//
کدخبر: ۳۹۷۲۳۲ //

غذاهایی که دشمن سیستم ایمنی هستند

عوامل زیادی می‌توانند در تضعیف سیستم ایمنی نقش داشته باشند. تضعیف سیستم ایمنی منجر به خستگی و تأخیر در التیام زخم‌ها می‌شود.

غذاهایی که دشمن سیستم ایمنی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

فردی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی است احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا در آن افزایش پیدا می کند.

 نوشابه

نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین حاوی مقادیر زیادی قند و کالری هستند، و هیچ ارزش غذایی برای بدن ندارند، بعلاوه این نوشیدنی ها باعث افرایش وزن می شوند و با جذب مقادیر زیاد قند در بدن، باعث افزایش التهاب و سرکوب عملکرد سیستم ایمنی بدن می شوند. به گفته متخصصین تغدیه نوشابه به دلیل داشتن قند و کالری زیاد در صدر لیست مواد غذایی تضعیف کننده سیستم ایمنی قرار دارد و باید تا حد امکان از برنامه غذایی افراد حذف شود.

غذاهای سوخاری شده

اگر چه غذاهای سوخاری ظاهر جذاب و طعم ترد و فوق العاده ای دارند اما این غذاهای خوشمزه به دلیل سرخ شدن در روغن، حاوی چربی زیادی هستند به همین دلیل برای سیستم ایمنی مضر محسوب می شوند.

انواع شکلات، شیرینی، پاستیل و کوکی

شیرینی‌ها، شکلات‌ها، بیسکوئیت‌ها، پاستیل‌ها، آدامس‌ها، کوکی‌ها و حتی لواشک‌های ترش که نه تنها در میان بزرگسالان بلکه در میان کودکان هم بیشترین میزن مصرف را دارند حاوی قندهای فرآوری شده هستند که باعث بروز التهاب در بدن و فعال کردن رادیکال‌های آزاد می شوند، این دو عامل منجر به اسیب رساندن به سلول‌های دفاعی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند.

 بستنی

اگرچه بستنی یک دسر محبوب و شیرین برای همه ما است اما این دسر محبوب سرشار از چربی‌های اشباع شده و شکر است. دو ترکیبی که نقش بسیار زیادی در سرکوب سیستم ایمنی بدن برعهده دارند. ازآنجایی که بستنی حاوی  شش برابر قند مورد نیاز ما در روز است و مصرف آن با افزایش چند برابری ایجاد التهاب در بدن همراه است در نتیجه این التهاب موجب تضعیف عملکرد سیستم ایمنی خواهد شد.

 فست فود

همه ما کم و بیش با مضرات فست فودها، این غذاهای خوشمزه و وسوسه انگیز آشنا هستیم اما به دلیل سبک زندگی جدید و مشغله های زیاد کاری اکثر ما نمی توانیم فست فودها را ا برنامه غذایی خود حذف کنیم. اما باید بدانید که فست فودها حاوی چربی‌های اشباع شده، سدیم و قند هستند، ترکیباتی که می توانند سیستم ایمنی را سرکوب کنند و خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت نوع2 و بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی افزاش دهند.

غذاهای سرشار از سدیم

مصرف مقدار کم سدیم برای عملکرد صحیح قلب، ماهیچه‌ها و حتی سیستم ایمنی نیاز است. اما مصرف بیش از حد آن خطر ابتلا به فشار خون، التهاب و سرکوب سیستم ایمنی را افزایش می دهد. غذاهایی سرشار از سدیم شامل غذاهای منجمد، سوپ‌ها و سبزیجات کنسرو شده،سوسیس و کالباس، پیتزا، انواع پنیرها، اسنک‌ها(چیپس، پفک، میان وعده‌های آماده) و گوشت هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان