//
کدخبر: ۸۸۲۳۵ //

با ۸ خوراکی شگفت‌انگیز و خواص آن‌ها آشنا شوید

سوپرفودها یا غذاهای شگفت انگیز، گزینه هایی هستند که حتی روی انتخاب های غذایی ما تاثیر می گذارند. اصطلاح سوپرفود روی برخی بسته بندی های غذایی درج شده و ما با دیدن نام آن بیشتر تمایل داریم که این محصولات را خریداری کنیم ضمن این که با مصرفشان نیز احساس بهتری داریم.

با 8 خوراکی شگفت‌انگیز و خواص آن‌ها آشنا شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

 سوپرفودها سرشار از ریزمغذی ها، ویتامین ها و موادی هستند که برای سلامت شما لازمند. بدون شک سبزیجات قسمت اساسی از سوپرفودها هستند. اکثر سوپرفودها پایه گیاهی دارند:

آووکادو: سرشار از چربی های غیر اشباع و سالم برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ها، بیماری های قلبی و دیابت است. مصرف آووکادو به بازسازی خون و بافت ها کمک می کند، منجر به تثبیت قند خون می شود و برای رفع اختلالات قلبی یک سوپرفود عالی است. آووکادو همچنین منبع خوبی از لوتئین و آنتی اکسیدان برای حفظ سلامت چشم و پوست است.

سیب: سیب سرشار از کورستین است؛ یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ها و بیماری های قلبی. مصرف سیب با پوست خواص آن را چند برابر می کند. تحقیقات نشان می دهد که سیب با پوست 5 برابر بیشتر از سیب پوست کنده شده دارای پلی فنول است. سیب منبع غنی از فیبر نیز محسوب می شود.

کلم: در جهان سبزیجات، کلم سرشار از ترکیباتی است که نشان داده شده خطر ابتلا به سرطان را به طور چشمگیری کاهش می دهند. خوردن کلم برای یک بار در هفته احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 66 درصد کاهش می دهد. کلم باعث تحریک سیستم ایمنی بدن، کشتن باکتری ها و ویروس ها می شودو تصفیه کننده خون است.

سیر: مصرف منظم سیر باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید شده و منجر به جلوگیری از مسدود شدن رگ ها می شود. مصرف دو تا سه حبه سیر در روز خطر ابتلا به حمله قلبی را نیز در بیماران پرخطر کاهش می دهد. مصرف سیر همچنین منجر به دفع سمومی مانند جیوه و کادمیوم از بدن می شود. سیر همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد ویروس دارد و باعث مقاومت در برابر سرماخوردگی و عفونت های ناشی از استرس می شود.

قارچ: برای قرن ها از آن در طب سنتی استفاده می شده است. قارچ ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و به جلوگیری و درمان سرطان، بیماری های ویروسی، کلسترول و فشار خون بالا کمک می کنند. مصرف منظم قارچ اثرات منفی پرتو درمانی و شیمی درمانی را نیز کاهش می دهد.

بادام: سرشار از فیبر و چربی های مفید برای پایین آوردن سطح کلسترول بد خون است. مطالعات نشان می دهد که خوردن منظم بادام به طور موثر منجر به کاهش وزن می شود.

بذر کتان: برای قرن ها به دلایل دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گرفته است. بذر کتان به خودی خود دارای ارزش فوق العاده تغذیه ای است ضمن این که منبع غنی از پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، منیزیم، پتاسیم و روی نیز محسوب می شود.

شکلات تیره: شکلا تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها برای مبارزه با سرطان است. فلاونول موجود در این شکلات به کاهش سطح کلسترول بد نیز کمک می کند ضمن این که جلوگیری کننده از تجمع پلاک در شریان ها نیز هست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۲۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان