//
کدخبر: ۳۸۱۳۳۴ //

ویروس کرونا تهدیدی بزرگ برای افراد چاق

یک متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه نسبت به خطر ابتلا به کرونا در افراد چاق هشدار داد.

ویروس کرونا تهدیدی بزرگ برای افراد چاق
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گویی با بیان اینکه اگر شاخص توده بدنی ( BMI) فردی بالای ۳۰ باشد فرد چاق محسوب می شود، افزود: افراد از نظر بیماری زمینه ای و وضعیت عمومی نسبت به ابتلا به کرونا به گروه پرخطر تقسیم می شوند و همین گروه پرخطر خود به سه گروه با شواهد قوی، متوسط و محدود تقسیم می شوند که چاقی در گروه اول است لذا افراد چاق نسبت به عوارض و شدت و حدت بیماری کرونا بسیار آسیب پذیر هستند و می توان گفت که کرونا افراد چاق را به شدت تهدید می کند.

وی با بیان اینکه در استان مراجعات سرپایی و تست های روزانه افزایش تدریجی داشته، افزود: در استان بستری های روزانه، فوتی، نسبت مثبت شدن تست ها فعلا ثابت است و میانگین فوتی با پی سی آر مثبت و منفی صفر است.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ نفر با تشخیص قطعی در بخشهای کرونایی  استان بستری هستند، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه داشتند.

وی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان نیز افزود: در حال حاضر سه شهر پیرانشهر، خوی و چایپاره زرد و مابقی شهرها آبی هستند.

دکتر موسوی با بیان اینکه میانگین تزریق روزانه واکسن کرونا در آذرماه ۳۳ دز بوده که اخیرا با افزایش ۵ برابری به میانگین روزانه ۱۵۰ دز رسیده است که هنوز این میزان نیز رضایت بخش نیست، اظهار کرد: بیشتر واکسن های تزریقی دز سوم و چهارم هستند.

وی با اشاره به درصد پیشرفت واکسیناسیون افراد ۵ سال به بالا در استان طی دی ماه سال جاری اظهار کرد: طی این ماه ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۲۰۱ نفر دز اول، ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۵۲ نفر دز دوم، یک میلیون و ۹۶ هزار و ۱۱۱ نفر دز سوم و ۵۳ هزار و ۸۱۴ نفر دز چهارم را دریافت کردند.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خاطر نشان کرد: تاکنون ۸۴.۵ درصد از جمعیت هدف ۵ سال به بالا دز اول، ۷۵.۸ درصد دز دوم، ۳۴.۷ درصد دز سوم و ۱.۷ درصد دز چهارم را تزریق کردند.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه واکسنهای موجود در کشور عمدتا داخلی هستند، و واکسن سینوفارم( محصول چین) موجود نیز عمدتا برای زنان باردار تزریق می شود ، تصریح کرد: در حال حاضر واکسن خارجی وارد نمی شود و ذخیره واکسن داخلی از انواع مختلف به حد کفایت موجود است.ضمن اینکه کیفیت واکسن های داخلی نسبت به انواع خارجی بهتر و عوارض کمتری دارند.

وی با بیان اینکه از شروع موج هشتم کرونا عملا یک هفته می گذرد، گفت: طی ۴ تا ۵ هفته دیگر و در بهمن ماه شاهد اوج و پیک این موج خواهیم بود لذا رعایت دستورالعملهای بهداشتی، اقدام به تکمیل واکسیناسیون، تغذیه مناسب، کنترل استرس  و مصرف مایعات کافی در پیشگیری و حتی درمان بسیار موثر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۳۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان