//
کدخبر: ۳۰۵۷۱۷ //

خوراکی‌هایی برای کاهش چربی خون

غذاهای مختلف به روش‌های متفاوت کلسترول را کاهش می‌دهند، برخی با افزایش فیبر محلول که با ترکیب شدن با کلسترول باعث دفع آن پیش از جذب شدن در بدن می‌شود، برخی دارای چربی‌های اشباع نشده هستند که به طور مستقیم LDL را کاهش می‌دهند و برخی دیگر دارای استرول هستند که مانع جذب کلسترول می‌شود

خوراکی‌هایی برای کاهش چربی خون
به گزارش فرتاک نیوز،

 مواد غذایی مؤثر برای کاهش چربی خون عبارتند از:

۱. میوه و سبزی

یکی از مواد غذایی برای کاهش چربی، میوه و سبزیجات رنگی مانند سیب، پرتقال، بروکلی، اسفناج و فلفل دلمه‌ای هستند. این میوه‌ها و سبزیجات سرشار از پکتین (نوعی فیبر محلول) هستند که کاهنده LDL است. به طور طبیعی میوه‌ها و سبزیجات بدون کلسترول و کم‌چربی، اساس رژیم غذایی سالم هستند. بادمجان و بامیه بطور ویژه سرشار از فیبر محلول هستند و کالری کمی هم دارند.

۲. مغزها و بذرها

به عنوان میان‌وعده یا برای تزئین سالاد و پاستا از این مواد مغذی استفاده کنید. انواع آجیل ساده و خام را انتخاب کنید. بنا بر پژوهش‌های مختلف، انواع مغزها برای سلامتی قلب مفیدند. مصرف حدود ۶۰ گرم مغز خام در دوره مشخص، باعث کاهش ۵ درصدی LDL می‌شود.

۳. لبنیات کلسیم

به دنبال لبنیات کم‌چرب باشید، انواع ماهی کنسروی مانند ماهی تن، ساردین و ماهی سالمون را از قلم نیندازید. اگر به لاکتوز حساسیت دارید یا گیاه‌خوار هستید، برای تأمین کلسیم می‌توانید آب‌میوه‌ها، غلات صبحانه غنی‌شده با کلسیم، سبزیجات سبزبرگ کلفت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ویتامین D که به جذب کلسیم کمک می‌کند، معمولاً به لبنیات افزوده می‌شود، همچنین در ماهی و زرده تخم مرغ نیز یافت می‌شود.

۴. روغن مفید

برخی روغن‌ها برای انسان مفیدند. روغن زیتون به افزایش کلسترول خوب کمک می‌کند. به‌دنبال افزودن روغن‌هایی بر پایه سبزیجات، مانند روغن کانولا، سویا یا آفتابگردان به رژیم روزانه خود باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان