//
کدخبر: ۸۷۵۹۷ //

چقدر چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم

همه ما در مورد نوشیدنی و دمنوش هایی که در بازار زیاد شده و هر کدام به نحوی حرف از لاغری معجزه آسا می زنند شنیده ایم. در این مطلب برای شما از خواص چای سبز برای لاغری و اینکه چقدر در روز بنوشید تا لاغر شوید صحبت کرده ایم.

چقدر چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر می‌خواهید که بیشترین حجم آنتی‌اکسیدان‌های چای در بدنتان به فعالیت مشغول شوند، بهتر است وعده خوردن چای سبز روزانه‌تان را بین ۲ وعده غذایی انتخاب کنید. این جور وقت‌ها باید مراقب ساعت خوردن شیر هم باشید چراکه کاتچین – یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز – با کازیین موجود در شیر و باقی پروتئین‌های حیوانی واکنشی می‌دهد که چندان مطلوب نیست و خاصیت چای سبز را تقریباً از بین می‌برد. همین طور تحقیقات تازه می‌گویند چای سبز می‌تواند مانع جذب کلسیم و آهن‌هایی که به‌طور مستقیم از سبزیجات به‌دست می‌آیند شود. با این اوصاف برای خوردن آن بعد از غذا باید احتیاط کرد. یکی دو ساعت فاصله بعد از خوردن غذا و چندساعتی مانده به وعده بعدی شاید بهترین زمان خوردن چای سبز باشد. چینی‌ها خودشان تا حداقل ۲ ساعت بعد و قبل از غذایشان لب به چای سبز نمی‌زنند!

اگر متابولیسم پایینی دارید

اگر دارای متابولیسم تنبلی باشیم به راحتی استعداد چاقی خواهیم داشت و اگر متابولیسم ما از سرعت بالایی برخوردار باشد

تقریبا می توانیم هر آن چه می خواهیم بخوریم بدون آن که وزنی به ما اضافه شود.

چای سبز سرعت متابولیسم را افزایش داده و از این طریق باعث کاهش وزن در شما خواهد شد.

چای سبز جدا از کمک به بیماران مبتلا به سرطان، آرتروز و برخی دیگر از بیماری ها، اضافه وزن را از بین برده و باعث تناسب اندام می شود.

اگر به بهانه نداشتن کافئین آن را می نوشید

چای بهترین نوشیدنی بعد از آب است. این نوشیدنی به‌خصوص از نوع سبز آن (تخمیر در مورد چای سبز کامل انجام نمی‌گیرد)، یک منبع طبیعی بدون چربی و کربوهیدرات، متشکل از کافئین، تئوفیلین، نیافین و آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل فلاونوئیدهاست. در حقیقت مصرف چای علاوه بر این موارد تامین‌کننده رنگدانه‌هایی است که بدن ما قادر به دریافت آن از راه‌های دیگر نیست. بسیاری از علاقه‌مندان به چای سبز فکر می‌کنند این چای کافئین ندارد درحالی‌که همان مقدار کافئینی که در یک فنجان چای سیاه وجود دارد، در چای سبز هم موجود است. تفاوت بین چای سبز و سیاه بیشتر در خاصیت آنتی اکسیدانی آن‌هاست که آن هم از زمان کمتر تخمیر برگ چای سبز نسبت به چای سیاه ناشی می‌شود.

از فواید جالب چای سبز چه می دانید

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که ارتباطی بین مصرف چای سبز در پیشگیری از برخی سرطان‌ها مانند سرطان مثانه و سرطان تخمدان یا پانکراس وجود دارد. به عقیده‌ی محققان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها را به میزان 10 درصد کاهش می‌دهد.

باید بدانید که نوشیدن روزانه 1 تا 3 فنجان چای سبز به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک کرده و باعث کاهش تری گلیسیرید می‌شود. بهتر است بدانید که این چای شما را شاداب‌تر و بانشاط‌تر می‌کند.

آیا چای سبز در لاغری معجزه می کند؟

بسیاری از مردم تصور می کنند تنها با نوشیدن چای گیاهی در طول روز می توانند به هدف بزرگی مثل کاهش وزن دسترسی پیدا کنند. در حالی که این دیدگاه به هیچ وجه صحیح نیست.

نوشیدن چای گیاهی در کنار رعایت رژیم غذایی، فعالیت های بدنی و ورزش می تواند روند لاغری را سرعت ببخشد و با بهبود سوخت وساز بدن میزان کاهش وزن را در طول هفته قابل ملاحظه کند، بنابراین افرادی که تصور می کنند بدون رعایت هیچ یک از نکات ذکر شده و تنها با نوشیدن چای سبز می توانند اضافه وزن خود را آن هم به شکل کاملا محسوس درمان کنند، سخت در اشتباهند.

موارد منع مصرف چای سبز

روزانه بیش از 5 فنجان چای ننوشید. نوشیدن این چای درصورتی‌که دچار سردرد یا اسهال هستید توصیه نمی‌شود.

 چای سبز را با داروها مصرف نکنید.

بعد از اینکه قرصی برای تسکین سردرد میل می‌کنید چای سبز ننوشید چون امکان دارد که سردردتان بیشتر شود.

 اگر از تاکیکاردی (تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب) رنج می‌برید چای سبز ننوشید.

 اگر کم‌خونی دارید سراغ چای سبز نروید به خاطر اینکه در جذب آهن اختلال ایجاد می‌کند.

افزایش بیش از حد دمنــوش چــای سبز،کپسول‌ها و قرص‌هایی که از این گیاه دارویی وجــود دارد، عوارض جانبی متعددی را به همراه دارد. سوء مصرف این گیاه دارویی ممکن است عوارضی مانند سردرد، اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، اسهال و تهوع را به همراه داشته باشد که با اصلاح شیوه مصرف به مرور مرتفع می‌شود. اما  از طرفی افزایش فشار خون، تغییرات خلقی و تحریک‌پذیری، بی‌قراری و نامنظم شدن ضربان قلب نیز از جمله عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه این گیاه دارویی در طول روز است که باید بلافاصله پس از مشاهده آن برای بررسی و پیشگیری از شدت آن با متخصص یا پزشک مشورت شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان