//
کدخبر: ۸۸۶۴۷ //

روش درمانی جالب برای کمک به کاهش فشارخون

ابتلا به بیماری فشارخون بالا می‌تواند با خطر‌های بسیارهمراه باشد، اما روش جالبی معرفی شده است که درکنار مصرف دارو و رعایت رژیم غذایی به کنترل این بیماری کمک می‌کند.

 روش درمانی جالب برای کمک به کاهش فشارخون
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان به افراد مبتلا به بیماری فشارخون بالا توصیه می‌کنند برای اثرگذاری بهتر داروی کاهنده فشارخون در زمان اوج گرفتن بیماری درکنارمصرف دارو به موسیقی کلاسیک به ویژه موتزارت گوش دهند.

پژوهش‌ها نشان داده است گوش دادن به موسیقی کلاسیک، سبب افزایش اثربخشی دارو به مدت یک ساعت و نیز سبب پایین آمدن ضربان قلب و عادی شدن آن می‌شود.

کارشناسان درادامه پژوهش‌های خود دریافتند ملودی موسیقی اثرگذاری مستقیم بر سیستم اعصاب پاراسمپاتیک بدن انسان دارد و آن را فعال می‌کند؛ که درنتیجه آن ضربان قلب طبیعی، فشارخون کاهش و سطح آدرنالین خون تثبیت می‌شود.

گوش دادن به موسیقی کلاسیک همچنین سبب فعال شدن عصب واگ (درسیستم عصبی) بدن می‌شود.

این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه ایالتی سائوپائولوی کشور برزیل (São Paulo State University) انجام شده است و کارشناسان اثر موسیقی را بر کاهش عارضه جانبی بیماری فشارخون بالا به اثبات رسانده‌اند.

فشارخون بالا یکی از بیماری‌های شایع در دنیای معاصر است و میلیون‌ها انسان به آن مبتلا هستند. این بیماری دراثر گرفتگی عروق خونی و شدت یافتن فشارخون درون آن برای ایجاد گردش خون درون بدن روی می‌دهد.

فشارخون بالا به دلایل مختلفی، چون استرس و عصانیت فرد، استعمال مواد دخانی، مصرف خوراکی‌های شور، پرچرب و شیرین، کم تحرکی و اضافه وزن رخ می‌دهد.

این بیماری فرد را درمعرض خطر مشکلات سلامت، چون سرطان، سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلب، کلیه و آسیب بینایی قرار می‌دهد.

دانشمندان مصرف مواد غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات، مواد لبنی و پروتئینی کم چرب درکنارجای دادن غلات و حبوبات، نان کامل، چای سبز و نوشیدن به اندازه کافی آب و مایعات کم شیرین را به افراد برای جلوگیری از بالا رفتن فشارخون از جوانی توصیه می‌کنند.

افراد مبتلا به فشارخون علامت خاصی ندارند به همین دلیل شناسایی این بیماری بدون کنترل منظم فشارخون کاری دشوار و زمانی افراد به دنبال روش‌های درمانی می‌روند که دیر شده است.

ازجمله شایع‌ترین نشانه‌های فشارخون بسیار بالا، خستگی، سرگیجه، سرخ شدن صورت، سردرد، صدای وزوز گوش، تپش قلب و تنگی نفس را می‌توان نام برد.

کارشناسان همچنین در پژوهش‌های خود دریافتند ازاین روش برای کمک به مادران باردار که دچار افزایش فشارخون هستند یا سابقه ابتلا به این مشکل قبل از بارداری داشته اند می‌توان استفاده کرد.

بیماری فشارخون بالا دردوران بارداری اثری منفی بر جنین می‌گذارد وسبب کاهش دریافت اکسیژن و مواد مغذی به او می‌شود، همچنین مادران باردار مبتلا به فشارخون بالا با درصد بالایی درمعرض خطر سقط جنین قراردارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۶۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان