//
کدخبر: ۹۶۹۶۵ //

پرپشت کردن ابرو با ساده ترین راه های خانگی

میکروپیگمنتیشن، هاشور، تاتو، میکروبیلدینگ و... همه راه هایی هستند که کمک می کنند شما ابروهایی پرپشت تر و در نتیجه چهره ای زیبا تر داشته باشید. در این مطلب شما را دعوت می کنیم به کمک گرفتن از طبیعت برای پرپشت کردن ابروهای خودتان.

 پرپشت کردن ابرو با ساده ترین راه های خانگی
به گزارش فرتاک نیوز،

روغن کرچک در برابر میکروارگانیسم ها که مانع رشد ابرو می شوند مقاومت می کند.

برای پرپشت شدن ابرو با روغن کرچک، پنبه را به روغن آغشته کرده و به ابروها بمالید. سپس به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. روغن می تواند به مدت ۳۰ دقیقه و یا کل طول شب روی ابروها باقی بماند. سپس با آب ولرم و مایع شستشو شسته شود. برای تقویت ابرو مصرف روغن کرچک باید هر روز و به مدت چندین هفته تا مشاهده نتیجه ادامه داشته باشد.

نکته: در صورت مشاهده حساسیت پوستی مصرف روغن کرچک متوقف شود.

روش پرپشت کردن ابرو به کمک وازلین

به دو روش می توان از وازلین بر رشد ابرو استفاده نمود:

ابتدا صورت خود را شسته و مواد آرایشی و آلودگی های را پاک کنید. پس از شستشو با آب گرم یا سرد ، صورت را با یک حوله تمیز خشک نمایید.

در روش اول ، با استفاده از یک اسفنج یا ریمل ماسکارا ، مقدار کمی وازلین را بر روی ابرو های بمالید. این عمل را از داخل ابرو به سمت خارج آن انجام دهید. اجازه دهید وازلین به موهای ابرو نفوذ کرده و آن را براق نماید. این کار باعث هیدراته شدن ابروها می شود. ایدآل ترین حالت این است که این کار را قبل از خواب انجام دهید تا وازلین در طول شب بر ابرو ها تاثیر گذارد و صبح روز بعد ، صورت را با آب ولرم بشویید.

روش دوم تهیه ماسک وازلین و روغن زیتون برای پرپشت کردن ابرو است. برای این منظور ، در یک ظرف کوچک ، نصف قاشق چای خوری وازلین را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کرده و بر روی ابرو ها بمالید. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی می باشد.

تیرگی ابروها به کمک تخم کتان

روغن دانه کتان حاوی اسیدهای چربی است که برای رشد مو بسیار ضروری هستند. این روغن نه تنها ابروهای شما را ضخیم و پرپشت می‌کند بلکه آنها را تیره نیز می‌کند.

برای استفاده از آن، روغن تخم کتان را روی پنبه بزنید و آن را روی ابروها بمالید. اجازه بدهید روغن شب تا صبح روی ابروها بماند و صبح روز بعد آن را با آب گرم شستشو دهید. پس از آن، ابروها و پوست خود را با ضربات آرام خشک کنید تا زمانی که رطوبتی روی آنها باقی نماند. اگر هر روز از این روش استفاده کنید، خیلی زود نتیجه می‌گیرید.

روغن بادام تلخ و ماساژ معجزه می کنند

برای ماساژ دادن ابروها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص، ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، علاوه بر این می توانید با نوک انگشت ها با حرکاتی دوار به سمت گوشه های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، می توانید این کار را 2 بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل 15 دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می توانند به رشد ابروها کمک کنند.

رشد ابرو به کمک سیر

سیر به رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و  بعد به موهای ابرویتان بمالیدو آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند. بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده،آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها ( تغییر مدل ابرو ) کامل قرار دهند.پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.

البته در این روش جانب احتیاط را رعایت کنید تا ایجاد حساسیت نکند.

ساده ترین راه پرپشتی ابرو

شیر و سایر فرآورده‌های حاصل از آن مملو از پروتئین و انواع ویتامین‌ها هستند. یک گوش‌پاک‌کن را درون ظرفی حاوی مقداری شیر فرو کنید و شب‌ها روی ابروهای‌تان بمالید. خواص ذاتی و طبیعی شیر موجب تغذیه مناسب موها و ریشه‌های آن خواهد شد و صد البته که سریع‌تر هم رشد خواهند کرد.

بهتر است بدانید که

زمانی که ابروها مجدد شروع به رشد می‌کنند کاملا بستگی به‌علتی دارد که موی ابروها از دست رفته‌اند؛ اگر فقط به‌دلیل موچین و تیغ، موی ابروهای خود را از دست داده‌اید،  می‌توانید انتظار داشته باشید در عرض 2 هفته مجدد شروع به رشد کنند‌، البته اگر زیاد ابروها را با تیغ بزنید یا منطقه خاصی را مرتب با موچین بردارید دیگر نباید انتظار داشته باشید که زود رشد کنند اما اگر به خاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان را از دست داده باشید احتمالا به این زودی‌ها ابروها رشد نخواهند کرد و حتی شاید نیاز به راهکارهای درمانی هم باشد. اگر هم به خاطر استرس ابروها ریخته باشند باید اول به نوعی عامل استرس را در خود از بین ببرید تا دوباره ابروها به حالت اول بازگردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۹۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان