//
کدخبر: ۶۳۴۰۳ //

فشار خونتان را در عرض ۱۵ روز و با ۷ گزینه غذایی کاهش دهید

علاوه بر عادات سالمی مانند مدیریت استرس، تحرک، دوری از سیگار و ... در اینجا 7 گزینه غذایی که مصرف مداوم آنها فشار خون را در عرض 15 روز کاهش داده و آن را در محدوده سالم حفظ می‌کند.

فشار خونتان را در عرض ۱۵ روز و با ۷ گزینه غذایی کاهش دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از steptohealth این گزینه‌های غذایی از این قرارند:

جوی دو سر: سرشار از فیبر است ضمن این که بسیار کم سدیم بوده و چربی کمی دارد. بنابراین منجر به کاهش فشار خون می وشد. بلغور جو را می‌توانید حتی به رژیم صبح گاهی‌تان نیز بیفزایید.

 

موز: اگر روزی یک عدد موز بخورید، 100 درصد میزان نیاز روزانه شما به پتاسیم تأمین می‌شود. پتاسیم برای حفظ سلامت کلیه‌ها ضروری است. همانطور که سدیم باعث افزایش التهاب و احتباس مایعات در بدن می‌شود، پتاسیم گردش خون را بهبود می‌بخشد و دارای اثر دیورتیک است.

 

ماست یونانی: ماست یونانی حاوی دو ماده مغذی یعنی کلسیم و پروبیوتیک برای درمان فشار خون بالاست. کمبود کلسیم می‌تواند به طور موقت فشار خون را بالا ببرد. بنابراین مصرف منظم ماست به جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند.

 

چغندر: چغندر حاوی میزان بالایی از نیترات معدنی است. در بدن انسان، نیترات معدنی تبدیل به اکسید نیتریک می‌شود، که باعث شل شدن و اتساع عروق خونی می‌گردد. ایر سبزیجات برگ دار مانند کاهو و کلم هم دارای سطوح بالای این ترکیب هستند، که این ماده را از طریق ریشه‌های خود از خاک دریافت می‌کنند.

 

سیر: تا قبل از این که سیر به عنوان عنصری برای پخت و پز به کار گرفته شود، از آن به مانند دارو استفاده می‌شد. سیر خرد شده در یونان باستان دارویی برای بهبود زخم و کاهش فشار خون بود. به همین ترتیب، مصرف سیر منجر به کاهش کلسترول آل دی آل می‌شود.

 

اسیدهای چرب امگا 3: روغن ماهی، آووکادو، روغن زیتون، بذر کتان و ... منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مصرف این چربی‌ها برای حفظ سلامت قلب ضروری است ضمن این که به تقویت رگ‌های خونی و انعطاف پذیری آنها کمک می‌کند. مصرف این چربی‌ها برای بهبود گردش خون و کاهش فشار خون نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 به نام اسید داکوزاگزائوئیک بخش مهمی از رژیم افراد مبتلا به پرفشاری خون است.

 

کاهو: ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی حتی بیشتر از اسفناج است. منیزیم، پتاسیم، و ویتامین سی موجود در کاهو منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۴۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان