//
کدخبر: ۳۲۵۳۶۱ //

نقش فوق العاده گوجه فرنگی در کاهش وزن و لاغری

همه شیوه هارا برای کاهش وزن و تناسب اندام را آزمودید. این دفعه گوجه فرنگی را نیز درلیست غذایی خود بگنجانید البته به آلرژی زا بودن این سبزی توجه داشته باشید.

نقش فوق العاده گوجه فرنگی در کاهش وزن و لاغری
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا تا کنون برای کاهش وزن و رسیدن به لاغری از رژیم گوجه فرنگی استفاده کرده اید؟ بررسی ها نشان داده که گوجه فرنگی به دلیل به وجود آوردن احساس سیری برای مدت طولانی در افراد، می تواند در کاهش وزن نقش زیادی داشته باشد. در این مقاله به نکاتی درباره خواص گوجه فرنگی در لاغری اشاره می کنیم.

آیا با خوردن گوجه فرنگی لاغر می شوم؟

خواص گوجه فرنگی برای لاغری با توجه به کم بودن کالری آن، کاملاً قابل تشخیص است. گوجه را باید در دسته ی سبزیجات نیز قرار داد. این میوه قند و چربی بسیار کمی دارد. در عین حال انرژی زاست و به دلیل داشتن فیبر زیاد، با خوردن آن احساس سیری می کنید.
وجود مقدار زیادی لیکوپین در گوجه فرنگی اشتهای کاذب را از بین می برد. بنابراین می تواند به کاهش وزن کمک کند.یکی دیگر از خواص گوجه فرنگی در بدنسازی بهبود عملکرد سیستم گوارش است. این میوه ی آبدار با داشتن فیبر زیاد، باعث تحریک شدن روده شده و دفع مواد زائد از بدن را آسان می کند.

یکی دیگر از خواص گوجه فرنگی در بدنسازی بهبود عملکرد سیستم گوارش است. این میوه ی آبدار با داشتن فیبر زیاد، باعث تحریک شدن روده شده و دفع مواد زائد از بدن را آسان می کند. از سوی دیگر گوجه یک میوه ی ادرارآور نیز هست که به دفع موادی مثل کلسترول و قندخون اضافه از بدن کمک می کند. پس از بروز یبوست پیشگیری می کند.
گوجه فرنگی با بهبود عملکرد سیستم گوارش، سوءهاضمه را نیز از بین می برد. با کارکرد بهتر سیستم گوارش، تناسب اندام تا حد زیادی حفظ می شود.

ورزشکاران حتماً گوجه بخورند

یکی دیگر از خوردن گوجه فرنگی بعد از ورزش انرژی زا بودن این ماده ی خوراکی است. این میوه می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کند. همچنین بعد از یک ورزش خسته کننده، با مصرف گوجه خستگی شما کمتر می شود. این میوه متابولیسم بدن را نیز بالا می برد.بنابراین اگر بعد از ورزش آن را میل کنید، نه تنها خستگی و گرسنگی را کمتر می کند، بلکه فرآیند چربی سوزی در بدن را کاهش می دهد.

استفاده از گوجه فرنگی برای لاغری

وجود مواد معدنی غنی و ویتامین ها و نیز عدم وجود چربی و کربوهیدرات های مضر باعث شده پزشکان مصرف میوه جات و سبزیجات را به شدت به همگان توصیه کنند. برای استفاده از گوجه فرنگی برای کاهش وزن و چربی سوزی بهتر است که نکاتی را به شرح زیر مد نظر داشته باشید:

۱. استفاده از گوجه فرنگی در میان وعده ها

معمولا افراد در میان وعده ها از مواد غذایی چرب و پر کربوهیدراتی مانند پنیر، کره، شیرینی جات، چیپس و … استفاده می کنند که این خود یک عامل مهم چاقی به شمار می آید. به همین دلیل برای شروع یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، می توانید آن را به تنهایی یا به همراه سبزیجات مفید دیگر مانند خیار، کاهو، کلم بروکلی و … به عنوان میان وعده مصرف کنید.

۲. مصرف گوجه فرنگی به همراه وعده های اصلی غذا

برای داشتن یک وعده غذایی سالم و مفید شما می توانید گوجه فرنگی را به صورت خام و یا پخته به همراه مواد غذایی پروتئین دار و بدون چربی مانند ماهی یا مرغ کبابی، حبوبات پخته شده، کمی برنج یا نان به عنوان وعده شام یا ناهار میل کنید.

۳. استفاده از گوجه فرنگی به عنوان پیش غذا

شما می توانید با گوجه فرنگی و دیگر سبزیجات، سالادی را تهیه کرده و قبل از وعده های غذایی مصرف کنید. این کار باعث می شود که به دلیل وجود مقادیر زیاد فیبر در گوجه فرنگی، کمی احساس سیری کرده و در وعده اصلی غذایی، کمتر غذا میل کنید.

۴. جایگزین کردن مواد غذایی پر کالری با گوجه فرنگی

سعی کنید به جای غذا های پر کالری مانند انواع ساندیچ ها بیشتر از برش هایی از گوجه فرنگی و دیگر سبزیجات پخته و خام استفاده کنید.

خواص آب گوجه فرنگی برای تناسب اندام

گوجه فرنگی مثل هر ماده ی غذایی دیگری می تواند به صورت آب نیز مصرف شود. این نوشیدنی حاوی مواد معدنی، آنتی اکسیدان های قوی و چندین ویتامین است. بهترین زمان مصرف آب گوجه فرنگی بعد از فعالیت بدنی و در زمان خستگی است. می توانید آب این میوه را به جای یک نوشیدنی شیرین مصرف کنید.
یکی از خواص گوجه فرنگی برای لاغری و همزمان حفظ سلامت بدن است. یعنی فقط تناسب اندام را به شما هدیه نمی دهد. بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. همچنین به دلیل داشتن ویتامین A بینایی را تقویت می کند.

رژیم گوجه چگونه است؟

رژیم گوجه همانطور که از نامش مشخص است، نیاز به مصرف گوجه فرنگی در هر وعده غذایی را ایجاد می کند. گوجه یکی از انواع سبزیجاتی است که کالری، کربوهیدرات و چربی بسیار کمی دارد و در مقابل حاوی مواد مغذی و ویتامینی بسیاری است. علاوه بر این موارد حاوی آب فراوانی نیز هست.

گوجه در سراسر دنیا به شکل های مختلفی استفاده می شود و خواص درمانی متعددی را به همراه دارد. در رژیم گوجه نیز می توان از آن به صورت کباب شده، میکس شده یا به صورت خام یا آب گوجه فرنگی استفاده کرد.

روندی که برای این رژیم تنظیم شده است، ادعا دارد در عرض 3 الی 4 روز می توان به کاهش وزن 5 پوندی (2.5 کیلوگرمی) دست یافت. اما ممکن است این کاهش وزن کاملا ناپایدار باشد ولی در مدت زمان کوتاه، نتیجه مطلوبی را ایجاد کند.

البته نوع دیگری از رژیم گوجه وجود دارد که در طول آن می توان مواد غذایی سالم دیگر را به مقدار مشخص درکنار مصرف گوجه و محصولات آن، به کار برد که محدودیت کمتری را شامل می شود.

نکات مهم استفاده از گوجه فرنگی

  • اگر از گوجه فرنگی و سایر سبزیجات به صورت خام و یا به عنوان سالاد استفاده می کنید، از مصرف سس های پر کالری به همراه آن ها بپرهیزید.

  • سعی کنید که در هنگام خرید گوجه فرنگی آن هایی را انتخاب کنید که کاملاً رسیده و قرمز باشند و گوجه هایی که له شده و یا سبز و کال هستند را انتخاب نکنید.

  • قبل از استفاده هر گونه میوه و سبزی آن ها را به خوبی شستشو دهید.

  • برای داشتن تناسب اندام و لاغری به صورت صحیح و سریع تر بهتر است در کنار مصرف این ماده غذایی، مصرف غذا های چرب و مضر را کاهش داده و ورزش را نیز در برنامه روزانه خود بگنجانید.

  • همیشه مقداری سبزیجات خرد شده شامل گوجه فرنگی و خیار در دسترس داشته باشید، تا در هنگام گرسنگی در طول روز از آن ها به راحتی استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان