//
کدخبر: ۳۶۹۴۸۱ //

علت اصلی سردرد، کمبود این ویتامین ها و مواد معدنی است

کمبود ویتامین دی باعث سردرد های شدید می گردد . افرایش مواد غذایی که حاوی ویتامین ها و مکمل ها می باشند نیز سردرد را کاهش می دهند.

علت اصلی سردرد، کمبود این ویتامین ها و مواد معدنی است
به گزارش فرتاک نیوز،

کمبود هر ماده در بدن می تواند سردرد را به وجود بیاورد که ویتامین ها جزء این دسته از مواد می باشند . رژیم و سبک زندگی در کمبود این مواد موثر هستند و عاملی برای سردرد می باشند . کمبود ویتامین دی باعث سردرد های شدید می گردد . افرایش مواد غذایی که حاوی ویتامین ها و مکمل ها می باشند نیز سردرد را کاهش می دهند.

 
 
 
 

پس بهتر است زمانی که به سردرد دچار می شوید ، به سبک زندگی خود بیشتر دقت کنید و با شناخت آن ها از عوامل سردرد جلوگیری کنید . یکی از آنها بازبینی دوباره رژیم غذایی و سبک زندگی می باشد . در این قسمت از سلامت ویتامین هایی را به شما معرفی می کنیم که کمبود آن عاملی برای سردرد است.

ویتامین هایی که کمبودشان موجب سردرد می شود

 

ویتامین دی :
ویتامین دی در واقع یک هورمون تولید شده توسط کلیه ها می باشد. بیشتر ما این ویتامین را از طریق مصرف غذا ، مکمل ها و یا در معرض نور خورشید بودن به دست می آوریم. اگر هر کدام از این روش ها کافی نباشد ، ممکن است به سردرد دچار شویم اما باید مراقب بود که بیش از حد از ویتامین دی استفاده نکرد زیرا تاثیر منفی روی سلامتی دارد.

افراد بین سنین 19 تا 70 سال به 600 IU و افراد 71 سال به بالا به 800 IU ویتامین دی نیاز دارند . منبع ویتامین دی نور خورشید است که البته بیش از حد در معرض آن بودن نیز خطرات زیادی دارد . مکمل ها، ماهی ، لبنیات ، آب پرتقال و گندم نیز منبع مناسبی از ویتامین دی می باشند.

ویتامین آ :

این ویتامین یک نوع محلول در چربی است و دوز روزانه آن برای مردان 3000 هزار واحد و برای زنان 2300 واحد محسوب می شود . ویتامین آ برای تسکین سردردهای شدید عالی است اما باید در میزان مصرف این ویتامین احتیاط کرد زیرا ممکن است موجب سردرد، مسمومیت و تهوع شود و یا حتی تعادل اعصاب مرکزی را به هم بریزد.

ویتامین آ در خوراکی هایی مثل هویج، قسمت سبز کاهو، شیر و گوجه فرنگی به وفور یافت می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان