//
کدخبر: ۳۴۱۶۵۶ //

دمنوش زردچوبه و زنجبیل| فواید دمنوش زردچوبه و زنجبیل را بدانید

استفاده از دمنوش‌های گیاهی در میان راهکارهای موجود برای مقابله با امیکرون، یکی از بهترین، موثرترین و ایمن‌ترین روش‌های کمک به حفظ سلامت کلی بدن به شمار می‌رود.

دمنوش زردچوبه و زنجبیل| فواید دمنوش زردچوبه و زنجبیل را بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به شیوع شدید سویه امیکرون و ابتلای شمار زیادی از مردم به این بیماری، لزوم تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه بهتر با ویروس بیش از گذشته احساس می‌شود.

دمنوش زردچوبه و زنجبیل یک داروی طبیعی است که تنها با چندین ماده اولیه ساده و ظرف مدت‌ زمانی کوتاه آماده می‌شود.

مصرف زنجبیل روند التیام گلودرد و علائم امیکرون را تسریع می‌بخشد. دلیل این امر این است که این گیاه دارای ترکیباتی است که باعث ارتقای سطح سیستم ایمنی بدن می‌شود.

درست مانند زنجبیل، زردچوبه نیز دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و درنتیجه فواید ضدالتهابی قوی است. پزشکان و متخصصین تغذیه معتقد هستند که زردچوبه به پاکسازی کبد، تقویت سیستم ایمنی و همچنین هضم غذا کمک می‌کند. از این رو در چنین روزهایی که تقریبا همه اطرافیان ما بیمار هستند، یک فنجان چای زنجبیل و زردچوبه به‌عنوان داروی طبیعی بدن وارد عمل می‌شود.

ترکیبات موردنیاز برای دمنوش زردچوبه زنجبیل

لیست مواد تشکیل‌دهنده دمنوش زنجبیل و زردچوبه بسیار کوتاه است.

 

  • زردچوبه تازه

  • زنجبیل تازه

  • تکه‌های لیموی تازه

  •  عسل (به‌صورت اختیاری)

  • آب

  • می‌توانید از یکسری افزودنی‌ها در صورت تمایل استفاده کنید:

    • فلفل‌سیاه و روغن

    یکی از مهم‌ترین اجزای مفید زردچوبه کورکومین نام دارد. متاسفانه بدن ما نمی‌تواند این ترکیب را به‌طور کامل جذب کند. اینجا است که فلفل سیاه از راه رسیده و به یاری‌مان می‌آید. یکی از اجزای فعال فلفل سیاه یعنی پیپرین به بهینه‌سازی جذب کورکومین کمک می‌کند و سبب می‌شود که قادر به استفاده حداکثری از مزایای فوق‌العاده آن باشیم.

    علاوه بر این کورکومین محلول در روغن است. به این معنی که به‌منظور بهره‌مندی از پتانسیل کامل آن باید با یک حامل روغنی تعامل داشته باشد و وارد بدن شود. در حالی که افزودن فلفل سیاه و روغن اختیاری است، یک پیمانه فلفل سیاه و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری روغن (هر نوع روغنی از جمله نارگیل، آووکادو، هسته انگور و غیره) به شما کمک می‌کند تا از فواید زردچوبه نهایت استفاده را ببرید.

  • طرز تهیه دمنوش زردچوبه زنجبیل

    تنها کاری که باید انجام دهید این است که زنجبیل و زردچوبه خردشده را در یک قابلمه کوچک بریزید، چندتکه لیمو به آن اضافه کنید، روی آن‌ها را با آب بپوشانید و اجازه دهید که بجوشند. پس از جوش آمدن، ترکیب به دست آمده را از صافی رد کنید و با یک‌تکه لیمو سرو کنید. اگر شما هم از طرفداران طعم شیرین هستید، عسل را فراموش نکنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان