//
کدخبر: ۱۱۷۰۶۵ //

کمبود چه ویتامینی خطرناک است؟

هر کدام از ویتامین ها دارای خواص زیادی برای بدن هستند. بنابراین، شناختن آن ها می تواند در تنظیم رژیم غذایی به شما کمک کند.

 کمبود چه ویتامینی خطرناک است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

کمبود چه ویتامینی بر روند رشد مو موثر است؟ به عنوان مثال ویتامین A  برای رشد مو و تقویت بینایی بسیار مفید است. این ویتامین ها هر کدام در انواع مواد غذایی موجود هستند. کمبود هر نوع  ویتامین ممکن است علائمی در بدن ایجاد کنند و این علائم راهی برای تشخیص کمبود ویتامین و مواد معدنی هستند. بنابراین، شناختن آن ها می تواند در تنظیم رژیم غذایی به شما کمک کند.

بدن انسان برای سالم بودن نیاز به مواد مغذی و ویتامین های مختلف دارد. یک رژیم غذایی متعادل و مغذی دارای مزایای زیادی است. از سوی دیگر، یک رژیم غذایی با کمبود مواد مغذی و ویتامین ها، ممکن است نشانه های ناخوشایندی ایجاد کند.

کمبود چه ویتامینی باعث عصبانیت می شود؟

خشم پاسخ غده آدرنال و غده تیروئید به یک نوع تهدید درک شده است. خشم باعث ترشح هورمون های آدرنالین و نورآدرنالین می شود. این هورمون ها،  اساسا بدن را تشویق می کند تا برای مبارزه یا حالت عصبانیت آماده شود.

بنابراین خشم، حالت تحریک غدد لنفاوی بدن در پاسخ به خطر یا درک خطر است.

کمبود برخی ویتامین ها از جمله ویتامین E  و گروه ویتامین های B می تواند باعث خشم و عصبانیت شود. بنابراین باید در دریافت این ویتامین ها برای کنترل خشم و عصبانیت دقت داشته باشید.

کمبود چه ویتامینی باعث ترس می شود؟

برخی از ویتامین ها هستند که بر سیستم عصبی تاثیر گذاشته و باعث بروز رفتارهایی مناسب و نرمال می شوند. حال اگر اختلالی در دریافت این ویتامین ها ایجاد شود ممکن است علائمی در فرد ایجاد شود. کمبود منیزیم، امگا 3 ، ویتامین روی و سلنیوم باعث ایجاد ترس در فرد می شود.

کمبود چه ویتامینی باعث وسواس می شود؟

وسواس نوعی اختلال رفتاری است که در طی آن فرد ممکن است در انجام دادن کارها بسیار دچار مشکل شده و یا کاری را چندین مرتبه تکرار کند.

البته وسواس انواع مختلفی دارد و وسواس فکری هم در این دسته جای می گیرد. کمبود برخی ویتامین ها باعث بروز این مشکلات شود. به عنوان مثال، کمبود سروتونین می تواند در فرد رفتاری وسواس گونه ایجاد کند.

کمبود چه ویتامینی باعث استرس می شود؟

استرس و اضطراب باعث ایجاد نوعی نگرانی و ناراحتی در فرد شده و احساس ناخوشایندی به همراه دارد. افرادی که مدام در حال دلشوره و استرس هستند باید از نظر ویتامین ها و رژیم غذایی سالم دقت کافی داشته باشند.

برخی ویتامین ها از جمله ویتامین های گروه B  باعث بروز استرس در فرد می شود. بنابراین در دریافت این ویتامین ها کوتاهی نکنید.

کمبود چه ویتامینی باعث سرگیجه می شود؟

سرگیجه علل مختلفی دارد. از جمله علل سرگیجه می توان به گرمازدگی، فشار خون پایین و یا بیماری های زمینه  ای اشاره کرد. البته کمبود برخی ویتامین ها مانند  ویتامین ب 12  هم ممکن است باعث سرگیجه در فرد شود. البته این در صورتی است که در مدت زمان طولانی مواد مغذی حاوی ویتامین ب12 وارد بدن نشده باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۰۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان