//
کدخبر: ۳۸۷۰۴۱ //

۱۰ خاصیت مهم کلم قمری/این داروی گیاهی بی‌خوابی را بشناسید

اگر شما یکی از کسانی هستید که با بی خوابی مزمن دست و پنجه نرم می‌کنید، ممکن است به جای داروهای شیمیایی به دنبال راه حل‌های سالم باشید.

۱۰ خاصیت مهم کلم قمری/این داروی گیاهی بی‌خوابی را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

کلم قمری که از خانواده کلم ها است، در ماه های زمستان جای خود را روی پیشخوان مغازه ها باز می کند. این سبزی ریشه ای که به عنوان نوعی تربچه نیز شناخته می شود؛ یکی از غذاهایی است که اغلب برای کسانی که شب ها نمی توانند بخوابند، توصیه می شود.

با وجود این که کلم قمری، خواص درمانی فراوان دارد؛ اما در کشور ما کمتر شناخته شده و کمتر استفاده می شود. کسانی که برای اولین بار کلم قمری می خورند هم چندان تمایلی ندارند که تحقیق کنند که این سبزی برای چه چیزی مفید است.

بی خوابی چیست؟

بی خوابی یک اختلال خواب رایج است که باعث می شود به خواب رفتن و یا بیدار شدن و عدم توانایی دوباره به خواب رفتن مشکل شود. افراد مبتلا به بی خوابی اغلب وقتی از خواب بیدار می شوند، احساس خستگی می کنند. بی خوابی نه تنها می تواند سطح انرژی و خلق و خو را کاهش دهد؛ بلکه سلامت، عملکرد کاری و کیفیت زندگی را نیز کاهش می دهد. اگرچه میزان خواب مورد نیاز یک بزرگسال سالم از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما کارشناسان بر این باورند که هفت تا هشت ساعت خواب در شب کافی است.

بسیاری از افراد ممکن است در مقطعی از زندگی خود بی خوابی کوتاه مدت (حاد) را تجربه کنند که روزها یا هفته ها طول بکشد. چنین موقعیت هایی معمولاً در نتیجه استرس یا یک رویداد آسیب زا مشاهده می شوند. با این حال، برخی افراد بی خوابی طولانی مدت (مزمن) را تجربه می کنند که یک ماه یا بیشتر طول می کشد. بی خوابی ممکن است یک مشکل اصلی باشد یا ممکن است ناشی از یک بیماری یا مصرف دارو باشد.

 تشنگی در خواب

علائم بی خوابی می تواند شامل موارد زیر باشد:

    مشکل به خواب رفتن در شب

    مکرر در طول شب از خواب بیدار شوید.

    خیلی زود بیدار شدن

    بعد از یک خواب شبانه احساس آرامش نمی کنید.

    خستگی یا خواب آلودگی در طول روز

    تحریک پذیری، افسردگی یا اضطراب

    مشکل در تمرکز یا به خاطر سپردن

    افزایش اشتباهات یا تصادفات

    داشتن نگرانی در مورد خواب

بی خوابی ممکن است یک مشکل مستقل و اولیه باشد یا ممکن است با شرایط دیگر همراه باشد. بی خوابی مزمن اغلب نتیجه استرس، رویدادهای زندگی یا عادت هایی است که خواب را مختل می کنند. درمان علت زمینه‌ای می‌تواند بی‌خوابی را برطرف کند؛ اما درمان در برخی موارد ممکن است سال‌ها طول بکشد.

۱۰ خاصیت مهم کلم قمری، داروی گیاهی بی خوابی

یک منبع خوب آنتی اکسیدان است. مصرف منظم این گیاه خطر ابتلا به سرطان ریه و روده را کاهش می دهد.

یکی از مشکلات بشر امروز افزایش وزن است؛ اما کلم قمری کالری کمی دارد و به دلیل داشتن فیبر بالا به احساس سیری کمک می کند. پس این سبزی می تواند برای علاقه‌مندان کاهش وزن، در رژیم غذایی آنان قرار گیرد.

این سبزی برای سلامت چشم نیز مفید است. کلم قمری می تواند به کاهش خطر آب مروارید و سکته قلبی کمک کند. س برای چشم و قلبی سالم، کلم قمری را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف آن به دلیل داشتن آهن زیاد برای کسانی که مشکل کم خونی دارند، توصیه می شود.

به لطف پتاسیم موجود در آن، می تواند نقش مهمی در متعادل کردن فشار خون نامنظم داشته باشد. به ویژه برای کسانی که مشکلات فشار خون دارند، توصیه می شود.

همان گونه که گفته شد، برای سلامت قلب و عروق مفید است. این سبزی می تواند از بروز بیماری های قلبی-عروقی جلوگیری کند.

تنظیم فشار خون می تواند سلامت روح و روان را تضمین کند. این سبزی از موقعیت هایی مانند خستگی، عصبی بودن و استرس نیز جلوگیری می کند.

خواب آشفته

کمک به بهبود درمان بیماران کرونایی

عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را به سرعت از بین می برد. به سرعت مشکلاتی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی را برطرف می کند. تجربه های خانگی نشان داده است که مصرف منظم این سبزی می تواند تا اندازه زیادی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین بهبودی بیماران کرونایی کمک کند.

به تسکین دردهای روماتیسمی کمک می کند. همچنین مصرف کلم قمری به افزایش شیر مادران شیرده کمک می کند.

مهمترین خاصیت کلم قمری، داروی گیاهی بی خوابی

اگر مشکل خواب دارید یا مشکل خواب مزمن دارید، مصرف کلم قمری می تواند در زمینه متعادل کردن خواب به شما کمک کند. زندگی امروزی باعث شده است که بی خوابی مشکل جدید بشر باشد. داروهای شیمیایی پس از مدتی، بدن را به خود وابسته می کنند و مصرف آن ها در طولانی مدت نیز نمی تواند قابل توصیه باشد. شما با مصرف منظم و کم قمری خواهید توانست که وضعیت کم خوابی یا بی خوابی خود را درمان کنید.

با وجود این که کلم قمری، خواص درمانی فراوان دارد؛ اما در کشور ما کمتر شناخته شده و کمتر استفاده می شود.

روش مصرف کلم قمری برای درمان بی خوابی

هر شب قبل از خواب ۲ تا ۳ برش کلم قمری میل کنید تا مشکلات خواب شما برطرف شود.

ابتدا کلم قمری را از وسط نصف کرده، سپس آن را ریز خرد کرده و میل کنید. اگر طعم کلم قمری برای شما سنگین است؛ می توانید آن را با لیمو و نمک مصرف کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان