//
کدخبر: ۱۰۵۲۷۷ //

درمان طبیعی هیپوگلیسمی، بیماری قند خون پایین

هیپوگلیسمی یا قند خون پایین، اختلال متابولیسم قند خون است و زمانی اتفاق میفتد که میزان گلوکز خون کمتر از ۳.۵ میلی مول در لیتر (mmol / l) باشد. در ادامه درمان‌های طبیعی برای بیماری هیپوگلیسمی را در اختیارتان میگذارم.

درمان طبیعی هیپوگلیسمی، بیماری قند خون پایین
به گزارش فرتاک نیوز،

 هیپوگلیسمی یا قند خون پایین، اختلال متابولیسم قند خون است و زمانی اتفاق میفته که میزان گلوکز خون کمتر از ۳.۵ میلی مول در لیتر (mmol / l) باشه. سطح گلوکز، که سطح انرژی بدن رو تعیین میکنه، در میوه ها، برنج، غلات و شیر و دیگر محصولات لبنی که حاوی قند هستن، یافت میشه. رژیم غذایی بهترین راهکار برای جلوگیری از حملات هیپوگلیسمی هست. داشتن یک رژیم متعادل بر پایه ی غذاهای سالم، مدیریت استرس و ورزش منظم قابل کنترل هست. در ادامه درمانهای طبیعی برای بیماری هیپوگلیسمی در احتیارتون میذارم.

درمان طبیعی بیماری قند خون پایین (هیپوگلیسمی)

علائم هیپوگلیسمی

افت ناگهانی انرژی و ضعف بدنی

گرسنگی و اشتیاق برای شیرینی

عصبی شدن، تحریک پذیری، افسردگی و خستگی

اختلال بینایی و سردرد

ممکنه بعضی از علائم مثل عرق کردن، لرزش، صورت پریشان، سردرد، گرسنگی، خواب آلودگی، عدم تمرکز، بی حسی، ضعف، سرگیجه و مشکلات قلبی هم بروز کنه.

چه کسانی مبتلا به هیپوگلیسمی میشوند؟

هیپوگلیسمی معمولا در افراد مبتلا به اختلال تحمل گلوکز (معمول در مرحله اولیه دیابت)، دیابت یا نوعی اختلال پانکراس دیده میشه، همچنین وجود تومور در بدن، اختلال در کبد، اختلال عملکرد غده آدرنال و البته استرس زیاد هم یکی از علل ایجاد این بیماری هست.

در حمله هیپوگلیسمی چه کنیم؟

اگه حمله خفیف باشه، یک میوه شیرین، یک تکه نان یا یکی از محصولات شیرین گیاهی، مثل شیره خرما میتونه حالتونو جا بیاره.

اگه حمله شدید باشه، یک منبع شکر مایع که سریع وارد خون بشه باید بخورید مثل آبمیوه.

بهترین داروهای گیاهی برای قند خون پایین (هیپوگلیسمی)

۱. ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یک درمان طبیعی بسیار خوب برای کاهش علائم قند خون پایین هست. شیرین بیان کمک میکنه تا سطح قند خون در بدن بالا بره. برای استفاده از این داروی گیاهی باید مقداری از ریشه رو در مقداری آب بریزید و آب رو به جوش بیارین و پنج دقیقه در همین حالت بجوشه، بیمار میتونه یک بار در روز از این دارو استفاده کنه.

۲. سیب

سیب برای افرادی که قند خون پایینی دارن بسیار مفید هست چون غنی از کروم و منیزیم هست که هر دوی اونها برای تنظیم قند خون بسیار مفیدن. بهتره که بعد از غذا هر روز دو تا سیب میل کنین.

۳. یام وحشی

یام وحشی یک درمان گیاهی بسیار موثر برای اُفت قند خون هست که کارش کنترل انسولین خون هست در نتیجه میزان قند خون رو افزایش میده. برای استفاده از این داروی گیاهی باید اون رو در آب بجوشانید بعد بمدت یک ساعت بذارین سرد بشه و خواصش بطور کامل به آبش بره، بعد میل کنید.

۴. ملاس

ملاس یا همون شیره چغندر یک درمان طبیعی بسیار مفید برای اُفت قند خون هست. یک قاشق ملاس رو به کمی آب گرم اضافه کنین، حداقل دو بار در روز برای تنظیم قند خون میل کنید.

۵. ریشه قاصدک

ریشه قاصدک حاوی مقادیر زیادی کلسیم هست که به عملکرد مناسب پانکراس و کبد کمک میکنه تا سطح قند خون رو در حالت متعادل حفظ کنه. پودر ریشه رو در یک لیوان شیر یا آب گرم بریزین و به طور روزانه یک لیوان مصرف کنین.

۶. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای لیکوپن که بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل میکنه، هست. این آنتی اکسیدان به بهبود عملکرد کبد و پانکراس کمک میکنه. آب گوجه فرنگی رو دو بار در روز به مدت دو هفته مصرف کنید، این درمان برای کاهش اختلالات پانکراس بسیار موثره، و باعث میشه عملکرد پانکراس طبیعی بشه و کمتر دچار اُفت قند خون بشید.

۷. تخمه کدو

کدو تنبل یک منبع غنی از چندین ماده مغذی مثل آهن، منیزیم و منگنز هست. این داروی گیاهی برای جلوگیری از رسوب کلسیم اگزالات در کلیه نقش مهمی داره که عملکرد کلیه تنظیم بشه و همین مسئله به تنظیم قند خون کمک میکنه و در درمان هیپوگلیسمی موثره. برای استفاده از این داروی گیاهی باید بذر کدو تنبل رو با یک لیوان شیر و یا آب گرم مخلوط و میل کنین.

۸. ریشه ژنتیان

ریشه گندیان درمان طبیعی برای اُفت قند خون هست فایده ای که برای این بیماری داره اینه که باعث افزایش سطح قند در خون میشه. برای مصرف مقداری ریشه ژنتیان رو در آب در حال جوش بریزین و اجازه بدین تا مقداری در آب بجوشه از این درمان روزانه دو بار میل کنین.

۹. جو

جو یک منبع غذایی درجه اول برای بیماران دیابتی نوع ۲ و افراد مبتلا به بیماری اُفت قند هست. جو یک منبع غنی از مواد معدنی ضروری، ویتامین ها و الیاف رژیمی هست که به تنظیم جذب گلوکز در خون کمک میکنه.

بایدها و نبایدهای رژیم غذایی مبتلایان به هیپوگلیسمی

۱. مواد غذایی غنی از کروم

تحقیقات نشان داده که کروم برای تنظیم اثرات تحمل گلوکز بسیار مهمه، این ماده معدنی مسئول سوخت و ساز متابولیسمی گلوکز هست. بنابراین کروم باعث تقویت قند خون میشه. برای جذب کروم میشه از مکملهای دارویی و یا از مواد غذایی غنی از کروم مثل مخمر، سیب زمینی، نخود فرنگی، نان سبوس دار گندم استفاده کرد.

۲. غذای غنی از منیزیم

منیزیم هم مثل بسیاری از داروها و مواد غذایی مناسب این بیماران به بالا رفتن سطح قند خون کمک میکنه. غذاهای غنی از منیزیم مثل طوقه، آرتیشوک، موز، انجیر خشک، جو، سبوس جو، آب لیمو، شیر، ماست، بادام، بروکلی، تخمه کدو تنبل، سویا، اسفناج و سیب زمینی میشه نام برد.۳. مواد غذایی غنی از ویتامین

ویتامین B۳ (نیاسین) در تنظیم میزان قند خون افراد مبتلا به هیپوگلیسمی مفید هست. مواد غذایی غنی از ویتامین B۳ عبارتند از ماهی تن، قارچ کرمینی، هویج، ماهی قزل آلا، مارچوبه، انگور و سینه مرغ.

۴. مواد غذایی غنی از فیبرهای رژیمی

مصرف فیبرهای غذایی باعث میشه که قندها آهسته تر جذب بشن و میزان گلوکز رو در خون تنظیم میکنه. بیمار باید حدود ۲۵ تا ۴۰ گرم فیبر غذایی در روز مصرف کنه. اسبلیوم، سبوس جو، پکتین سیب، کل غلات و دانه های کتان میوه ای غنی از فیبر هستند که باید در رژیم غذایی این افراد باشه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان