//
کدخبر: ۳۸۰۴۹۲ //

جادویی باورنکردنی برای دیابتی‌ها/کلاهک بادمجان معجزه می‌کند!

کاهش قند خون با کلاه سبز بادمجان به راحتی قابل دست یابی است. کافی است طرز استفاده از آن را در این مقاله مطالعه کنید.

جادویی باورنکردنی برای دیابتی‌ها/کلاهک بادمجان معجزه می‌کند!
به گزارش فرتاک نیوز،

 کاهش قند خون با مواد غذایی امری امکان پذیر است به گونه ای که احساس ضعف نکنید و مدت زمان بیشتر حس سیری داشته باشید. کاهش قند خون با کلاه سبز بادمجان روشی است که در طب سنتی به آن اشاره شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله با خواص بادمجان بیشتر آشنا شوید.

خاصیت های بادمجان:

حمیدرضا یارعلی  با بیان اینکه بادمجان یکی از منابع غنی پتاسیم است، اظهار داشت: پتاسیم موجود در بادمجان برای بدن مفید بوده و نقش حیاتی در تنظیم فشارخون بدن دارد.

وی با اشاره به اینکه بادمجان دارای ماده ای به نام ناسونین است، افزود: این ماده موجود در بادمجان مانع از آزاد شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود.

این کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه این بادمجان یکی از مهمترین مواد خوراکی است که خاصیت درمانی و یا حتی پیشگیرانه در برابر دارد، ادامه داد: افزایش رادیکال‌های آزاد عامل بیماری‌های قلبی و سرطان در افراد است، لذا می توان با مصرف آن مانع از بروز این اتفاق شد.

وی با بیان این نکته که این میوه دارای فیبر بالایی است، گفت: فیبر در کاهش کلسترول و جلوگیری از نوسانات قند خون بسیار مفید است.

یارعلی با ذکر اینکه بادمجان دارای کالری پایینی است، افزود: این ماده غذایی سرشار از آب است و به دلیل کم بودن میزان کربوهیدرات در کاهش گلوکز به خصوص در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو مفید است.

وی در پایان با ذکر این نکته که بسیاری از افراد به این میوه آلرژی دارند، خاطرنشان کرد: مصرف بادمجان برای کسانی که مبتلا به مشکلات کلیوی و صفرا می باشند و به آن حساسیت دارند، توصیه نمی شود.

١-بادمجان سرشار از مواد مغذی است. این ماده غذایی سرشار از ویتامینها و مواد معدنی گوناگون است. یک فنجان  از این ماده غذایی حاوی خواص تغذیه ای مثل ٢٠ کالری انرژی، ٥ گرم کربوهیدرات، ٣ گرم فیبر، پروتیین، منگنز، فسفات، فولات، پتاسیم، ویتلمین C و K است.

٢- بادمجان سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که بر ضد رادیکالهای آزاد در بدن فعالیت می‌کنند، و بدن را در مقابل مواد سرطانزا و همینطور التهابی حفاظت می‌کنند.

بادمجان سرشار از آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که رنگ بنفش بادمجان هم به علت وجود این ترکیب است. نتایج تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده  که این ترکیب دارای خواص ضد سرطانی بسیار قوی است.

٣- کم کردن خطر سکته قلبی. به خاطر ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارد برخی از مطالعات بادمجان را کاهنده مشکلات و حمله قلبی می‌دانند. همینطور نشان داده شده که بادمجان سبب بهبود شاخصه های لیپیدی خون می‌شود مثل بالا بردن کلسترول اچ دی ال.

٤-مصرف بادمجان در تنظیم قند خون موثر است. اضافه کردن بادمجان به رژیم غذایی می‌تواند سطح قند خون شما را در مرز سلامت نگاه دارد.  به خاطر میزان فیبر بالا در بادمجان این غذا می‌تواند روی کنترل قند خون اثر مثبت داشته باشد. فیبر بالا با کم کردن سرعت جدب غذا از ورود ناگهانی میزان بالای گلوکز به خون پیشگیری می‌کند. نتایج آزمایشگاهی نیز این موضوع را ثابت کرده است.

طریقه استفاده از کلاهک بادمجان برای کاهش قند خون

کلاهک بادمجان را جوشانده و آب آن را بخورند با این روش قند ۶۰۰ به زیر ۱۰۰ خواهد رسید

سبزیجات خام، پخته یا کبابی

این خوراکی‌ها به غذای شما طعم، رنگ و قوت می‌دهند. سبزیجات خوش‌طعم و کم‌کربوهیدرات مانند قارچ، پیاز، بادنجان، گوجه، کلم‌پیچ و کدو انتخاب‌های مناسبی هستند. این سبزیجات را همراه با چاشنی‌هایی مانند سس‌های کم‌چرب، حُمُص، سسگواکاموله و سالسا میل کنید؛ یا آنها را همراه با ادویه‌جاتی مانند رزماری، فلفل قرمز یا سیر کباب کنید.

سالاد

به سالادهای رایج اکتفا نکنید، از کلم، اسفناج و برگ چغندر استفاده کنید. این سبزیجات، سالم، خوش‌طعم و کم‌کربوهیدرات هستند. با سرخ کردن برگ کلم در روغن زیتون به مدت خیلی کم، چیپس‌های ترد و خوشمزه‌ای خواهید داشت. همچنین برای افزودن رنگ و طعم بیشتر می‌توانید سالاد را همراه با سبزیجات کبابی یا کمی خوراک پروتئین‌دار مانند ماهی سالمون سرو کنید.

پروتئین

برای جذب پروتئین، مصرف ماست یونانی، پنیر کاتیج، تخم مرغ و گوشت راسته توصیه می‌‌شود. چاشنی و مزه را هم فراموش نکنید. کره‌ی بادام زمینی همراه با ساقه‌ی کرفس، یک خوراکی سالم و خوشمزه و منبع خوبی برای تأمین چربی و پروتئین است. همچنین می‌توانید پنیر کم‌چرب و گوشت نمک‌سود را به عنوان یک وعده‌ی غذای سبک در نظر بگیرید، البته به میزان سدیم موجود در آنها توجه کنید. به گفته‌ی دکتر پاورز، به طور کلی، برنامه‌ی غذایی شما نباید کسل‌کننده و یکنواخت باشد و باید غذاهای مورد علاقه‌تان را شامل شود، اما باید میزان کربوهیدرات را در برنامه‌ی غذایی‌تان متعادل نگه دارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان