//
کدخبر: ۸۱۰۶۱ //

ویتامین های لاغر کننده و چاق کننده را بشناسید!

چاقی و لاغری بحث داغ روزهای قبل از عید است که چگونه لاغر شویم یا چگونه چاق شویم. در این مطلب برای شما از ویتامین های چاق کننده یا لاغر کننده صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

ویتامین های لاغر کننده و چاق کننده را بشناسید!
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا تزریق ویتامین 12Bباعث کاهش وزن می شود؟

 

بسیاری از مردم این ویتامین را در عضله شان تزریق می کنند. تزریق در عضله به جذب بهتر این ویتامین کمک می کند. این افراد اکثرا از احساس خستگی مزمن رنج می برند. عده ای از این افراد معتقدند که با تزریق این ویتامین کاهش وزن داشته اند.

 

اما تزریق این ویتامین به طور مستقیم باعث کاهش وزن نمی شود. . ویتامین B12 باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود که این مساله به نوبه خود باعث کاهش وزن خواهد شد. این گونه افراد معمولا کسانی هستند که تمایل به حفظ سلامتی و آگاهی از سلامتی بدن خود را دارند بنابراین رژیم های گیاه خواری و یا تناسب اندام را رعایت می کنند. از طرفی کوبالامین باعث انرژی بخشیدن به بدن می شود و به این افراد انرژی لازم برای ورزش و فعالیت های بدنی و همچنین حفظ رژیم غذایی شان را می دهد. همچنین این ویتامین نقش مهمی در کاهش استرس و افسردگی دارد، یعنی باعث کاهش مواردی که ارتباط زیادی به افزایش وزن دارند می شود.

 

حتما قبل از تزریق آن با پزشک مشورت کنید.

 

تاثیر ویتامینD بر کاهش وزن

تحقیقات نشان داده است سطح ویتامین D  خون در افراد چاق، کم است.چربی بدن، ویتامین D را در خود اسیر می کند و به این ترتیب سطح ویتامین D در بدن کاهش می یابد. نمی توان گفت کمبود ویتامین D به خودی خود باعث چاقی است اما یک تحقیق نشان داده است که تامین ویتامین D بدن افراد چاق، باعث می شود این افراد راحت تر وزن کم کنند.

 

به عقیده‌ی محققان هر چه وزن بدن بالا برود نیاز به ویتامین D نیز افزایش می‌یابد. برای همین توصیه می‌کنیم قبل از ساعت یک و بعد از ساعت چهار بعد از ظهر به مدت 10 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرید. توجه داشته باشید که نور خورشید باید در تماس مستقیم با پوستتان باشد تا ویتامین D تولید شود.

 

کمبود ویتامینA و تاثیر آن بر  افزایش وزن

پژوهشگران انجمن تیروئید آمریکا بر این باورند که کمبود ویتامین A در بدن به‌طور ثانویه با افزایش وزن در ارتباط است. آن‌ها با اعلام اینکه ۱۲ درصد از آمریکایی‌ها از بیماری‌های مربوط به تیروئید رنج می‌برند، عنوان کردند که کمبود سطح ویتامین A در بدن می‌تواند باعث کم‌کاری تیروئید و افزایش وزن ناشی از آن شود.

 

البته این افزایش وزن، چیزی حدود ۷-۵ کیلوگرم خواهد بود که اگر در رژیم‌های تجویزی کاهش وزن در نظر گرفته شود، کمک زیادی به بهبود روند رژیم‌درمانی خواهد کرد.محققان آمریکایی با بررسی ۴۶۰۰ خانم بالای ۶۵ سال به این نتیجه رسیدند که رابطه معناداری بین افزایش وزن با کمبود ویتامین D در بدن وجود دارد.

 

تاثیر مولتی ویتامین بر چاقی

مولتی‌ویتامین‌ها باعث افزایش وزن نمی‌شوند. در حقیقت مصرف مولتی‌ویتامین در افراد دچار اضافه‌وزن باعث کاهش وزن هم می‌شود. این به معنی آن است که مصرف مولتی‌ویتامین توسط فردی که رژیم کاهش وزن را رعایت می‌کند و هدفش کاهش وزن است بهترین کمک ممکن می‌باشد.

 

یک مولتی‌ویتامین حاوی انواع ویتامین‌ها نظیر ویتامین A، C و E در مقادیر بالاتر از غذاهای دریافتی فرد است که کمک زیادی به روند کاهش وزن می‌کند. یک مولتی‌ویتامین خوب همچنین حاوی ویتامین‌های B نیز می‌باشد. ویتامین‌های B با تأثیر بر سیستم عصبی و بهبود و تقویت ارتباطات عصبی باعث ارتقا سطح انرژی بدن می‌گردد که بدون شک افزایش سطح انرژی فرد باعث می‌شود فرد کمتر احساس خستگی و گرسنگی کند. از این رو تحمل و ادامه رژیم غذایی کاهش وزن را تسهیل می‌نماید.

 

چاقی و ویتامین ها

محققان، پاسخ‌های بیش از ۱۸۰۰۰ آمریکایی را از بررسی تغذیه‌ای که ۷ سال طول کشید، تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی، بزرگسالان چاق ۵ تا ۱۲ درصد کمتر از تمام میکرونوترینت‌ها در رژیم غذایی‌شان استفاده می‌کردند. چند کمبود خاص نیز مشخص شد:بزرگسالان چاق در مقایسه با بزرگسالانی با وزن طبیعی، ۲۰٪ بیشتر دارای کمبود ویتامین A، ویتامین C و منیزیم بودند. همچنین به احتمال کمتری، به مقدار توصیه شده روزانه، کلسیم، ویتامین D و ویتامین E مصرف می‌کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۰۶۱ //
ارسال نظر
 
  • سیدی

    سلام خسته نباشید من چند وقته خیلی دستام مورمور میکنه بچه هم شیر میدام خیلی لاغر شدم خواهش میکنم بگین چی استفاده کنم وزنم بالا بره خوب شم جواب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان