//
کدخبر: ۲۷۵۶۷۰ //

لاغری سریع با سرکه سیب

بسیاری از افرادی که تصمیم به لاغری با سرکه سیب میگیرند ممکن است از اندازه ی دقیق صرف آن اطلاع نداشته باشند و افراط و تفریط در مصرف این ماده باعث ضرر و زیاد و ایجاد آسیب های زیادی به بدن انان شود.

 لاغری سریع با سرکه سیب

اصولا برای لاغری و کاهش وزن، بیشتر متخصصان توصیه میکنند که به صورت میانگین 2 قاشق چایخوری سرکه سیب باید قبل از مصرف در 300 میلی لیتر آب رقیق شود.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، اگر به طب سنتی و آشنایی با داروی گیاهی لاغری علاقه داشته باشید حتما در مورد رژیم غذایی لاغری با سرکه سیب نیز چیزهای زیادی شنیده اید. شاید این چالش ذهنی برای شما بوجود امده باشد که آیا واقعاً میتوان با مصرف مقدار کمی سرکه سیب در طول روز به لاغری دست پیدا کنیم؟

در پاسخ به این سوال ما باید گفت که طبق آمار بدست آمده در سال های اخیر، این موضوع به اثبات رسیده است که کسانی که به کمک سرکه سیب برنامه غذایی رژیمی خود را تنظیم کرده اند ، توانسته اند در طول یک هفته حداقل 2 کیلو گرم کاهش وزن را تجربه کنند.

چرا باید سرکه سیب را برای لاغری انتخاب کنیم؟

سرکه سیب علاوه بر آنکه میتواند به افراد کمک کند تا روند لاغری را سریعا تجربه کنند، باعث افزایش میزان سلامت انسان نیز میشود. به چند مورد از اثرات سرکه سیب برای افزایش سلامت افراد اشاره می کنیم:

  1. سرکه سیب کیفیت مینای دندان و اسیدیته معده را افزایش میدهد و به همین دلیل نیز عملکرد دستگاه گوارشی نیز بهبود می یابد.
  2.  این ماده دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی میباشد.
  3.  سرکه سیب برای کنترل بیماری های کلیه ها، تیروئید، و.. اثر گذار است.
  4.  برای درمان آکنه و افزایش شادابی و طراوت پوست بسیار موثر است.
  5.  یبوست و مشکلات گوارشی در کوتاه مدت درمان میشوند.
  6.  در برخی از موارد نیز برای درمان واریس پا نیز توصیه میشود.

 هشدار:

کسانی که مبتلا به بیماری های  هپاتیت، اختلال کبد و آلرژی هستند، به هیچ عنوان از سرکه سیب برای لاغری استفاده نکنند؛ چرا که این سر که ممکن است مقاومت بدن را در برابر ورود ویروس هپاتیت به بدن کاهش دهد و اختلالات کبدی افراد مبتلا را نیز چند برابر کند.

سرکه سیب

در بسیاری از موارد نیز دیده شده است که افرادی که دچار آلرژی می باشد با انواع حساسیت ها درگیر میباشند با مصرف سرکه سیب دوره ی نقاهت طولانی تر و شدید تری را میگذرانند.

چگونگی استفاده از سرکه سیب برای لاغری

بسیاری از افرادی که تصمیم به لاغری با سرکه سیب میگیرند ممکن است از اندازه ی دقیق صرف آن اطلاع نداشته باشند و افراط و تفریط در مصرف این ماده باعث ضرر و زیاد و ایجاد آسیب های زیادی به بدن آنان شود.

image15d1c65405f2c0

اصولا برای لاغری و کاهش وزن، بیشتر متخصصان توصیه میکنند که به صورت میانگین 2 قاشق چایخوری سرکه سیب باید قبل از مصرف در 300 میلی لیتر آب رقیق شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد . اما برخی از افراد ممکن است نتوانند مزه ی نسبتا ترش سرکه سیب را تحمل کنند و اذیت شوند، در چنین مواردی بهتر است از عسل به عنوان طعم دهنده و متعادل کننده ی طعم سرکه سیب استفاده کنید.

طریقه ی مصرف این نوشیدنی برای لاغری به این نحو می باشد که شما باید آن را روزانه سه مرتبه مصرف کنید:
  • صبح با شکم خالی
  • قبل از ناهار
  • در شب

این نکته را به خاطر داشته باشید که میزان نوشیدنی سرکه سیب برای لاغری نباید متر از یک لیتر باشد و از طرفی دیگر نیز باید بیشتر از 6 درصد این محلول لاغری از سرکه سیب یا همان اسیدیته تشکیل شده باشد.

نکاتی مهم:

به موارد زیر برای لاغری با سرکه سیب توجه داشته باشید:

  1. بهتر از برای جلوگیری از خطرات احتمالی قبل از آغاز رژیم لاغری با سرکه سیب حتماً به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که هیچگونه ممنوعیتی برای کاهش وزن با این ماده ی مفید برای شما وجود ندارد. سلامت انسان ها از هر چیزی ( حتی کاهش وزن) مهمتر و ضروری تر میباشد.
  2. از خوردن غذاهای ناسالم و تنقلات مضری مانند: (شیرینی, آرد, چرب, شور, و محصولات سرخ شده و....) به صورت جدی اجتناب کنید.
  3. مصرف روزانه کالری را تا حد ممکن محدود کنید.
  4. رژیم غذایی لاغری شما با سرکه سیب به این نحو می باشد که باید حتما بر اساس کربوهیدرات ها, پروتئین و فیبر برنامه ریزی شود.
  5. خوردن میوه های چربی سوز, مانند گریپ فروت و انجیر  را فراموش نکنید.
  6. رژیم غذایی با سرکه سیب برای لاغری به آن معنا نمیباشد که دیگر نیازی نیست شما موارد دیگ کاهش وزن را رعایت کنید؛ بلکه حقیقت آن است که در این دوره شما باید فعالیت های فیزیکی زیادی داشته باشید تا نتیجه ی مطلوبتان را بدست آورید.
  7. در طول یک ماه اگر شما رژیم اصولی داشته باشید و موارد بالا را رعایت کنید حدود 6 الی 8 کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت.

مراحل آماده کردن سرکه سیب خانگی

اگر شما جز آن دسته از کسانی مباشید که ترجیح می دهید برای رژیم غذایی لاغری ، سرکه سیب را خودتان تهیه کنید باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

  • 1 کیلوگرم سیب (نوعش مهم نیست) را پوست بگیرید و پس از جدا کردن پوستشان قطعه قطعه کنید.
  • سیب ها را در یک ماهی تابه نسبتا بزرگ ریخته و به  آنها شکر (حدود 50 گرم به ازای هر کیلو گرم سیب شیرین و 100 گرم به ازای هر کیلوگرم سیب ترش) و آب اضافه کنید. (آب باید بیشتر از 5 سانت بالای سیب ها باشد)
  • محتویات را به مدت 300 دقیقه بر روی حرارت قرار دهید.
  • برای 2 هفته ظرف را در مکانی تاریک از خانه بگذارید.
  • مایع را پس از 14 روز فیلتر کنید و برای 2 ماه مواد را در جایی نگه دارید تا سرکه سیب شما آماده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان