//
کدخبر: ۹۵۹۹۸ //

۵ گام برای داشتن پوستی درخشان و طبیعی

همه می‌دانند که برای حفظ سلامتی باید آب و مایعات فراوان خورد. اما در مورد پوست، آب به تنهایی جوابگو نیست. روغن برای سرخ‌کردن و پخت‌وپز خیلی به ما کمک می‌کند، اما این تنها فایده‌اش نیست. اضافه‌کردن روغن به رژیم غذایی کمک می‌کند تا آب مورد نیاز سلول‌های پوست به آن‌ها برسد و پوست نرم و درخشان شود.

۵ گام برای داشتن پوستی درخشان و طبیعی
به گزارش فرتاک نیوز،

 تا ۶۰درصد از بدن انسان بزرگسال را آب تشکیل می‌دهد. بدن ما به آب نیاز دارد تا سم‌ها و ضایعات بدن را تخلیه کند، بافت‌ها و مفصل‌ها را چرب و روان کند، دمای بدن را در حد نرمال نگه دارد، سیستم گوارش را تنظیم کند، و خیلی کارهای دیگر. سود اضافی آب‌رسانی به بدن پوستی جوان و پرجلا است؛ و چه کسی هست که نخواهد زیبا به نظر برسد؟ مطمئناً آب بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از خشکی بدن است، اما خوردن روزانه هشت لیوان آب شاید برای خیلی از ما کار دشواری باشد. خبر خوب اینکه، لازم نیست حتماً فقط آب بخورید. ادامه‌ی متن را بخوانید و با راه‌های دیگر تامین رطوبت بدن آشنا شوید.

 ۱. معده‌ی خود را پر از میوه و سبزی کنید.

این‌دفعه که احساس تشنگی کردید، بشقاب‌تان را مملو از میوه‌ها و سبزیجات آب‌دار کنید. تا ۹۰درصد از میوه‌ها و سبزیجات را آب تشکیل می‌دهد. برای همین می‌توان بخش عمده‌ای از آب بدن را از طریق خوردن این نوع خوراکی‌ها تامین کرد. از محصولات پرآب استفاده کنید، مثل خیار، هندوانه، کرفس، گریپ‌فروت، تربچه، اسفناج، کاهو، و انواع توت‌ها.  با اضافه‌کردن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه، سلامت خود را حفظ می‌کنید. فیبر و ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن را می‌توان با خوردن میوه‌ها تامین کرد. پیروی از روش «۵ قطعه میوه در روز» فواید بسیار زیادی دارد.

۲. غذاهای آبکی بخورید

جالب است بدانید که فقط میوه‌ها و سبزیجات نیستند که می‌توانند آب بدن را تامین کنند. انواع و اقسام سوپ و آبگوشت هم، که تقریباً به‌طورکامل از آب تشکیل می‌شوند، این توانایی را دارند که به بدن آب برسانند. آبگوشت فقط رطوبت بدن را افزایش نمی‌دهد؛ از آنجا که پر از مواد مغذی است و کالری کمی هم دارد از جنبه‌های مختلف برای سلامتی مفید است. محصولات لبنی هم سرشار از آب و مواد مغذی هستند و با خوردن آن‌ها نیاز بدن به مایعات رفع می‌شود. تا ۸۸درصد از محتوای ماست ساده را آب تشکیل می‌دهد، ضمن اینکه ماست پر از مواد پروبیوتیک است که سیستم گوارش بدن را سرپا نگه می‌دارد. گوشت و ماهی و مرغ هم تاحدود زیادی از آب تشکیل شده‌اند. یک‌سوم شوربای صبحانه از آب است. آب در گوشه‌وکنار برنامه‌ی روزانه‌ی شما مخفی شده است.

۳. اگر پوست‌تان خشک است، از چربی‌های سالم استفاده کنید

همه می‌دانند که برای حفظ سلامتی باید آب و مایعات فراوان خورد. اما در مورد پوست، آب به تنهایی جوابگو نیست. روغن برای سرخ‌کردن و پخت‌وپز خیلی به ما کمک می‌کند، اما این تنها فایده‌اش نیست. اضافه‌کردن روغن به رژیم غذایی کمک می‌کند تا آب مورد نیاز سلول‌های پوست به آن‌ها برسد و پوست نرم و درخشان شود. از روغن‌هایی که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند می‌توان به روغن زیتون تصفیه‌نشده، روغن بزرک، و روغن گردو اشاره کرد. خوراکی‌هایی که اسیدهای چرب دارند، مثل مغزها، دانه‌ها، ماهی‌های پرچرب، و آووکادو هم پوست را مرطوب نگه می‌دارند. تازه، منافع دیگری هم دارند که آدم را از این رو به آن رو می‌کند!

۴. نوشیدنی‌ها هم مفیدند!

آبی که ما باید هر روز بنوشیم تا سلامتی‌مان حفظ شود از منابع مختلفی تامین می‌شود، اما یکی از اصلی‌ترین منابع نوشیدنی‌ها هستند. آب مطمئناً بهترین نوشیدنی برای حفظ رطوبت بدن است. اما از طرف دیگر، نوشیدنی‌های سالم موادی دارند که آب ندارد، از پروبیوتیک‌ها بگیرید تا ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها. از جایگزین‌های سالم (و مغذی‌تر) برای آب می‌توان به آب‌میوه، فالوده‌ی میوه، شیر، چای و قهوه اشاره کرد. هر کدام از این‌ها یک سری منافعی دارند. از نظر پزشکی، چای و قهوه دیگر مضر و رطوبت‌زدا به حساب نمی‌آیند. این دو نوشیدنی هم تشنگی شما را برطرف می‌کنند و هم سلامتی‌تان را بهبود می‌بخشند. شیر برای بعد از ورزش نوشیدنی درجه‌یکی است و ثابت شده که بهتر از آب و نوشیدنی‌های ورزشی می‌تواند نیاز بدن به مایعات را رفع کند. با اینکه نوشابه‌های کم‌قند به‌اندازه‌ی نوشیدنی‌های طبیعی از مواد مغذی بهره‌مند نیستند، اما برای آب‌رسانی خوب هستند. فقط چند نوع نوشیدنی وجود دارد که بیش از آنکه مفید باشند ضرر می‌رسانند، از جمله الکل (به‌شدت رطوبت‌زدا است) و نوشیدنی‌های ورزشی (که پر از شکر و طعم‌های مصنوعی هستند.)

۵. حمله کنید به غذاهای پر از آب!

متخصصان سلامت اغلب توصیه می‌کنند که هر روز هشت لیوان آب بخورید تا آب بدنتان تامین شود، اما راه دیگری هم هست و آن هم اضافه‌کردن محصولات پرآب به برنامه‌ی غذایی است. اگر از مزه‌ی آب معمولی خوشتان نمی‌آید، مشکلی نیست. غذاهای آبکی را به رژیم‌تان وارد کنید و با تلاش کمتر ( و کلی مزه‌ی بهتر!) سالم بمانید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۹۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان