//
کدخبر: ۱۵۸۷۵۹ //

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان ‌شرقی خبر داد: ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان ‌شرقی گفت:۵۰ درصد جمعیت استان که بالغ بر ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۵ درصد از اعتبار این صندوق از طریق اعتبارات دولتی تامین می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان ‌شرقی خبر داد:
۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

وحید مجیدی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید به سمت شفاف‌سازی و یک دفترچه شدن برویم، ادامه داد: طبق هماهنگی صورت گرفته بین مدیران ۴ نهاد ارائه دهنده خدمات درمانی تا پایان سال ۹۸ طبق اطلاعات بیمه‌ای هر ایرانی باید یک دفترچه بیمه بیشتر نداشته باشد و در استان ما نیز تاکنون نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر رفع همپوشانی شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ بسترهای لازم برای نسخه نویسی الکترونیکی  فراهم شده است، گفت: در همین راستا طرح  تکمیل شده در استان کرمان شروع شده و با کد ملی می‌توان احراز هویت کرده و دیگر نیازی به دفترچه نباشد.

مجیدی با بیان اینکه از اول بهمن ماه سال‌جاری به صورت پایلوت در یکی از دو شهرستان بستان‌آباد یا جلفا نسخه الکترونیکی دفترچه های درمانی شروع می شود، ادامه داد: طبق برنامه پیش‌بینی شده سازمان بیمه سلامت، این طرح با رفع نقیصه‌ها تا پایان سال ۹۸ در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان ‌شرقی با اشاره به وضعیت مطالبات مراکز طرف قرار داد با این اداره کل افزود:مطالبات پزشکان و آزمایشگاه ها تا شهریورماه،داروخانه ها تا تیرماه و دانشگاهها و بیمارستانها تا آبان ماه امسال پرداخت شده است و تنها مطالبه مانده از سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که مربوط به بیمارستانها بود که از طریق اوراق در حال حل شدن می باشد.

وی  همچنین با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، گفت: شاید در سال‌های گذشته با محدودیت‌های قرارداد مواجه شدیم ولی الان هیچ شرایط خاصی برای عقد قرارداد در نظر گرفته نشده است و تنها ۲ مرکز چشم پزشکی حکیمان نور و چشم پزشکی مهر طرف قرار داد نبوده و به صورت یک طرفه لغو قرار کرده اند که طی دعوتی که هم برای مذاکره دعوت شده بود حضور پیدا نکردند و این بدترین نوع تعامل است و از مدیران این ۲ موسسه دعوت می کنم برای حل تعارضات اقدام کنند که آمادگی لازم از سوی بیمه سلامت برای این جلسه تفاهم وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای تسویه بدهی سازمان بیمه سلامت با موسسه های طرف قرارداد تخصیص یافته اظهار کرد: سهم استان آذربایجان شرقی از این اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به تراز مالی سال ۱۳۹۶ افزود:هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تراز سال گذشته بود که از این رقم پنچ هزار میلیارد ریال پرداخت شده بود که از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد باقیمانده نیز طی چند روز گذشته نزدیک به ۲ هزار و پانصد به مراکز طرف قرار داد پرداخت شد.

مجیدی با اشاره به اینکه ۲ میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: بیمه سلامت یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران بوده و توانسته به خوبی برای همه اقشار ارائه خدمت کند که تنها یک میلیون نفر در استان ما از بیمه روستایی استفاده می کنند که حق بیمه شان توسط دولت پرداخت می شود،۲۷۰ هزار نفر شامل کارکنان و بازنشستگان دولتی ،۷۰ هزار نفر سایر اقشار شامل دانشجویان،طلاب،خانواده های آسیب پذیر تحت پوشش بهزیستی و خانواده شهدا هستند و ۴۸۰ هزار نفر در استان از بیمه سلامت همگانی رایگان استفاده می کنند.

مجیدی در خصوص ارائه خدمات و کانال ارتباطی بیمه شدگان و طرف قراردادهای بیمه سلامت با مدیران ارشد این نهاد افزود: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی آماده دریافت انتقادات،شکایات و پیشنهادات همه مردم شریف ایران اسلامی بوده و خوشبختانه مدیریت عالی بیمه سلامت کشور نیز نگاه ویژه ای به این پل ارتباطی داشته و شخصا بعضی مواقع پاسخگوی بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد می باشند.

وی در پایان ضمن قدر دانی از حمایت های حضرت حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز خواستار حمایت و نگاه واقع بینانه نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارات سال آتی این نهاد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان