//
کدخبر: ۳۵۶۰۷۲ //

هفت راهکار برای کنترل و درمان چاقی کودکان

چاقی کودکان، ممکن است ناشی از عوامل متعددی از قبیل شیوه زندگی، مسائل روانشناختی و سابقه خانوادگی باشد با این حال، علت اصلی چاقی می‌تواند، به دو مسئله خوردن بیش از حد و به اندازه کافی ورزش نکردن محدود شود و این معضل در بحران کرونا مضاعف شده است.

هفت راهکار برای کنترل و درمان چاقی کودکان
به گزارش فرتاک نیوز،

۱. یک عادت غذایی سالم را شروع کنید:

این مهم‌ترین کاری است که می‌توانید برای کمک به کودک چاق خود انجام دهید، زیرا مشکل اصلی پشت چاق بودن تغذیه ناسالم است تغذیه مناسب، کلیدی برای کاهش وزن است، بنابراین عادات غذایی کودک شما نسبت به یک فرد سالم، کاملاً بحرانی بوده و تغییر آن باید از اولین چیزهایی باشد، که در لیست خود قرار می‌دهید، و همانطور که خواهید دید، تناسب وزن بازخواهد گشت.

از آنجا که کودکان شما، اغلب از غذایی که شما خریداری می‌کنید و در خانه نگه می‌دارید، تغذیه می‌کنند، ماجرای بازگشت فرزندتان به تناسب اندام، بستگی زیادی به شما دارد. شما باید از این نفوذ برای کنترل آنچه که آنها بخورند یا نخورند استفاده کنید برای شروع، از شر غذاهای بسیار پردازش شده‌ای که در خانه خود دارید، خلاص شوید این شامل شیرینی، نوشیدنی‌های شیرین، چیپس و تمام غذاهای دیگر با نمک، چربی یا محتوای شکر پالایش شده است سپس، شما باید به روش غذای پاک و سالم بروید، که به سادگی به معنای خوردن غذاهایی است که به اندازه طبیعی یا به حداقل ممکن پردازش می‌شوند و بر غذاهای تازه و کامل، به جای فست فود تمرکز کنید.

توصیه‌های غذایی برای درمان چاقی کودکان

میوه‌های تازه و سبزیجات

- دانه‌های کامل مانند پاستای کامل مثل گندم، برنج قهوه‌ای و موارد دیگر

- پروتئین‌های سبُک، به عنوان مثال، ماهی و مرغ.

- لبنیات کم چربی، به عنوان مثال؛ شیر بدون سرشیر، ماست یونانی و موارد دیگ

- با این حال، برای برنامه غذایی صحیح برای موفقیت، نیاز خواهید داشت، تا بیشتر آشپزی کنید.

- آشپزی و خوردن، با هم به عنوان یک خانواده نه تنها خواصی به ارمغان می‌آورد، بلکه باعث ایجاد همبستگی در خانواده می‌شود.

- باید با متخصص خود برای کمک به برنامه ریزی غذا مشورت کنید یک شانس بزرگ است، که وقتی به غذای سالم‌تر ارجاع داده می‌شوید، کودک چاق شما وزن کم خواهد کرد.

نوشیدنی و میان‌وعده‌های سالم آماده کنید

نوشیدنی‌های ناسالم را کنار بگذارید و از مصرف نوشابه‌های گازدار و قندی بپرهیزید. سعی کنید کودکان را به نوشیدن آب و شیر کم‌چرب ترغیب کنید. همچنین میان‌وعده بخش مهمی از عادات تغذیه‌ای کودک است و نباید از آن غافل شد. ترجیحاً میان‌وعده‌ها کالری کمی داشته باشند T برای نمونه می‌توان از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کرد.

۲- تمرینات ورزشی را افزایش دهید:

فعالیت‌های فیزیکی، همانند غذای سالم برای کاهش وزن موثرند با این حال، برای یک کودک هشت ساله، ثبت نام در باشگاه، مثل بازی لِی لِی در حیاط خلوت به نظر جالب نیست بنابراین اگر قصد آن را دارید، این کار را به سرانجام برسانید، در هر تمرین ورزشی که برای فرزندتان طراحی می‌کنید، سرگرمی را در نظر بگیرید.

علاوه بر این، از آنجا که کودک در حال حاضر دارای اضافه وزن است، ممکن است مدت زمان زیادی نیاز باشد، شدید تمرین کند بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، حداقل یک ساعت تمرینات ورزشی روزانه را، هدف قرار دهید، که می‌تواند به تمرینات ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای که در طول روز پخش می‌شوند، تقسیم شود. شما همچنین، باید فرزند خود را برای یک ورزشی که علاقمند به آن هست، ثبت نام کنید و حمایت و تشویق مداوم را، مخصوصاً در زمانی که آنها تمایل به ورزش ندارند، ادامه دهید.

۳- فعالیت‌های خانوادگی، بیشتری ترتیب دهید:

ممکن است، تعجب کنید که فعالیت‌های جسمی می‌تواند چه قدر برای کودکان جالب باشد، زمانی که شما به آنها ملحق شوید! شرکت کردن شما به طور منظم در فعالیت‌هایی که تمام خانواده از آن لذت می‌برند، می‌تواند راهی عالی برای جذب فرزندتان درجهت فعال شدن و حرکت کردن به سمت تناسب اندام باشند. آنچه در اینجا زیباست، این است که وقتی شما با آنها به پیاده روی یا شنا می‌روید، نه تنها به بچه خود کمک نمی‌کنید که چند پوند را دور بریزد، بلکه همچنین فرصتی را برای یادگیری از خودتان به آنها خواهید داد. دقیقاً همان چیزی را که باید انجام دهید فقط مطمئن شوید که فعالیت‌ها را هربار تغییر دهید، به طوری که برای فرزند شما خسته کننده نشوند.

۴ - زمان تماشای تلویزیون را کاهش دهید:

اگر چه تلویزیون، به عنوان یک راه عالی برای سرگرم نگه داشتن کودکان در هنگام تمرکز بر کارهای دیگرمان به نظر می‌رسد، تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که تماشای تلویزیون، انجام بازی‌های ویدئویی و یا استفاده از تلفن‌های هوشمند، می‌تواند سبب افزایش بیش از حد وزن برای کودکان شود.

۵- کودکان را تشویق کنید، بیشتر بخوابند:

در حالی که خواب، ممکن است به عنوان یک فعالیت غیرمعمول برای لاغری ا به نظر برسد، این یکی از مهمترین مواردی است که کودک شما باید به اندازه کافی انجام دهد، تا از داشتن اضافه وزن جلوگیری شود مطالعات نشان داده‌اند که نداشتن خواب کافی، باعث افزایش بیش از حد وزن می‌شود.

۶- آنها را مشغول نگه دارید:

به کار گرفتن کودکان برای انجام امور منزل به طور مرتب، راه دیگری برای کمک به آنها برای سالم نگه داشتن شأن است فعالیت‌هایی نظیر چیدن چمن، تمیز کردن خانه و تختخواب، کمک می‌کند تا کودکان بدون اینکه متوجه شوند، ورزش کنند.

۷- الگوی آنها باشید:

این مهمترین کاری است که می‌توانید انجام دهید، تا به کودکان کمک کنید که راه را درست بروند؛ اگر می‌خواهید کودکانتان به سلامتی غذا اهمیت دهند، ابتدا خودتان باید آن عادت‌ها را جلوی چشم آنها مهم بدانید و انجام دهید، کودکان تمایل دارند که از پدر و مادرشان چیزهای زیادی کسب کنند، حتی بیشتر از تلویزیون از شما سرمشق می‌گیرند وقتی تمرین می‌کنید که به بچه‌هایتان موعظه کنید، اگر شما تلاش نمی‌کنید، این کار را خودتان نیز انجام دهید به زودی متوجه می‌شوند؛ این تنها روشی است که هرچیزی در آنها شکل می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان