//
کدخبر: ۱۵۵۹۸۲ //

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: بیماری های واگیردار مهم ترین عامل به خطر انداختن زندگی بشر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز بیماری های واگیردار از عوامل اصلی آسیب رسان به سلامت انسان ها تلقی می شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
بیماری های واگیردار مهم ترین عامل به خطر انداختن زندگی بشر است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا دارابی پنج شنبه شب در گردهمایی تولیدات کنندگان صنایع غذایی و بهداشتی که در برج سپید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ۷۵درصد مولفه های اجتماعی می توانند به سلامت انسان ها آسیب برسانند که مهم ترین آن ها، غذا است به همین خاطر اجتماعی کردن سلامت امروز در دستور کار دولت قرار گرفته و سند تحول سلامت، سند توسعه سلامت، سند پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و کارگروه سلامت از مواردی هستند که برای ایجاد تغذیه سالم برای مردم به وجود آمده اند.

وی با اشاره به بحث فرهنگ سازی در حوزه سلامت، افزود: باید در فرهنگ سازی دقت کنیم چرا که امروز در جامعه ای که افراد زیادی از کمبود غذایی رنج می برند، اسراف وجود دارد.به هر حال حوزه سلامت و غذا حوزه های پر منفعتی بوده و افرادی می توانند در این حوزه نفوذ کنند و با تولید مواد غذایی نا سالم، سلامت مردم را به خطر بیاندازند پس باید مراقب این عوامل آسیب رسان باشیم و آن ها را از حوزه کاری خود بزداییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: غذا یکی از ابتدایی ترین نیازهای زندگی بشر و همه موجودات زنده است و نقش غذا در رشد جسمی و فکری همه انسان ها انکار ناپذیر است همچنین رشد صنعت و کشاورزی مدیون غریزه ساده و ابتدایی گرسنگی است.

دارابی ادامه داد:همه جوامع بشری برای غذا اهمیت ویژه ای قائل هستند چراکه یکی از عوامل انسان سالم است که خود نیز محور توسعه پایدار است و به همین دلیل  در این جا گرد هم آمده ایم تا برای مردممان غذای سالم تولید کنیم.

وی تاکید کرد :علی رغم پیشرفت های زیاد بشر در زمینه های مختلف، سوء تغذیه به عنوان یکی از عوامل آسیب رسان به بشر شناخته می شود و می توان گفت که ۸۰ درصد مردم جهان مشغله ذهنی و فکری تغذیه  دارند و همین موضوع اهمیت تغذیه سالم را چند برابر می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: بستر تغذیه سالم از آب و خاک و هوا تامین می شود و همین سه عامل می تواند از مؤلفه های آسیب رسان به بشر باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان