//
کدخبر: ۱۹۴۶۸۶ //

سه سوته چربی‌های شکم‌تان را آب کنید!

خوشبختانه استراتژی‌های مختلفی برای کاهش چربی دور شکم وجود دارد که می‌تواند به رفع هرچه ساده‌تر این مشکل سلامتی کمک کند.

 سه سوته چربی‌های شکم‌تان را آب کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

 چربی دور شکم یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و ظاهری نامناسب به آن‌ها می‌دهد، علاوه بر آن با ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی در ارتباط است. از بین بردن چربی‌های دور شکم مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

 چربی شکم به‌طور معمول با اندازه‌گیری دور کمر مشخص می‌شود؛ اگر میزان چربی در مردان بیشتر از ۱۰۲ سانتی متر و ۸۸ سانتی مردان در زنان باشد افراد به عنوان چاق در ناحیه شکم شناخته می‌شوند.

خوشبختانه استراتژی‌های مختلفی برای کاهش چربی دور شکم وجود دارد که می‌تواند به رفع هرچه ساده‌تر این مشکل سلامتی کمک کند.

شکر و نوشیدنی‌های شیرین را فراموش کنید

اضافه کردن شکر به نوشیدنی‌ها اقدامی بسیار ناسالم است چرا که طبق یافته‌های مطالعات انجام شده این کار باعث ضرر به متابولیسم بدن می‌شود.

شکر حاوی گلوکوز و فروکتوز است؛ فروکتوز می‌تواند قند اضافی را در کبد متابولیزه کند. وقتی بدن با شکر اضافه مواجه می‌شود کبد آن را جذب می‌کند و به ناچار بدن دچار چاقی می‌شود. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که شکر اضافی بیشتر ناشی از فروکتوز است که می‌تواند تجمع چربی در شکم و کبد را افزایش دهد. مطالعات نشان می‌دهد نوشیدنی‌های شیرین ۶۰ درصد خطر ابتلا به چاقی را در کودکان افزایش می‌دهد هر فردی باید تلاش کند تا مقدار شکر موجو در رژیم غذایی روزانه خود را کاهش دهد.

مقدار فروکتوزی که هر فرد از طریق میوه دریافت می‌کند در مقایسه با نوشیدنی‌های شیرین غیر قابل قیاس است.

کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود کم کنید

کربوهیدرات‌ها تاثیری بالا در چاقی بدن دارند و بر اساس بسیاری از مطالعات زمانی که افراد کربوهیدرات رژیم غذایی خود را کاهش می‌دهند به راحتی می‌توانند وزن کم کنند. برخی مطالعات درباره رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کربوهیدرات بالا نشان داده است که رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم تاثیر چندانی بر چاقی‌های شکمی ندارند، اما به طور کلی اجتناب از مصرف کربوهیدرات‌های فرآوری شده مانند شکر، آبنبات، نان سفید و غیره می‌تواند میزان پروتئین دریافتی بدن را افزایش دهد البته رژیم غذایی کم کربوهیدرات تایرات دیگری هم در سلامت دارد از جمله آنکه از ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کند.

ورزش را فراموش نکنید

جنب و جوش و ورزش کردن عامل مهمی در کاهش چربی دور شکم است و یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن زندگی سالم و طولانی محسوب می‌شود؛ ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن و شنا تاثیری بالا در کاهش چربی دور شکم دارند و این موضوع در بسیاری از مطالعات مورد توجه قرار گرفته است، همچنین برخی مطالعات دیگر دریافته‌اند تحرک به طور کلی می‌تاند از تجمع چربی در اطراف شکم جلوگیری کند، علاوه بر آن تحرک می‌تواند التهاب، قند خون بالا و متابولیسم غیر طبیعی را بهبود دهد چرا که این عوارض ناشی از چربی دور شکم است.

پروتئین را در رژیم غذایی را افزایش دهید

پروتئین یکی از مهمترین ماکرومغذی‌ها برای کاهش وزن محسوب می‌شود و این عامل می‌تواند با افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ کالری متابولیسم بدن کمک کند ۴۴۱ کالری روزانه کمتر مصرف کنیم.

اگر قصد لاغر شدن دارید پروتئین می‌تواند یک راهکار موثر برای کاهش وزن شما باشدکه نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه از اضافه وزن جلوگیری خواهد کرد؛ مستندات بسیار نشان می‌دهد که پروتئین به طور ویژه برای مقابله با چربی دور شکم مناسب است، مطالعه دیگری نشان می‌دهد کربوهیدرات‌های فرآوری شده و روغن با افزایش احتمال ابتدا به چربی شکمی موثر است و در این میان میوه و سبزی به کاهش این معضل کمک می‌کند، بنابراین سعی کنید تا مصرف تخم مرغ، غذا‌های دریایی، میگو، لبنیات و آجیل را در برنامه غذایی افزایش دهید تا به کاهش چربی شکمی کمک کنید.

حتی اگر افرادی گیاه‌خوار هستند باید جایگزین‌های که حاوی پروتئین در رژیم غذایی خود بگنجانیم علاوه بر آن مصرف روغن نارگیل در برنامه غذایی روزانه باعث کاهش چربی شکمی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان