//
کدخبر: ۴۰۰۷۳۰ //

با این ترکیب خانگی چربی هایتان را مثل کوره بسوزانید

لیمو و زردچوبه جایگزین‌های طبیعی با کاربرد‌های مختلف هستند و به خاطر دارا بودن مقدار قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی، به‌عنوان یک مکمل برای کاهش وزن به کار می‌روند. هر دو ماده می‌توانند سرعت متابولیسم بدن شما را بهبود بخشند و احساس گرسنگی شما را کنترل کنند. همچنین آن‌ها باید بخشی از یک برنامه ورزشی و رژیم باشند.

با این ترکیب خانگی چربی هایتان را مثل کوره بسوزانید
به گزارش فرتاک نیوز،

از دیدگاه طب سنتی، زردچوبه و لیمو هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی و دفع کننده سموم هستند. همچنین باعث حذف مایعات باقی مانده در بدن و سلامتی همه اندام‌ها و سیستم‌های بدن می‌شوند. زردچوبه به‌خاطر ویژگی‌های تغذیه‌ای آن یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌های دارویی در طب سنتی هند و چین است. مخلوط لیمو و زردچوبه باعث می‌شود که عملکرد آنتی اکسیدانی زردچوبه افزایش یابد و باعث سم زدایی بدن شود.

فواید زردچوبه

کورکومین که یک ترکیب فعال در زردچوبه است به‌خاطر خواص آنتی اکسیدان موجود در آن، آسیب سلولی ناشی از حملات رادیکال‌های آزاد را درمان می‌کند و عملکرد متابولیک بدن را بهبود می‌بخشد تا به شما در کاهش وزن آسان‌تر کمک کند. همچنین خاصیت ضد التهابی آن بسیار ارزشمند است، زیرا علائم آسیب‌های عضلانی و اختلالاتی مانند آرتریت را کاهش می‌دهد. زردچوبه از نوعی گیاه ایجاد شده که زنجبیل نیز بخشی از آن است. این ماده از دوران باستان، هم به‌عنوان ادویه‌ای برای طعم‌دهی به غذا و هم به‌عنوان پایه در چندین درمان جایگزین نیز استفاده می‌شود. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کورکومین نقش مثبتی در کاهش وزن بدن و بیماری‌های مرتبط با چاقی دارد. برخی از مواد مغذی اصلی زردچوبه عبارتند از پروتئین، فیبر غذایی، نیاسین، ویتامین‌های ث، آ و‌ای و همچنین دارای مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن، منیزیم و روی است.

 

 

فواید لیموترش

لیمو ماده فعال دیگر این نوشیدنی سالم است. این میوه دارای ویتامین ث است که عملکرد سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند، ناراحتی‌های گوارشی را آرام کرده و متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد. همچنین پکتین موجود در آن هوس را کاهش می‌دهد و حرکات روده را بهبود می‌بخشد. تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شد، نشان داد که این میوه به‌دلیل داشتن پنی فنول به سرکوب تجمع چربی، کنترل افزایش وزن و جلوگیری از سندرم متابولیک کمک می‌کند. علاوه بر همه اینها، سهم ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های لیمو به تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر عفونت و مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

نحوه ساخت این ترکیب مقوی برای کاهش وزن

درست کردن این ترکیب واقعا آسان است و می‌توانید از آن به عنوان مکمل کاهش وزن و بهبود هضم استفاده کنید. به این ترکیب کمی دارچین هم اضافه کنید، چون سطح قند خون را متعادل کرده و از تجمع چربی جلوگیری می‌کند.

عناصر

۲۵۰ میلی لیتر آب گرم 

۱/۴ قاشق چایخوری زردچوبه 

آب لیمو

یک عدد دارچین (اختیاری)

یک پیمانه فلفل سیاه

۱/۲ قاشق چایخوری عسل

دستورالعمل

زردچوبه را درون آب داغ بریزید، سپس آب لیمو و عسل را هم بزنید و به آن اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا زردچوبه ته‌نشین نشود. سپس دارچین و فلفل سیاه را اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد

نحوه نوشیدن

قبل یا بعد از صبحانه بنوشید

به مدت یک هفته روزانه تا دو فنجان بنوشید. می‌توانید از این دارو برای کمک به کاهش وزن برای چند هفته استفاده کنید

دو هفته فاصله بیندازید، سپس دوباره شروع به مصرف دارو کنید

فلفل سیاه یک ماده مکمل، اما ضروری است، زیرا جذب زردچوبه را افزایش می‌دهد.

 

 

راه‌های دیگر مصرف زردچوبه و لیمو برای کاهش وزن

مصرف این دو ماده به شکل ترکیب، یکی از ساده‌ترین و مکررترین راه‌ها برای کاهش وزن است. با این حال، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید. می‌توانید با لیمو و زردچوبه شیک درست کرده و مواد دیگری مانند خیار، آناناس و کرفس را به آن اضافه کنید. به این ترتیب، می‌توانید از فیبر لیمو استفاده کنید که باعث جلوگیری از گرسنگی زیاد می‌شود. همچنین، می‌توانید از هر دو ماده برای طبخ و مزه دار کردن انواع دستور العمل‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده کنید. فقط پودر زردچوبه یا کمی آب لیمو را در دستور غذای مورد نظرتان بریزید. شما همچنین می‌توانید به مکمل‌های زردچوبه متوسل شوید. چون این‌ها حاوی کورکومین در دوز‌های بالاتر هستند، بنابراین قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

توصیه‌ها و موارد منع مصرف احتمالی

این چای یک جایگزین سالم و ساده برای بهبود سلامت و کاهش وزن است. با این حال، در برخی موارد توصیه نمی‌شود، مانند:

افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی باید از مصرف بیش از حد زردچوبه اجتناب کنند تا به کبد فشار وارد نشود

اگر سنگ کیسه صفرا دارید آن را مصرف نکنید

زردچوبه ممکن است با عملکرد دارو‌های ضد انعقاد تداخل ایجاد کند. اگر تحت هر گونه درمان دارویی هستید با پزشک خود مشورت کنید

اگر باردار یا شیرده هستید از مصرف این ماده صرف نظر کنید.

این نوع مخلوط درمانی برای اضافه وزن یا چاقی نیست، اما ممکن است کمک کند.

این عمدتا مکمل یک رژیم غذایی مناسب است، اگر آن را زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه تهیه کنید، بسیار بهتر است.

در نهایت، ورزش منظم برای سلامت کلی و بهبود وضعیت جسمانی، افزایش مصرف کالری و کاهش وزن ضروری است.

از لیمو و زردچوبه به عنوان مکمل کاهش وزن استفاده کنید

مواد مغذی موجود در این نوشیدنی اثرات شگفت انگیزی بر سیستم‌های اصلی بدن دارند و به شما کمک می‌کنند سایز خود را کم کنید. بنابراین، آن را با توجه به توصیه‌های بالا بنوشید و سلامت خود را بهبود بخشید

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان