//
کدخبر: ۱۳۰۹۳۲ //
مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه:

ثبت‌نام زائرین اربعین در ۱۸دفتر زیارتی کرمانشاه همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود

ثبت‌نام زائرین اربعین حسینی(ع) در ۱۸ دفتر زیارتی از پنجم مهر ماه همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

حامد دارابی مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران حج سال‌ ۹۷اظهار داشت: امسال ۸۵ هزار زائر ایرانی در سلامت و امنیت و حفظ کرامت به سرزمین وحی اعزام شدند.

او افزود: هزار و۳۰ زائر از استان کرمانشاه در قالب هشت کاروان عازم سرزمین وحی شدند و دو سال است که سه کاروان را برای زائران اهل سنت استان هم در نظر گرفته شده است.

مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه گفت: کاروان‌های اعزامی از استان شامل پنج کاروان شیعه و سه کاروان سنی بود در حالی که سالیان قبل تنها یک یا بعضاً دو کاروان اهل تسنن از کرمانشاه به سرزمین وحی مشرف می‌شدند.

دارابی ادامه داد:  مدیرانشان از استان‌های دیگر بود، اما امسال مدیر کاروان‌ها هم از استان کرمانشاه انتخاب شدند.

او افزود: حجاج اهل‌تشیع واهل سنت هر کدام در هتل جداگانه اسکان داده شدند، که امیدوارم در سال‌های آینده نیز بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: به اطلاع هم استان‌های عزیز می‌رساند، بر اساس مصوبه ستاد اربعین از ساعت ۹ صبح پنجم مهر ماه سال‌جاری ثبت‌نام زائرین امام حسین(ع) در ۱۸ دفتر زیارتی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

 دارابی ادامه داد: در صورت نیازو تسریع در کار زائران ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام امکان برپایی تا ۱۰۰دفتر زیارتی موقت برای ثبت‌نام اربعین در کرمانشاه راخواهیم داشت.

گفتی است که در پایان مراسم از حدود ۱۰۰ تن که شامل کلیه کسانی که در مناسک حج وحجاج در استان کرمانشاه خدمت کردند و خبرنگارانی که در پوشش اخبار حج و زیارت فعال بودند از جمله خبرنگار خبرگزارهای؛ برنا، مرصاد، تسنیم، ایرنا و ایسنا تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان