعادل نگه داشتن سطح هورمون ها کمک می کند. برخی شواهد همچنین نشان می دهد که ویتامین D به کاهش چربی بدن کمک می کند. چاقی یک عامل خطر برای سطوح پایین ویتامین D در نظر گرفته می شود. از آنجایی که اکثر رژیم ها فاقد منابع کافی ویتامین D هستند، مکمل ها توصیه می شود. منابع ویتامین D شامل ماهی، زرده تخم مرغ و غلات غنی شده است.

 آهن

آهن از مواد مغذی انرژی ایجاد می کند و اکسیژن را به سلول های بدن می رساند. هر چه ماهیچه ها اکسیژن بیشتری داشته باشند، چربی بیشتری می سوزانند. سطوح پایین آهن به طور مستقیم بر عملکرد ورزشی تأثیر می گذارد. منابع غذایی شامل گوشت بدون چربی، صدف، لوبیا و اسفناج است. افزایش مصرف ویتامین C می تواند به بدن کمک کند تا غذاهای غنی از آهن را راحت تر جذب کند.

منیزیم

منیزیم مسئول طیف وسیعی از واکنش‌ها در بدن، به ویژه تولید انرژی و قدرت و انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها است. سطوح پایین منیزیم می تواند منجر به گرفتگی عضلات، درد و سفتی شود. منیزیم همچنین به کنترل فشار خون و تنظیم سطح گلوکز خون کمک می کند که هر دو برای کاهش وزن ضروری هستند. منابع غذایی شامل آجیل، دانه ها، حبوبات و سبزیجات برگدار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۶۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان