//
کدخبر: ۳۸۳۷۲۴ //

روند نگران کننده افزایشی "چاقی" در کودکان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از نگرانی‌های بزرگ سیستم بهداشتی کشور، روند رو به افزایش چاقی، بویژه در کودکان است.

روند نگران کننده افزایشی "چاقی" در کودکان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه روند سریع چاقی در کودکان ناشی از سبک زندگی و الگوی غذایی ناسالم رایج در جامعه است، اظهار کرد: امروزه شاهد روند سریع روبه رشد چاقی و اضافه وزن در تمامی گروه‌های سنی، به ویژه در کودکان هستیم که بیشتر ناشی از سبک زندگی و بدنبال آن الگوی غذایی ناسالم رایج در جامعه است و این امر به یکی از نگرانی های بزرگ سیستم بهداشتی کشور تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری و درمان چاقی کودکان، عنوان کرد: در غیر اینصورت، روند ایجاد و تشدید مشکلات ناشی از آن تا بزرگسالی ادامه خواهد یافت و جامعه را با مشکلات متعدد ناشی از این بیماری درگیر خواهد کرد.

شکیبا با بیان اینکه براساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، آمار چاقی رو به افزایش بوده، عنوان کرد: برای پیشگیری از این امر، اطلاع رسانی به شکل مناسب با بیان دلایل و عوامل ایجاد کننده و ارائه راهکارهای علمی و اجرایی در سطح جامعه و با توجه به گروه های سنی، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: باید با افزایش آگاهی، تغییر نگرش و رفتار، بهبود وضعیت تحرک بدنی متناسب، نظارت بر تولید مواد غذایی و بهبود شیوه زندگی، زمینه رفع این مشکل بهداشتی را در جامعه ممکن سازیم.

شکیبا در ادامه با بیان اینکه چاقی به عنوان "حالتی از تجمع غیرطبیعی یا بیش از حد بافت چربی به شکل زیرجلدی و احشایی" تعریف می شود که با بروز مخاطراتی برای سلامت افراد همراه است، عنوان کرد: ارتباط معناداری بین چاقی و بیماریهای قلبی عروقی و متابولیک وجود دارد.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی ناسالم به عنوان عامل اصلی در ایجاد و یا تشدید چاقی و اضافه وزن در تمامی گروه های سنی شناخته می شود، افزود: البته باید توجه داشت که در برنامه پیشگیری و درمان اضافه وزن و چاقی، فقط کاهش وزن هدف نبوده، بلکه بکارگیری رفتارهای سالمتر برای مدیریت این بیماری و تلاش در جهت بهبود سلامت کلی فرد و جامعه دنبال می‌شود.

شکیبا به بسیج ملی تغذیه سالم با شعار "حال خوب با وزن مناسب" اشاره کرد و گفت: این طرح از ۲۴ دی شروع شده و تا هفتم بهمن همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه هم با انجام اقدامات آموزشی در سطوح گوناگون در کرمانشاه هم برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۷۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان