//
کدخبر: ۳۶۵۷۱۷ //

کاهش ریسک ابتلا به این بیماری با فعالیت ورزشی سنگین

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهند که بالا بردن شدت فعالیت ورزشی می تواند به طور قابل ملاحظه ای ریسک ابتلا به نارسایی های قلبی را کاهش دهد.

کاهش ریسک ابتلا به این بیماری با فعالیت ورزشی سنگین
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس یک تجزیه و تحلیل شش ساله روی بیش از 94 هزار بزرگسال در بریتانیا که سابقه نارسایی قلبی در هنگام ثبت نام نداشتند، انجام فعالیت بدنی متوسط یا شدید می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهد.

این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که از سطوح فعالیت اندازه گیری شده عینی برای تخمین خطر نارسایی قلبی استفاده کرده است. بر اساس این مطالعه که با مشارکت دانشگاه گلاسکو انجام شده است، انجام 150 تا 300 دقیقه ورزش با شدت متوسط یا 75 تا 150 دقیقه ورزش شدید در هر هفته، بروز حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

نارسایی قلبی یک بیماری مزمن و پیش رونده است و زمانی ایجاد می‌شود که قلب قادر به پمپاژ خون کافی برای تامین نیازهای بدن به خون و اکسیژن نباشد، امری که می‌تواند منجر به خستگی و مشکل در تنفس شود. بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، نارسایی قلبی تنها در این کشور بیش از 6 میلیون بزرگسال را سالانه تحت تاثیر قرار می دهد. 

به گفته هدایت کنندگان این تحقیق، راه های بالقوه زیادی وجود دارد که فعالیت بدنی منظم ممکن است از طریق آن ها خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهد. به عنوان مثال، فعالیت بدنی به جلوگیری از افزایش وزن و شرایط قلبی متابولیک مرتبط مانند فشار خون بالا و دیابت نوع 2 کمک می کند که هردو از عوامل خطر نارسایی قلبی هستند. ورزش منظم همچنین می تواند عضله قلب را تقویت کند و از این طریق، ایجاد نارسایی قلبی را محدود نماید. 

در طی پیگیری های این مطالعه جدید که به طور متوسط 6.1 سال طول کشیده است محققان دریافته اند بزرگسالانی که در هفته 150 تا 300 دقیقه فعالیت بدنی متوسط داشتند، 63 درصد کمتر در معرض خطر نارسایی قلبی بودند. 

همچنین طبق این نتایج، افرادی که 75 تا 150 دقیقه فعالیت بدنی شدید در یک هفته انجام دادند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که دارای حداقل فعالیت و یا بدون فعالیت بدنی متوسط تا شدید بودند، 66 درصد کمتر در معرض خطر فوق بودند.

محققان می گویند: این یافته ها نشان می دهند که هر حرکت فیزیکی مناسبی برای سلامت قلب مهم است. بر این اساس، حتی پیاده روی آرام و ۱۰ دقیقه ای بهتر از نشستن و عدم فعالیت بدنی خواهد بود. اما در صورت امکان، سعی کنید کمی سریع تر راه بروید، چراکه این کار باعث افزایش شدت و کسب مزایای بالقوه ورزش می شود.

آن ها می افزایند: افرادی که عوامل خطر نارسایی قلبی شامل BMI نامناسب را دارند، با توجه به این که معیار فوق می تواند عواملی چون اضافه وزن یا چاقی و حتی فشار خون بالا و گلوکز یا کلسترول بالا را توجیه کند، احتمالاً به مقدار بیشتری از افزایش فعالیت بدنی سود خواهند برد.

این یافته های ارزشمند در نشریه معتبر انجمن قلب آمریکا، Circulation منتشر شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان