//
کدخبر: ۲۷۹۶۲۹ //

بخور نخورهای روزهای کرونایی

یک متخصص تغذیه، در مورد بخور نخورهای روزهای کرونایی و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کووید ۱۹، توصیه هایی را بیان کرد.

 بخور نخورهای روزهای کرونایی

سوده رازقی، در گفتگو با خبرنگار، گفت: افرادی که از تغذیه های سالم و مقوی در روزهای کرونایی برخوردارند، تاب و توان بهتری برای مقابله با این بیماری دارند.

وی با تاکید بر تامین انرژی مورد نیاز بدن، تصریح کرد: بدن ما حداقل روزانه ۱۲۰۰ کالری انرژی نیاز دارد و کمتر از آن می تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری ها شود.

به گزارش فرتاک نیوز،رازقی با اشاره به شدت عفونت زایی کووید ۱۹، گفت: لازم است که با تغذیه سالم و مقوی، سیستم ایمنی خود را در روزهای کرونایی تقویت کنیم. به خصوص اینکه به شروع فصل پاییز نزدیک شده ایم و همزمانی شیوع آنفلوانزا و کرونا، ما را بر آن می دارد که بیشتر به فکر سلامت خود باشیم.

این متخصص تغذیه، خوردن غذاهای آب پز و بخار پز را بیشتر از غذاهای سرخ کردنی مورد تاکید قرار داد و افزود: مصرف بیش از نیاز روغن های حیوانی و گیاهی، می تواند ایمنی بدن را تضعیف کند.

رازقی، مصرف امگا۳ را مورد اشاره قرار داد و گفت: امگا۳ به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بنابر این، بهتر است که خوردن ماهی در برنامه غذایی ما گنجانده شود.

این متخصص تغذیه، مصرف روزانه میوه و سبزیجات را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوردن آب میوهای طبیعی و تازه در فصل پاییز و زمستان، بیش از پیش تاکید می شود.

رازقی، مصرف ویتامین D را توصیه کرد و گفت: روزانه حداقل ۲۰۰۰ واحد از این ویتامین مصرف شود.

وی همچنین افزود: مصرف مکمل ها برای آن دسته از افرادی که به مواد غذایی مورد نیاز بدن دسترسی ندارند، توصیه می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۶۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان