//
کدخبر: ۱۴۵۶۴۸ //

۷ باور غلط تغذیه‌ای

مشاور رییس انجمن تغذیه ایران با اشاره به برخی از باورهای غلط تغذیه‌ای گفت: باورهای فردی از دوران کودکی و طفولیت همراه با گرایش‌های تغذیه‌ای والدین و افراد خانواده شکل می‌گیرد، بنابراین اکتسابی بوده و قابل تغییر هستند.

7 باور غلط تغذیه‌ای
به گزارش فرتاک نیوز،

 برلیانت بزگمهر با اشاره به برخی از باورهای غلط تغذیه‌ای عنوان کرد: یکی از این باورهای غلط سرخ کردن غذا به مدت طولانی است که در این حالت غذا نه تنها ارزش غذایی خود را از دست داده، بلکه باعث ابتلای فرد به انواع بیماری‌های قلبی- عروقی، ایجاد نفخ، دل پیچه و اختلالات دستگاه گوارش می‌شود. بنابراین غذا را باید در زمان و روغن کمتری سرخ کنیم.

وی افزود: باور غلط بعدی تصور مفید نبودن لبنیات برای  سلامتی انسان است که عقیده کاملا اشتباهی است. لبنیات به دلیل نقشی که در حفظ سلامت استخوان‌ها و تامین کلسیم مورد نیاز بدن دارد، در همه رده‌های سنی باید مصرف شود.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند مصرف شیرینی جات بعد از صرف غذا به هضم غذا کمک می‌کند با نقض این باور غلط، عنوان کرد: این باور نه تنها درست نیست، بلکه باعث افزایش چاقی و عوارض چاقی و همچنین به وجودآورنده یک عادت غلط است که تا آخر عمر با انسان باقی می‌ماند.

بزرگمهر با اشاره به یک باور غلط غذایی دیگر، گفت: باور به اینکه تمایل به مصرف بعضی مواد غذایی به علت نیاز  بدن به آن مواد، یک باور اشتباه است. به جز دیابت و تشنگی به دلیل دفع مواد قندی و آب از بدن، در بقیه موارد تمایل به ماده غذایی خاص نشان نیاز  بدن به آن نیست و با ترفندهایی می‌توان این نیاز را کاهش داد.

مشاور رییس انجمن تغذیه ایران که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، مصرف زیاد نمک در غذاها را باور نادرستی دانست و ادامه داد: این امر باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه‌ها و فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شود و برای سلامت بدن مضر است.

وی با اشاره به باور غلط بعدی، گفت: باور به اینکه مصرف بعضی مواد غذایی در وعده شام منجر به لاغری و در وعده نهار منجربه چاقی می‌شود و یا بالعکس  بسیار نادرست است. در این مورد، درست این است که جایگزینی بعضی مواد غذایی کم کالری به جای مواد غذایی پرکالری سبب لاغری می‌شود.

بزرگمهر در خاتمه خاطرنشان کرد: باور به اینکه برای جذب و بلع غذا همراه با غذا مقدار قابل توجهی آب مصرف کنیم، باور بسیار غلطی است و به خاطر رقیق شدن شیره‌های گوارشی نه تنها فرآیند بلع و جذب تسریع نمیشود، بلکه باعث اختلال دستگاه گوارش و دل پیچه و نفخ نیز می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان