//
کدخبر: ۱۶۵۵۸۸ //

وزیر ارتباطات: پروژه سلامت الکترونیک تا اردیبهشت ۹۸ تکمیل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیوستن یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار کودک و نوجوان به اینترنت کودک گفت: پروژه سلامت الکترونیک تا اردیبهشت ۹۸ تکمیل می‌شود.

وزیر ارتباطات: پروژه سلامت الکترونیک تا اردیبهشت ۹۸ تکمیل می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدجواد آذری جهرمی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تعداد تبادلات مرکز ملی تبادل اطلاعات («ان.آی.ایکس.» ملی دولت الکترونیک) از ماهانه 2 میلیون (تبادل) به حدود 96 میلیون رسیده و 48 برابر شده است و تعداد دستگاه‌های متصل نیز رشد قابل‌توجهی داشت.

وی با بیان اینکه با دستور رئیس‌جمهور محورهای ویژه‌ای در حوزه دولت الکترونیک و برای فعال‌سازی آن آغازشده است عنوان کرد: در این زمینه 23 پروژه مصوب در دولت برنامه‌ریزی‌شده است که باید تا سال 99 این پروژه‌ها به اتمام رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها مربوط به سلامت است عنوان کرد: در این زمینه و در هفته‌های قبل بازدیدهای اولیه از اقدامات سلامت الکترونیک در بابلسر انجام شده و پیشرفت‌هایی که به‌عنوان پایلوت در این زمینه صورت گرفت نیز مطلوب بود.

آذری جهرمی با اشاره به رأی اعتماد مجلس به وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بر این اساس نیز همراه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته آینده به کرمان می‌رویم تا اتفاقاتی که در این استان نیز افتاده است را مرور کنیم و پس‌ازآن نیز به‌سرعت اقدام اجرایی برای اجرای کامل سلامت الکترونیک در 4 استان کشور آغاز شود.

وی خاطرشان کرد: برای این موضوع با کمک وزارت بهداشت در حال برنامه‌ریزی هستیم که تا اردیبهشت‌ماه سال آینده پیاده‌سازی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات دولت در دیگر حوزه‌های دولت الکترونیک تصریح کرد: در دیگر حوزه‌ها نیز می‌بینیم که حذف اسناد کاغذی از چرخه ادارات صورت گرفته و ارائه خدماتی مانند کارت ملی هوشمند و کارت سوخت و برخی دیگر از حوزه‌ها نیز تک‌تک به پروژه دولت الکترونیک اضافه می‌شود. واقعیت این است هرچند ایران درزمینهٔ (فناوری اطلاعات و ارتباطات) 20 رتبه در دنیا ارتقا یافته است؛ اما با وضعیت مطلوب خودمان فاصله‌داریم و این ظرفیت می‌تواند 10 برابر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آخرین اقدامات دولت درزمینهٔ اینترنت کودک تصریح کرد: این طرح در سه لایه در حال پیگیری است.

آذری جهرمی افزود: این پروژه هم در لایه زیرساخت دسترسی است که اپراتورهای مخصوص کوچک داریم و هم در لایه خدمات است که در این زمینه نیز اپلیکیشن‌ها توسعه خدمات داده‌اند و همچنین در لایه محتواست که کودک آنلاین در این زمینه راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: امروز از 13 میلیون مخاطب کودک و نوجوان در کشور تاکنون 1.5 میلیون نفر به اینترنت کودک پیوسته‌اند و ما به جدیت پیگیری می‌کنیم که این ظرفیت پیش برود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان