//
کدخبر: ۳۸۹۲۰۵ //

اگر نمی‌توانید رژیم بگیرید، برای لاغری خوب بخوابید!

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که داشتن حداقل هفت ساعت خواب شبانه به افراد کمک می‌کند تا به برنامه کاهش وزن و ورزش خود پایبند باشند.

اگر نمی‌توانید رژیم بگیرید، برای لاغری خوب بخوابید!
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه «پیتسبرگ» آمریکا اخیرا ۱۲۵ فرد میانسال را که از رژیم غذایی پیروی می‌کردند، مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند کسانی که خواب بهتری داشتند به این برنامه‌ها بیشتر پایبند بودند.

محققان دانشگاه «پیتسبرگ» ۱۲۵ فرد میانسال که عمدتا زن بودند و دارای اضافه وزن یا چاق بودند و در یک برنامه تناسب اندام یک‌ ساله شرکت کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان وظیفه داشتند از یک رژیم غذایی با کالری محدود پیروی کنند و ورزش روزانه خود را افزایش دهند.

اگرچه پایبندی به این برنامه در هر دو گروه به مرور زمان کاهش یافت، اما دانشمندان دریافتند کسانی که بهتر می‌خوابیدند، کمتر غذا می‌خورند و بیشتر ورزش می‌کردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری(CDC) می‌گوید که همه بزرگسالان باید حداقل هفت ساعت در شب بخوابند اما برآوردها نشان می‌دهد که از هر سه نفر یک نفر به این سطح نمی‌رسد. فقط سه شب خواب کم باعث کاهش سلامت روانی و جسمی می‌شود و باعث کاهش تمرکز، خلق و خو و حتی مشکلات تنفسی می‌شود.

حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد که حتی هفت ساعت نخوابیدن در شب باعث می‌شود فرد بیشتر پرخوری کند و بیشتر هوس تنقلات چرب، نمکی و شیرین کند.

در این مطالعه، ۹ نفر از هر ۱۰ شرکت‌کننده زن بودند و BMI همگی آنها بین ۲۷ تا ۴۴ بود که همین امر آنها را در دسته‌ افراد دارای اضافه وزن و چاق قرار می‌داد.

همه شرکت‌کنندگان در برنامه کاهش وزن ثبت‌نام کردند و اطلاعاتی در مورد خواب و پایبندی به برنامه در ابتدا، در ماه ششم و ماه ۱۲ پس از برنامه ارائه کردند.

شرکت کنندگان یک پرسشنامه را پر کردند و به هر عامل(ثبات، رضایت، هوشیاری، زمان بندی، کارایی(زمان در رختخواب در حالی که واقعاً خوابیده‌اید) و مدت زمان خواب) عدد یک برای «خوب» یا صفر برای «ضعیف» امتیاز داده شد. شرکت کنندگان کالری دریافتی خود را با وارد کردن میزان مصرف خود در یک برنامه تلفن همراه ردیابی کردند و فعالیت بدنی با استفاده از شتاب‌سنج که روی مچ قرار داشت اندازه‌گیری شد. این اندازه‌گیری‌ها نیز در ابتدای طرح و در شش ماه و ۱۲ ماه پس از برنامه انجام شد.

سپس نتایج این مطالعه با نتایج حاصل از شرکت‌کنندگانی که خواب کافی داشتند و نداشتند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در طول دوره مطالعه، ۷۹ درصد از شرکت کنندگان در جلسات گروهی برای شش ماه اول شرکت کردند، اما در دوره شش ماهه بعدی این میزان به ۶۲ درصد کاهش یافت.

تجزیه و تحلیل نشان داد شرکت‌کنندگانی که به اندازه کافی می‌خوابیدند، به احتمال زیاد به برنامه پایبند بودند. آنها همچنین تمایل بیشتری به شرکت در جلسات گروهی، رعایت رژیم غذایی و رسیدن به اهداف فعالیت بدنی خود داشتند. هیچ اطلاعاتی در مورد میزان کاهش وزن هر دو گروه توسط محققان ارائه نشد.

دکتر «کریستوفر کلاین» متخصص خواب در دانشگاه پیتسبرگ می‌گوید: تمرکز بر داشتن خواب خوب - هفت تا نه ساعت در شب با یک زمان بیدار شدن منظم همراه با سر حال بودن و هوشیاری در طول روز - ممکن است یک رفتار مهم باشد که به افراد کمک کند فعالیت فیزیکی و اهداف تغییر رژیم خود را دنبال کنند. نتایج این مطالعه گزارش داد که سلامت خواب بهتر با کاهش قابل توجه وزن و چربی بدن در میان شرکت کنندگان در یک برنامه کاهش وزن رفتاری یک‌ساله مرتبط است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۲۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان