//
کدخبر: ۱۷۳۹۰۷ //

۳۰۰۰بیمار خاص در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نزدیک سه هزار بیمار خاص در استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

۳۰۰۰بیمار خاص در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

نادر نان بخش عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان یک میلیون و ۹۸۴ هزار نفر است افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۹۸۴ نفر از بیمه شدگان این بیمه بیمار خاص هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماهانه ماهانه ۴۰ میلیارد ریال کمک هزینه به بیماران خاص پرداخت می‌شود ادامه داد: بیمه سلامت به طور متوسط برای هر نفر از بیماران خاص ماهانه ۱۵ میلیون ریال هزینه درمان پرداخت می‌کند و با این آمار حدود هفت درصد کل هزینه‌های بیمه سلامت مختص بیماران خاص است.

ناسخش بخش با بیان اینکه امسال بیماران خاص در استان ۱۹ مورد افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: بیشتر مربوط به گروه بیماران ام اس، دیالیز و پیوند، تالاسمی و هموفیلی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اضافه کرد: فرایند نسخه نویسی الکترونیک جاری شده در هر استان یک شهر به عنوان پایلوت قرار گرفته که در استان ما شهرستان نقده به عنوان پایلوت در استان انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیشترین بیماری‌ها را در غیر واگیر داریم که مربوط به نحوه تغذیه و زندگی افراد است گفت: ۱۲۶۰ مورد مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت در استان وجود دارد که در سال جدید نیز ۹۲ مؤسسه دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: ۵۹ دفتر پیشخوان طرف قرار داد بیمه سلامت برای خدمات صدور تعویض تمدید المثنی در استان وجود دارد که ماهانه ۸۵ هزار دفترچه بیمه چاپ و تحویل داده می‌شود.

وی افزود: تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت ۱۰ هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۹۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان