//
کدخبر: ۳۳۹۶۹۰ //

شناسایی چند علائم جدید کرونایی

علائم جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده است که آگاهی از این علائم بهترین راه برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری است.

شناسایی چند علائم جدید کرونایی
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر جزء افراد خوش شانسی هستید که تا به حال به کرونا مبتلا نشده اید، بدانید که باید بیشتر از خودتان مراقبت کنید. حتما می‌دانید که علائم رایج کرونا شامل سر درد، تنگی نفس، خستگی، تب و لرز، بدن درد، سرفه، درد عضلانی و گلو درد است و این ویروس باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم می‌ شود و از طرفی هم پتانسیل این را دارد که علائم غیر رایجی را هم به وجود بیاورد که جدید هستند که در این قسمت از بهداشت و سلامت آن ها را به شما معرفی می کنیم.

 

تغییرات در صدا

طبق مطالعات انجام شده تغییر صدا می تواند جزء علائم کرونا باشد، زیرا عصب تار های صوتی را درگیر می کند.

عملکرد نامناسب سیستم غیر ارادی بدن

این اتفاق باعث تپش قلب می شود. سرگیجه، غش کردن و تب را به وجود می‌ آورد‌، سیستم ایمنی بدن را درگیر می‌ کند و باعث مشکلات در سیستم عصبی غیر ارادی خواهد شد.

 

علائم گوارشی

علائم گوارشی هم جدیداً در کرونا گزارش شده است که باعث ایجاد دل درد، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال می‌ شود.

 
 

تغییرات پوستی

طبق اطلاعات موجود؛ تغییرات پوستی می تواند در افرادی که عفونت خفیف یا شدید دارند، به وجود بیاید و پوست آن ها را قرمز، دچار جوش، رنگ و رو رفتگی، کهیر و مشکلات این چنینی کند.

سردرگمی

کرونا بر اساس دیگر ویروس های تنفسی است و ممکن است حس سردرگمی یا توهم را در افراد ایجاد کند. جدیداً گزارش‌ های زیادی مبنی بر این موضوع وجود دارد که افراد به این مشکل دچار شده‌ اند.

زنگ زدن گوش

زنگ زدن گوش می‌ تواند به خاطر مشکلات مربوط به سیستم ایمنی اتفاق بیفتد. زمانی که افراد دچار کرونا می شوند‌ این احساس را دارند که باید سریعاً به متخصص مراجعه کرده و وضعیت خود را بررسی کنند.

چرا این علائم در بعضی از افراد اتفاق می‌ افتد و در بعضی نمی‌ افتد؟

پاسخ کوتاه این است که هنوز نمی دانیم علت دقیق چیست. فرضیه و نظریات مختلفی از جمله بیماری‌ های زمینه ‌ای، دیابت، چاقی، فشار خون و یا مشکلات تنفسی وجود دارند که ظاهراً باعث ایجاد التهاب مزمن یا تغییر در واکنش سیستم ایمنی یا بیماری ها می شود و ممکن است که علت ایجاد این علائم جدید همین وضعیت ها باشد اما هنوز هم به طور دقیق و واضح و علمی مشخص نشده است که چرا این علائم تغییر می کند.

چگونه از امنیت و سلامت خودمان محافظت کنیم؟

    سعی کنید که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید.

    فرقی ندارد که کجا زندگی می کنید؛ در هر صورت واکسن بزنید.

    با وجود تزریق واکسن؛ باز هم حتماً در جاهای شلوغ ماسک ان 95 استفاده کنید.

    به سفر نروید. فاصله‌ گذاری اجتماعی را حفظ کنید.

    در مکان های شلوغ قرار نگیرید و بهداشت دست تان را رعایت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۶۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان