//
کدخبر: ۲۷۸۹۲۶ //

نکاتی طلایی برای لاغری در خانه

ملاک استاندارد بودن و با کیفیت بودن یک برنامه ی غذایی و رژیمی آن است که در کنار کاهش وزن تدریجی، بهبود سلامت خود را نیز از جهات مختلف احساس کنید. چربی سوزی و لاغری باید به گونه ای باشد که همراه با کاهش سطح کلسترول و فشارخون باشد.

نکاتی طلایی برای لاغری در خانه

مسلماً با توجه به شرایط بیماری که اکنون در تمامی نقاط جهان شاهد جوان هستیم و مجبور هستیم تا در خانه بمانیم تا حد زیادی فعالیت های جسمانی خود را محدود کنیم.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، با وجود بیماری فراگیر کرونا می توان به ورزشگاه ها و باشگاه های بدنسازی مراجعه کرد و همانند سال های پیش رویه حفظ تناسب اندام و لاغری خود اقدامات گسترده ای انجام داد. بنابراین اکنون این سوال مطرح میشود که برای لاغری و کاهش وزن در خانه چه باید کرد و چه نکاتی را رعایت کرد؟

حقیقت آن است که قبل از شیوع بیماری کرونا نیز بسیاری از افراد در خانه اقدام به لاغری می کردند و با داشتن یک برنامه ی صحیح ورزشی و اقدامات اساسی برای حفظ تناسب اندام سعی می کردند تا روند چربی سوزی را در پیش گیرند.

حقیقت آن است که شما نباید انتظار داشته باشید که لاغری به صورت ناگهانی اتفاق بیفتد و با چندین روز برنامه ی ورزشی سفت و سخت، روند چربی سوزی شما آغاز میشود و بلافاصله شاهد تناسب اندام خواهید بود! لاغری و کاهش وزن چه مسائلی می باشد که باید شما در مسیر ان صبور باشید و عجولانه رفتار نکید.

رژیم های لاغری افراطی گاهی برای سلامت افراد نتایج بسیار زیانباری به همراه دارند و به گونه ای میباشند که ممکن است فرد دیگر هیچ گاه سلامت اولیه ی خود را بدست نیاورد و از طرفی دیگر نیز افزایش وزن او مجددا تکرار شود؛ چرا که این اصل مهم به اثبات رسیده است که هرچقدر روش های لاغری تهاجمی تر و افراطی تر باشند، به هر میزان که افراد در کوتاه مدت وزن کم میکنند، به همان میزان نیز امکان بازگشت مجدد وز اولیه در کوتاه مدت وجود دارد.

لاغری را در خانه را چگونه آغاز کنیم؟

برای لاغری در خانه در وهله ی اول شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که قرار است از این به بعد سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید و این موضوع به تمام روش های زندگی شما مربوط میشود.

به بیانی بهتر شما باید برنامه ی روزانه خود را به گونه ای سازماندهی کنید که در کنار تحرکات بدنی استاندارد و صحیح، وضعیت تغذیه تان نیز مطلوب باشد و تا حد امکان از غذاهای طبیعی استفاده کنید و از خوراکی های مضر حاوی چربی های اشباع و غذاهای فست فودی دوری کنید.

cvKdbn1E

در رابطه با مقدار تغذیه و غذاهایی که در طول روز مصرف میکنید باید توجه داشته باشید که مقدار انرژی و کالری دریافتی از این غذاها باید کمتر از مقدار انرژی که مصرف میکنید باشد تا در طولانی مدت روند کاهش وزن خود را مشاهده کنید.

علاوه بر مسئله ی ورزش کردن و تغذیه ی مناسب، توصیه میشود که حتما از مسائل استرس زا دوری کنید و خواب کافی داشته باشید. تحقیقات گروهی از دانشمندان آمریکایی در سال 2014 این موضوع را به خوبی اثبات کرد که شرایط استرس زا و انواع فشارهای روحی و روانی میتواند باعث ایجاد نوعی هورمون چاقی شود، پس بهتر است تا حد ممکن از فشارهای روانی دوری کنید و تنظیم خوابتان به گونه ای باشد که دچار کمبود خواب نشوید.

زمان شروع کاهش وزن

مسلما هنگامی که افراد تصمیم لاغری در خانه را می گیرند، این سوال برایشان پیش می آید که دقیقا چه مدت زمانی طول میکشد تا کاهش وزن آغاز شود.؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که روند کاهش وزن و روند لاغری در افراد مختلف فرق می کند و نمی توان انتظار داشت که همه به یک میزان لاغر شوند. عوامل مختلفی در چرخه ی لاغری و کاهش وزن افراد تاثیر گذار میباشد. در حالت کلی می توان گفت که اصولا در دو هفته ی اول آغاز رژیم بیشترین نتیجه را مشاهده خواهید کرد و اصولا در هفته های اولیه، کاهش وزن با 1 تا 2 کیلوگرم آغاز می شود و این موضوع به دلیل کاهش و افت آب بدن است.

ملاک استاندارد بودن برنامه رژیمی و ورزشی

یکی از برنامه های لاغری که افراد بسیاری از آن برای کاهش وزن سریع استفاده می کنند و نتیجه ی مطلوبی نمی گیرند، انجام ورزش های هوازی با رژیم غذایی کربوهیدرات است حقیقت آن است که این نوع رژیم غذایی باعث کاهش گلیکوژن در ماهیچه ها میشود و بدن در طول زمان دچار کم آبی میشود. در چنین مواقعی شاید از نتایج سریع لاغری خود لذت ببرید اما باید شما به میزان سلامت خود نیز توجه داشته باشید.

1231411624352546-20161119174017-kosg-u411988121294bq-980x554@mundodeportivo-web1479585094

بهترین نوع برنامه رژیمی غذایی ان است که شما در کنار ورزش کرد در خانه، از تمام مواد مغذی حاوی پروتئین، کربوهیدرات ، انواع ویتامین ها و...به اندازه ی مورد نیاز بدنتان استفاده کنید و بدنتان را از دریافتمواد ضروری و لازم محروم نکنید، وگرنه در طولانی مدت آثار مخربی را در سلامت خود مشاهده خواهید کرد.

ملاک استاندارد بودن و با کیفیت بودن یک برنامه ی غذایی و رژیمی آن است که در کنار کاهش وزن تدریجی، بهبود سلامت خود را نیز از جهات مختلف احساس کنید. چربی سوزی و لاغری باید به گونه ای باشد که همراه با کاهش سطح کلسترول و فشارخون باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان