//
کدخبر: ۵۹۸۱۶ //

۷ غذای خارق العاده برای دیابت

نرخ هشدار دهنده ابتلا به دیابت به علت عادات غذا خوردن ناسالم، استرس، عدم فعالیت فیزیکی و ... در حال رشد است و این در حالی است که یک رژیم غذایی سالم در کنار سایر عادات سالم، می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به این بیماری شود.

 ۷ غذای خارق العاده برای دیابت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل ازindia در اینجا برخی از پیشنهادهای غذایی خارق العاده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت معرفی شده است:

 

میوه های خانواده مرکبات: مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت دچار فقر ویتامین ث هستند. از این جهت میوه های خانواده مرکبات برای آنها یک میان وعده مهم تلقی می شود. گریپ فروت، پرتقال، لیمو، لیمو ترش و ... دارای خواص شبه انسولینی هستند.

 

سبزیجات برگ سبز: همه ما می دانیم که این سبزیجات برای سلامت کلی بدن خوب هستند اما در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ نیز می توانند بسیار موثر باشند. خوردن حداقل یک و نیم وعده از این سبزیجات در روز خطر ابتلا به دیابت را تا ۱۴ درصد کاهش می دهد.

 

چای سبز: نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. چای سبز حاوی فلاونوئید است و یک ضد التهاب قوی محسوب می شود ضمن این که افزایش فعالیت انسولین را به همراه دارد.

 

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است و به عنوان یک منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ محسوب می شود و آنهم برای کاهش التهاب و کاهش سطح قند خون.

 

بلغور جو: این نوع غله نیز سطح قند خون را تحت کنترل نگه می دارد. فیبر موجود در جوی دو سر حاوی بتاگلوتان است و اثرات مفیدی در افراد مبتلا به دیابت دارد.

 

 

آجیل: خوردن بادام زمینی در روز، خطر ابتلا به دیابت را تا ۲۱ درصد کاهش می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۸۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان