//
کدخبر: ۵۵۷۵۷ //

از کاهش وزن تا درمان آلزایمر با آب یک میوه شفا بخش

سیب، که کشت و برداشت آن در بسیاری از کشورهای جهان بر سایر میوه‌ها غلبه کرده و طرفداران بسیاری دارد، انواع متفاوتی همچون قرمز، زرد، سبز، لبنانی، گلاب، مجلسی و مانند اینها را شامل می‌شود. از جمله روشهای مصرف این میوه شگفت‌آور نوشیدن آب آن است که مزایایی برای سلامتی دارد.

از کاهش وزن تا درمان آلزایمر با آب یک میوه شفا بخش
به گزارش فرتاک نیوز،

گفته شده که خاستگاه اصلی سیب آسیای مرکزی است و از آنجا در سراسر جهان گسترده شده. این میوه را به صورت خام، پخته، درون غذاها یا شیرینی‌ها، مربا یا افزودن به سالاد می‌توان مصرف کرد؛ اما آب آن هم یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه مردم است.

 به نقل از هلثی‌فودمستر، در ادامه، هفت ویژگی مفید و سلامتی‌بخش در نوشیدن آب سیب بیان شده است:

 

۱-کاهش علائم آسم

دانشمندان موسسه ملی خون، ریه و قلب اثر مصرف این میوه را بر علائم آسم (مانند خس‌خس در دوران کودکی) بررسی کردند و بر اساس یافته‌های این بررسی که در شماره ژوئن ۲۰۰۷ مجله European Respiratory Journal منتشر شده، کاهش دفعات خس‌خس سینه را در کودکانی گزارش دادند که روزی یک بار آب سیب می‌نوشند.

 

۲-کمک به سلامت کبد

ویژگیهای قلیائی آب سیب  باعث از بین رفتن سموم و مواد زائدی می‌شود که در کبد تجمع پیدا می‌کنند. برای نمونه، پکتین موجود در آن، نه تنها برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش ارزشمند است بل‌که اگر سیب با پوست آبگیری شود، آب سیب به دست آمده همانند پاک‌کننده‌ای طبیعی، کبد را در پاکسازی بدن یاری می‌رساند.

 

۳-کمک به هضم بهتر

اگر به نوشیدن آب سیب علاقه‌مندید، مهم است که برای آبگیری، پوست آن را جدا نکنید؛ چراکه بیش از دوسوم محتویات فیبری سیب فقط در پوست آن جمع شده است. مصرف فیبر برای داشتن روده‌ای سالم ضروری است. بنابراین، برای بهره‌گیری از بیشتر خواص آب سیب بهتر است این میوه را شسته، همراه با پوست مصرف کنید.

 

۴-کمک به درمان آلزایمر

آنتی‌اکسیدانها کاری بیش از محافظت در برابر سرطان انجام می‌دهند؛ آنها از استرس اکسیداتیو در بخشهای دیگر بدن همچون مغز جلوگیری می‌کنند. مطالعات نشان داده است که این آنتی‌اکسیدانهای موجود در آب سیب سبب کاهش خطر ابتلا به بیماریهای عصبی، بویژه پارکینسون، دمانس یا زوال عقل و آلزایمر می‌شوند.

 

۵-ماده‌ای عالی برای کاهش وزن

نوشیدن آب سیب برای از کم کردن اضافه‌وزن، عالی است. این مزیت آب سیب یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خواص آن برای افرادی است که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند. کالری و کلسترول اضافی دو دلیل عمده‌ای محسوب می‌شوند که در افزایش وزن دخیلند؛ آب سیب کالری و چربی ندارد و افزون بر آن، نوشیدنش سبب محافظت از شما در برابر کلسترول می‌شود.

 

۶-کمک به آرامش عضلات

سیب غنی از اسیدمالیک است که بازیابی توان، قدرت و عملکرد عضلات یا ماهیچه‌ها را پس از انجام تمرینهای ورزشی بهبود می‌بخشد. نوشیدن آب سیب، انرژی را در بدن ذخیره می‌کند و سبب افزایش کیفیت توجه روانی می‌شود. افزون بر این، مواد معدنی و ویتامین‌هایی را در خود جاداده که آن را به نوشیدنی‌ای شگفت‌انگیز و مناسب، پس از تمرینات ورزشی تبدیل کرده است.

 

۷-پیشگیری از دیابت

نوشیدن آب سیب با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است زیرا دربردارنده مواد فیتوشیمیائی است که باعث تنظیم قند خون می‌شود. این ترکیبات فنولی، سلولهای بتا را برای تولید انسولین در لوزالمعده (پانکراس) تحریک و به جذب گلوکز در روند هضم غذا کمک می‌کنند. همه انواع سیب بویزه سیب سبز، به دلیل داشتن فیبر غنی برای افراد مبتلا به دیابت مفیدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان