//
کدخبر: ۸۰۶۵۰ //

چای مناسب هر گروه خونی چیست؟

این روزها زیاد درباره ترکیبات خوراکی مفید برای گروه‌های خونی تحقیق شده است.تا جایی که برخی پزشکان تغذیه معتقدند حتی برای رژیم غذایی هم باید بنا بر گروه خونی خوراکی‌ها را انتخاب کرد.

 چای مناسب هر گروه خونی چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نوشیدن چای یکی از کارهایی است که در کشور ما شبیه یک سنت شکل گرفته است.علاقه به این نوشیدنی از دیرباز در میان مردم ما رسم بوده و نوشیدن چای همراه با نان و پنیر به شکل سنتی صبحانه ایرانی حساب می‌شود.به خصوص این روزها که خوردن صبحانه در کافه‌ها کمی مرسوم‌تر شده همواره در منوها نام صبحانه ایرانی با چای و دیگر مخلفات دیده می‌شود.

 

اگر بخواهیم چای را به شیوه قدیمی و سنتی بنوشیم چای سیاه یکی از آشناترین و شاید خوشمزه‌ترین نوع آن است.اما جدیداً انواع چای‌ها با طعم و رنگ‌های گوناگون به بازار آمده و تنوع این خوراکی را زیاد کرده است.

 

این روزها زیاد درباره ترکیبات خوراکی مفید برای گروه‌های خونی تحقیق شده است.تا جایی که برخی پزشکان تغذیه معتقدند حتی برای رژیم غذایی هم باید بنا بر گروه خونی خوراکی‌ها را انتخاب کرد.

 

در این گزارش به تفکیک چهار گروه خونی و چای مناسب برای هر گروه را بررسی می‌کنیم.

 

گروه خونی A

محققان بر این باورند که افراد با گروه خونی A افرادی، عاطفی و تحلیل‌گر هستند که زیاد در معرض استرس قرار می‌گیرند.برای رفع این حالت بهترین نوع چای برای آن‌ها ترکیب گل یاس، چای سبز، گل همیشه بهار و آویشن است.

 

*چای یاس: شاید این چای خیلی برای شما آشنا نباشد و تصور کنید با افزودن عطر یاس می‌توانید چای یاس داشته باشید. اما این نوع چای برای خود کاملاً منحصربه فرد است. از جمله فواید سلامت چای یاس می‌توان به کاهش خطر حملات قلبی، تقویت سیستم ایمنی، و پیشگیری از دیابت اشاره کرد. برای افرادی که سابقه مشکلات قلبی عروقی دارند، مصرف چای یاس، می‌تواند کمک بزرگی در پیشگیری از مشکلات آن‌ها بکند.

 

کاتچین ها که در بسیاری از انواع چای یاس یافت می‌شوند، نشان داده‌اند که عامل کلیدی در مهار کلسترول بد خون (LDL) هستند. نوشیدن چای یاس/سبز می‌تواند اثرات منفی که دیابت روی پروتئین‌ها را معکوس کند، به عنوان یک تعدیل کننده برای افراد مبتلا به دیابت عمل کند، و به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای افرادی که به دیابت مبتلا نیستند، استفاده شود.از همه مهم‌تر برای افراد بال این گروه خونی به دلیل استرس زیاد این چای بسیار مفید است.. مطالعات نشان داده‌اند که رایحه یاس می‌تواند بسیار مفید و آرامش‌بخش باشد.

 

گروه خونی B

افرادی که در این گروه خونی قرار می‌گیرند معمولاً متابولیسم کم کاری دارند. بیماری‌های خود ایمنی، چاقی و اضطراب از جمله بیماری‌های آن‌هاست. برای این افراد بهترین نوع چای ، چای سبز تازه بدون هیچ افزوده‌ای است تا متابولیسم را افزایش دهند و یا چای ساده سیاه بدون هیچ قندی بهترین گزینه برای آن‌ها است.

 

*چای سبز: درباره خواص این چای زیاد صحبت شده است اما یکی از مهم‌ترین خواص این چای کاهش وزن است.اگر دنبال کم کردن وزن خود با نوشیدن چای سبز هستید، بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده‌های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می‌برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی‌آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می‌شود.

 

گروه خونی AB

افراد در این گروه خونی درون‌گرا و با بصیرت هستند بنابراین خیلی استرس ندارند و انواع چای سبز با ترکیب نعناع و پونه، چوب صندل و گزنه برای این افراد توصیه می‌شود. ترکیب چای سبز و نعنا بهترین پیشنهاد برای این افراد است.

 

*چای گزنه: آقایانی که پروستاتشان بزرگ شده این نوشیدنی برایشان مفید است. به عقیده‌ محققان ریشه‌ این گیاه دارویی حاوی موادی است که مانند هورمون‌های زنانه عمل می‌کند و تأثیر مثبتی روی غده‌ پروستات می‌گذارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف ریشه‌ گزنه برای درمان مشکلات پروستات (غیر سرطانی و خوش‌خیم) مفید است.

 

گروه خونی O

افرادی که در این گروه خونی دسته بندی می‌شوند معمولاً با مشکلات معده زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند . این افراد بهتر است از مصرف شیر و گلوتن خودداری کنند. حتی اگر هیچ استرسی نداشته باشند اسید معده آن‌ها به شدت در طول زندگی آزارشان می‌دهد. چای سبز و زنجبیل برای این افراد فوق‌العاده است، این افراد برای اینکه سیستم گوارشی خود را تقویت کنند همیشه در چایشان زنجبیل داشته باشند.

 

*چای زنجبیل: زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به خاطر اینکه حاوی ترکیبات ضد باکتریایی است. تهیه نوشیدنی با زنجبیل باعث افزایش گرمای درونی بدن می‌شود و قدرت بدنی شما را بالا می‌برد. مصرف زنجبیل باعث تحریک سوخت و ساز بدن و بهبود هضم غذا شده و از این طریق با چربی‌های شکم مبارزه می‌کند. همچنین دارای خواص ادرارآور بوده و با حذف مایعات محبوس شده در بدن از التهاب پیشگیری می‌کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان