//
کدخبر: ۳۸۱۳۰۳ //

این گیاهان خواب آور، بی‌خطر و فوق العاده موثر هستند/ قوی‌ترین‌ها را بشناسید

داروهای گیاهی نه تنها ترکیبات موثر و قدرتمندی دارند بلکه عوارض جانبی داروهای شیمیایی و وابستگی های اعتیاداور آنها را هم ندارند.

این گیاهان خواب آور، بی‌خطر و فوق العاده موثر هستند/ قوی‌ترین‌ها را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

داروهای گیاهی خواب آور یک روش درمانی بی‌خطر محسوب می‌شود. در ادامه شما را با این داروهای گیاهی آشنا خواهیم کرد.

سنبل الطیب

سنبل الطیب یکی از قویترین داروی گیاهی خواب آور شناخته می شود.ریشه این گیاه برای تسکین اضطراب، بی‌قراری عصبی مفید است به همین جهت به عنوان یک دارو گیاهی و درمان خانگی طبیعی می تواند به بهبود مشکل بی خواب ناشی از اضطراب و بی‌قراری کمک کند.در صورتی که از گیاه تازه آن استفاده شود، در کیفیت خواب بهبود موثر تری خواهد داشت.

گل گاو زبان

گل گاوزبان خاصیت آرامبخشی فوق‌العاده‌ای داشته و اگر دلیل بی‌خوابی به اضطراب و نگرانی مرتبط باشد به خوبی می‌توان با این گیاه مشکل را بهبود بخشید. جهت تهیه گل گاو زبان ۱۵ گرم از این گیاه را در یک قوری آب جوش ریخته و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سعی کنید یک عدد لیمو عمانی سوراخ شده را نیز درون قوری بیندازید زیرا گل گاو زبان گرم است و اگر در کنار آن از لیمو استفاده شود، متعادل خواهد شد.

بابونه

قویترین داروی گیاهی خواب آور بابونه نیز می‌تواند باشد. بابونه نیز به آرام کردن اعصاب کمک کرده و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. ۵ گرم بابونه را در یک لیوان آب جوش ریخته و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می‌توانید مقداری عسل نیز به دمنوش خود استفاده کنید تا طعم دلچسب‌تری پیدا کند. این دمنوش و به طور کلی همه دمنوش‌هایی را که به قصد بهبود خواب مصرف می‌کنید، بهتر است ۲ ساعت پیش از خواب میل شوند.

baboone2

عناب

عناب خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و با تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی موثر است اما بهبود خواب نیز یکی از مزایای استفاده از عناب است. به منظور تهیه دمنوش عناب یک مشت عناب را در ۲ یا ۳ لیوان آب جوش ریخته چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس میل نمایید.

بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه خواص درمانی بسیاری دارد و با بهبود سلامت قلب و مغز تاثیر چشمگیری در مداوای بی‌خوابی می‌گذارد. یک قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه را در یک قوری آب جوش ریخته و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بادرنجبویه برطرف کننده تنگی نفس نیز بوده و ممکن است به بهبود آپنه خواب نیز کمک کند.

گل بنفشه

برای درمان کم خوابی از گل بنفشه نیز می‌توان استفاده کرد. ۲ قاشق غذاخوری گل خشک بنفشه را در یک قوری آب جوش ریخته و پس از دم کشیدن آن را بنوشید. همچنین می‌توانید جوشانده این گل را به صورت و شقیقه‌های خود بمالید. به خصوص افراد صفراوی مزاج می‌توانند برای بهبود خواب خود از این روش استفاده کنند.

orange-flower

بهار نارنج

خاصیت آرامش‌بخشی و خواب آور بودن بهار نارنج آنقدر مشهور است که احتمالا تاکنون زیاد شنیده‌اید. بهار نارنج بهترین و قویترین داروی گیاهی خواب آور می‌تواند باشد که به راحتی در دسترس بوده و می‌توان از آن بهره گرفت. بهار نارنج به مداوای افسردگی نیز کمک می‌کند. ۱۵ گرم بهار نارنج را در یک قوری آب جوش ریخته ۱۰ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس نوش جان کنید

گل ساعتی

برای درمان بی خوابی و آرامش بخشیدن به خواب می‌توان از گیاه گل ساعتی استفاده کرد. این گیاه می‌تواند در بی‌خوابی‌هایی که ریشه عصبی دارند، بسیار موثر واقع شود. کافی است تا ۱ قاشق مرباخوری گل ساعتی را با ۲ فنجان آب جوش دم کرده و ساعتی پیش از خواب مصرف کنید تا نتایج بی‌نظیر آن را از نزدیک مشاهده نمایید.

زعفران

مصرف چای زعفرانی در درمان بی‌خوابی بسیار موثر است و اختلالات خواب را برطرف می‌کند. از زعفران هم به صورت دمنوش می‌توانید استفاده کنید و هم می‌توانید مقداری از آن را در شیر جوشانده و همراه با مقداری عسل میل بنوشید.

رازک

رازک برای مبارزه با اضطراب و بی‌قراری مفید بوده و به داشتن خوابی آرامبخش کمک می‌کند. یک قاشق چای خوری گیاه رازک را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد و سپس مصرف نمایید. رازک تقویت کننده معده است و مسکن اعصاب به شمار می‌آید.

اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس یک تا دو ساعت قبل از خواب قویترین داروی گیاهی خواب آور می‌تواند باشد. یک قاشق چای‌خوری برگ خشک شده اسطوخودوس را درون یک فنجان آب جوش ریخته و پس از ۱۰ دقیقه که دم کشید آن را میل فرمایید. اسطوخودوس به کاهش استرس کمک کرده و در درمان مشکلات گوارشی از قبیل سوء هاضمه موثر است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۳۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان