//
کدخبر: ۳۸۸۴۱۶ //

اگر این علائم را دارید قند خون گرفته اید

آیا شما عاشق خوراکی های شیرین هستید و مدام چای شیرین میل می‌کنید؟ پس باید از خطرات قند و شکر نیز آگاه باشید زیرا برای سلامت بسیار خطر دارد.

اگر این علائم را دارید قند خون گرفته اید
به گزارش فرتاک نیوز،

احتمالا برای همه شما پیش آمده که دوست داشتید بعد از مصرف ناهار یا شام یک دسر بسیار شیرین و خوشمزه میل کنید. معمولا مواد غذایی شیرین حاوی قند بسیار تحریک کننده‌ای هستند و سخت می‌توانیم از آن ها دست بکشیم. همچنین جزء وعده‌های غذایی دم دستی محسوب می‌شوند.

به طور مثال در طول روز ممکن است یک عدد بستنی یا یک عدد شکلات بخورید اما مصرف زیاد آنها به شدت مضر است. در این قسمت علائمی را به شما معرفی می‌کنیم که نشان دهنده مصرف زیاد قند است که باید این عادت خود را تغییر دهید.

۱ - مشکلات گوارشی

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قند ممکن است میزان توزیع باکتری‌های سالم را در معده به هم بریزد. در نتیجه مشکلات گوارشی ایجاد کند. پس مشکلات گوارشی می‌تواند نشان دهنده مصرف بالای قند باشد.

۲ - چروک اطراف دهان و چانه

متخصصان بر این عقیده هستند که آکنه هیچ ربطی به رژیم غذایی ندارد اما چین و چروک نشان دهنده مشکلات تغذیه‌ای مخصوصا مصرف قند بالاست؛ به خصوص اگر این نیروها در اطراف دهان و روی چانه باشند. پس در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید.

۳ - تغییرات روحیه و کلافگی

بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف زیاد قند اختلالات روحی و افسردگی را در فرد ایجاد می‌کند. همچنین انتقال دهنده‌های عصبی در مغز را به هم می‌ریزد و فرد دیگر نمی‌تواند هورمون سروتونین را به اندازه کافی در بدن داشته باشد.

۴ - نداشتن استراحت شبانه به اندازه کافی

مصرف کلوچه یا کاپ کیک با قند زیاد هنگام خواب روحیه را به هم می‌ریزد و همچنین باعث می‌شود که شب خواب راحتی نداشته باشید. در واقع خواب در هنگام شب بسیار بریده بریده و کوتاه و بی کیفیت می‌شود و خستگی از تن بیرون نخواهد رفت و با احساس سرحالی از خواب بیدار نخواهید شد.

۵ - پیری زودرس پوست

مصرف زیاد قند پیری پوست را سرعت می‌بخشد زیرا قند و پروتئین‌های موجود در جریان خون را کاهش می‌دهد و عاملی برای از بین رفتن کلاژن و انعطاف پذیری پوست خواهد بود.

۶ - پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان به دلیل مصرف قند بالا ایجاد می‌شود زیرا قند زیاد عاملی برای ایجاد پلاک‌های دندانی هستند که خودشان دلیل اصلی پوسیدگی می‌باشند. مخصوصا مصرف نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه که این پوسیدگی‌ها را افزایش می‌دهد.

۷ - میل به مصرف دسر بعد شام

میل زیاد به هر چیزی نشان دهنده مصرف بالای آن است. زمانی که بعد از مصرف شام دلتان می‌خواهد یک دسر شیرین بخورید، یعنی آنقدر قند مصرف کرده‌اید که به خوردن شیرینی جات عادت کرده‌اید. پس باید مصرف آن را کاهش دهید.

۸ - گرسنگی دائمی

اگر قندی که مصرف می‌کنید حاوی فیبر یا پروتئین باشد، احساس سیری را به شما نخواهد داد. وقتی قند بیشتری مصرف کنید، احساس گرسنگی شما بیشتر خواهد شد. حتی اگر همین الان غذا خورده باشید.

۹ - درد مفصل

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های شیرین عاملی برای ایجاد درد های روماتیسمی در خانم‌ها و درد مفصل و عاملی برای ایجاد التهاب است.

۱۰ - مشکلات مربوط به کاهش وزن

خود مصرف قند عاملی برای ایجاد اضافه وزن نیست اما اضافه وزن می‌تواند به دلیل بعضی از مشتقات قند باشد. از طرفی زمانی که قند مصرف می‌کنید دوست دارید بیشتر غذا بخورید که همین امر به طور غیر مستقیم وزن شما را افزایش خواهد داد.

۱۱ - توهمات ذهنی

ممکن است کل بدن شما سالم باشد اما از لحاظ ذهنی به هم بریزید. قند سوخت اصلی بدن محسوب می‌شود و زمانی که قند خون افت کند که علت آن هم مصرف بیش از حد شیرینی‌جات هست، باعث ایجاد توهمات و به هم ریختگی ذهن می‌شود زیرا به همان ترتیب انرژی شما نیز افت می‌کند و دیگر توانایی تمرکز در شما به اندازه قبل وجود نخواهد داشت.

۱۲ - نفخ مداوم

غذاهای نمکی عاملی برای ایجاد نفخ هستند اما بعضی از مواد غذایی شیرین هم می‌توانند وضعیت شکم و معده شما را به هم بریزند. پس اگر می‌خواهید با نفخ برای همیشه خداحافظی کنید، باید از مصرف مواد غذاهای بسیار شیرین دست بکشید.

۱۳ - احساس ضعیف شدن و از دست دادن توده عضلانی

محققان به این نتیجه رسیدند که بین مصرف قند و از بین رفتن توده عضلانی ارتباط مستقیم وجود دارد زیرا عضله‌ها پروتئین را از دست می‌دهند و دیگر نمی توانند مانند قبل قوی و محکم باشند.

۱۴ - فشار خون بالا

در مطالب فشار خون گفتیم که قند بدترین چیز برای فشار خون است و شاید از نمک هم بدتر باشد. رژیم قند غذایی با ساکاروز بالا فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را افزایش می‌دهد.

۱۵ - از دست دادن انگیزه برای ورزش

مصرف زیاد قند باعث اضافه وزن می‌شود و در نتیجه افراد انگیزه خود را برای انجام فعالیت های فیزیکی از دست می‌دهند زیرا احساس می‌کنند با این همه اضافه وزن دیگر نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

۱۶ - شیرین نبودن میوه ها به اندازه کافی

به گزارش وب گاه نمناک، زمانی که قند زیادی مصرف کنید، دیگر شیرینی میوه‌ها برای شما کافی نیست. حتی به نظرتان یک کاسه توت فرنگی دیگر مثل قبل شیرینی ندارد و دوست دارید که به آن شکر بزنید یا بعد از آن یک چیز شیرین مصرف کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۴۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان