//
کدخبر: ۵۳۱۴۸ //

کشف رازهای لاغر شدن و لاغر ماندن

آیا قصدتان فقط کاهش وزن نیست و می‌خواهید کاهش وزن‌تان همیشگی و ثابت باشد و لاغر ماندن را تجربه کنید؟ اگر می‌خواهید کاملاً از نگرانی های مربوط به وزن تان خلاص شوید؟

کشف رازهای لاغر شدن و لاغر ماندن
به گزارش فرتاک نیوز،

 قطعاً می دانید که کاهش وزن یک مرحله ای نیست که شروع کنید و تمام شود؛ بعد از اینکه به هدف تعیین شده ای که در ذهن تان هست برسید، یعنی به کاهش وزن دست یافتید، حالا وقت رعایت تغذیه درست و ورزش کردن رسیده است تا به هدف تان یعنی لاغر ماندن و تثبیت وزن دست یابید.

حتما از بانک کالری استفاده کنید

وقتی که از مرحله تلاش برای کاهش وزن به مرحله تثبیت وزن رسیدید، کمی دست تان برای رژیم غذایی بازتر شده است؛ زیرا دیگر نیازی به کم کردن مقدار کالری مصرفی ندارید و فقط کافی است به مقدار مورد نیاز بدن تان، کالری دریافت کنید؛ اگر این راهکار را رعایت کنید، دیگر نه وزن اضافه خواهید کرد و نه بیشتر از این کاهش وزن خواهید داشت.

برای محاسبه میزان کالری مصرفی می توانید از بانک جامع کالری  غذاهای دکتر کرمانی به صورت آنلاین استفاده کنید.

حال فرقی نمی کند که دوره کاهش وزن تان تمام شده و به وزن مناسب و لاغر ماندن دست یافته اید یا هنوز در تلاش برای رسیدن به هدف کاهش وزن هستید.

راهکارهایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد را بعد از رسیدن به هدف کاهش وزن و لاغر ماندن در پیش بگیرید، تا دیگر افزایش وزن نداشته باشید.

فعال شوید و فعال بمانید

به خاطر داشته باشید که داشتن فعالیت بدنی و ورزش کردن، یکی از عوامل کلیدی برای لاغر ماندن و تثبیت کاهش وزن تان است.

در حال حاضر نمی خواهیم در مورد فواید بسیاری که همین ورزش برای بدن تان خواهد داشت سخن بگوییم؛ هدف مان از این مقاله راهنمایی شما برای ثابت نگه داشتن وزن بعد از کاهش وزن است.

خوب است بدانید که انجام ورزش منظم، باعث کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب فرد می شود.

مطمئن شوید ورزشی که انجام می دهید را دوست دارید، اگر دوست دارید برقصید، دوچرخه سواری کنید یا هر ورزش دیگری که سرگرم تان می کند؛ زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید وقت تان را برای کاری که دوست ندارید بگذارید.

پیشنهاد ما اختصاص سه روز به تمرینات هوازی و دو روز به تمرینات قدرتی است؛ هر جلسه ورزشی بهتر است حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ دقیقه باشد و درحین تمرین نیز شدت ضربان قلب تان حداقل به ۶۰ تا ۸۵ درصد ماکزیمم خود برسد.

یادداشت کردن؛ راز موفقیت

برطبق تحقیقات صورت گرفته، افرادی که برنامه رژیم و غذاهایی که در طول روز مصرف می کنند را در دفتری مخصوص یادداشت می کنند، بیش از اشخاص دیگر در تثبیت وزن و لاغر ماندن موفق خواهند بود.

در این تحقیق که بر روی ۳۰۰۰ نفر که به طور میانگین ۲۰ کیلوگرم کم کرده بودند، صورت پذیرفت، همه افرادی که توانسته بودند حداقل ۵ سال در همین وزن باقی بمانند، راز موفقیت خود را یادداشت‌برداری از رژیم شان اعلام نمودند.

همچنین تحقیقات نشان داده افرادی که دفتری مخصوص به کالری و غذاهای مصرفی دارند، تقریباً دو برابر بیشتر از دیگر افراد وزن کم می کنند.

غذاهایی که دوست دارید میل کنید

اگر شما عاشق پاستیل و شکلات هستید، اما رژیم غذایی تان شما را از خوردن آنها محروم می کند، خیلی زود احساس سرخوردگی خواهید کرد و از چنین رژیمی دست خواهید کشید.

به نظر ما این راه حل خوبی نیست؛ برای داشتن سبک زندگی سالم و همچنین کاهش وزن، مواد غذایی که دوست دارید را به اندازه کم (همیشه تعادل در خوردن باید مراعات شود) میل کنید.

آب کافی بنوشید

اگر این گفته به نظرتان مسخره می آید، از هرکسی که وزن خود را کم کرده و وزنش ثابت مانده بپرسید که چقدر در طول روز آب می نوشیده است؟ قطعاً خواهد گفت ۸ لیوان آب در طول روز؛ آب به سوخت و ساز بدن کمک کرده و باعث دفع چربی از بدن تان خواهد شد؛ مصرف ۸ لیوان آب نه ضرری دارد و نه هزینه ای، بلکه بسیار عالی است؛ پس آب بنوشید؛ نوش جان!

از یک پشتیبان کمک بگیرید

فرقی نمی کند که از چه کسی کمک می گیرید، این شخص می تواند دوست، فامیل یا حتی پشتیبانی یک برنامه غذایی آنلاین باشد.

برطبق تجربیات عملی صورت گرفته، افرادی که پشتیبان داشتند بیش از یک سال در همان وزن ثابت باقی ماندند، اما افرادی که کسی آنها را پشتیبانی نمی کرد، بعد از گذشت یک سال، نصف وزنی که کم کرده بودند، مجدد بازگشته بود و دوباره چاق شده بودند.

البته دقت کنید که لازم نیست حتماً پشتیبانی، چهره به چهره باشد، حتی مکالمه تلفنی با پشتیبان نیز می تواند تأثیر فوق العاده خود را بگذارد.

همیشه خودتان را به چالش بکشید

حتی اگر همین الان هم به وزن مطلوب و دلخواه خود رسیده اید، هیچ گاه از هدف گذاری دست نکشید.

حتماً لازم نیست چالش های سخت را انتخاب کنید؛ برای مثال می توانید این بار که ورزش می کنید، رکورد قبلی خود در دویدن را بشکنید و با سرعت بیشتری نسبت به دفعات قبلی بدوید؛ یا مثلاً چالشِ خوردن میوه جات بیشتر یا چالش «نه» گفتن به تعارفات دیگران را در پیش بگیرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان