//
کدخبر: ۴۰۶۵۱۹ //

چگونه "لاغر" شویم و به وزن ایده آل برسیم؟

داشتن وزن ایده‌آل از اهداف مهم در زندگی شخصی هر فردی محسوب می‌شود و با توجه به کم تحرکی و افزایش کالری دریافتی از طریق مواد غذایی خصوصا فست‌فودها، امروزه عمده افراد برای رسیدن به وزن ایده آل مجبور به کاهش وزن خود هستند.

چگونه "لاغر" شویم و به وزن ایده آل برسیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

متاسفانه برخی افراد برای رسیدن هرچه سریعتر به کاهش وزن، از راهکارهای عجیب و غریب و بعضا افراطی که بسیار آسیب رسان است استفاده می‌کنند؛ روش های رژیمی مانند رژیم غذای بچه، رژیم خواب، رژیم لیموناد و .... که هرکدام به سهم خود آثار مخربی برای سلامت بدن به دنبال دارند.

از بین رفتن عضلات، کم آبی شدید بدن، از بین رفتن پروتئین های بدن، ایجادسنگ کلیه و ... تنها بخشی از آسیب هایی است که می تواند به دنبال استفاده از یک رژیم نامناسب برای کاهش وزن در بدن ایجاد شود، بنابراین بسیار ضروری است که افراد از شیوه مناسب برای این کار استفاده کنند.

دکتر یحیی پاسدار متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، رژیم غذایی مناسبت را رژیمی می داند که به کاهش تدریجی فرد در افراد منجر شود.

پاسدار می گوید: برای جلوگیری از آسیب به بدن، کاهش وزن باید به صورت تدریجی صورت گیرد و مقدار آن بسته به میزان اضافه وزن افراد متفاوت است، اما بطور معمول کاهش وزن نیم یا یک کیلو در هفته درصورتی که همراه با انجام ورزش باشد، مناسب است.

وی با بیان اینکه دو راهکار اصلی برای کاهش وزن وجود دارد، ادامه می‌دهد: یکی از این راهکارها کاهش وزن با استفاده از کاهش ورود کالری به بدن است که این کاهش باید بصورت تدریجی صورت گیرد. راهکار دوم هم افزایش سوخت و ساز بدن و کالری سوزی از طریق انجام ورزش و افزایش تحرک است.

وی ادامه داد: به عنوان راهکار جانبی و کمکی هم، مصرف برخی داروها و مکمل ها جهت افزایش چربی سوزی تحت نظر پزشک توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه رژیم غذایی ای را جهت کاهش وزن مناسب می داند که در آن 60 تا 70 درصد کاهش وزن از طریق کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش ورود کالری به بدن و 30 تا 40 درصد آن از طریق کالری سوزی بوسیله ورزش و افزایش تحرک صورت گیرد.

پاسدار همچنین معتقد است، در یک رژیم غذایی مناسب تنها مقدار مصرف برخی مواد و گروه های غذایی کاهش می یابد و خبری از حذف هیچ گروه غذایی نیست.

او تاکید می کند: بدن به تمام گروه های غذایی نیاز دارد، بنابراین نباید هیچ گروهی از برنامه غذایی حذف شود، چرا که در طولانی مدت آسیب های جبران ناپذیری خواهد داشت و جهت کاهش دریافت کالری تنها توصیه می شود میزان مصرف آنها در برنامه غذایی کاهش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۵۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان