//
کدخبر: ۳۶۱۸۸۸ //

۷ فواید چای دارجلینگ برای سلامتی بشناسید

فواید چای دارجلینگ برای سلامتی ر بهتر بشناسیم.

7 فواید چای دارجلینگ برای سلامتی بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

نوشیدن یک فنجان چای دارجلینگ می‌تواند به شما کمک کند شاد و مهمتر از آن سالم بمانید. چای دارجلینگ یک نوشیدنی پیچیده است که تحت یک فرآیند ظریف پژمرده شدن، اکسید شدن و خشک شدن قرار می گیرد که منجر به رنگ کهربایی قهوه ای تیره می شود که رایحه های خاکی عجیب و غریب را متصاعد می کند. در کشت چای دارجلینگ دقت زیادی می شود زیرا آنها پنجره تخمیر بسیار کوتاه تری دارند. در اینجا به برخی از فواید چای دارجلینگ برای سلامتی نگاهی می اندازیم.

 

1. آنتی اکسیدان های ضروری را فراهم می کند

چای دارجلینگ سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند تیاروبیگین و تافلاوین است. این ترکیبات پیچیده با هم با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، مواد شیمیایی مضر را در طول هضم خنثی می کنند و سموم را از بین می برند. کمبود این آنتی اکسیدان ها آسیب سلولی را تسریع می کند، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد و روند پیری را سرعت می بخشد. نوشیدن چای دارجلینگ کمبود آنتی اکسیدان ها را برطرف می کند.

 

2. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

چای دارجلینگ حاوی ترکیبات پلی فنلی است که از طرق مختلف رشد سرطان را مهار کرده و رشد تومور را متوقف می کند. چای دارجلینگ همچنین دارای خواص ضد جهش زایی است که فراوانی جهش های سلولی را کاهش می دهد. در اینجا می توانید مطالعه دقیق تری را پیدا کنید.

چای دارجلینگ

3. هیدراتاسیون کافی را تضمین می کند

در مورد مبارزه با کم آبی بدن، متخصصان تغذیه، پزشکان و متخصصان تغذیه نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز را توصیه می کنند. افزودن یک فنجان دارجلینگ می تواند به سطح کل هیدراتاسیون شما کمک کند.

انتخاب چای دارجلینگ

هربیوگا

چای پکو نارنجی طلایی - قوطی حلبی

مشاهده قیمت

هربیوگا

چای سبز خالص - کیسه پارچه ای رویال بروکات

مشاهده قیمت

هربیوگا

چای دارجلینگ - قوطی حلبی

 

4. استرس را از بین می برد

استرس نقش مهمی در فشار خون بالا، بیماری های پوستی، مشکلات قلبی، آسم، افسردگی، آرتریت و اضطراب دارد. به عبارت دیگر، استرس سیستم ایمنی شما را در حالت آسیب پذیر قرار می دهد و دریچه ای از بیماری ها را باز می کند. چای دارجلینگ با تنظیم تولید هورمون استرس در بدن به نام کورتیزول، استرس را از بین می برد. به همین دلیل است که نوشیدن چای دارجلینگ شما را خوشحال می کند!

نکته دیگر، یک فنجان دارجلینگ به بدن شما مقدار کمی کافئین می دهد تا هوشیاری ذهنی را بازگرداند و تمرکز را بهبود بخشد. در برخی موارد، حتی ممکن است افزایش انرژی را تجربه کنید.

چای دارجلینگ

5. سلامت قلب و عروق را تقویت می کند

چای دارجلینگ جریان خون را افزایش می دهد و اکسیداسیون کلسترول LDL را کاهش می دهد. علاوه بر این، سرشار از کورستین است. مشخص شده است که این ترکیب خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد، یعنی ایجاد پلاک در شریان ها که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

 

6 کاهش وزن را تسهیل می کند

مطالعات نشان داده است که نوشیدن چای دارجلینگ باعث کاهش چربی شکم و سرعت کاهش وزن می شود. ترکیبات چای با سطوح اکسیداسیون بالاتر نسبت به جایگزین های خود در کاهش وزن موثرتر هستند. چای نیمه اکسید دارجلینگ در تسهیل کاهش وزن بسیار موثر است.

دانشمندان بر این باورند که این می تواند به دلیل غلظت بالای کاتچین ها باشد که به طور طبیعی آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث افزایش چربی سوزی و افزایش متابولیسم می شوند.

 

7. احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد

بسیاری از محققان در هند معتقدند که برخی از ترکیبات فعال زیستی موجود در چای دارجلینگ، به ویژه L-theanine، می تواند نقش فعالی در پیشگیری از بیماری های عصبی مانند پارکینسون ایفا کند. افراد مسن بیشتر از همتایان جوان خود مستعد ابتلا به پارکینسون هستند. این به دلیل ترکیبی از استرس، عادات غذایی نامناسب و سبک زندگی ناسالم است.

چه کسی می دانست که دم کردن فنجان چای دارجیلینگ می تواند تا این حد مفید باشد؟ با کلیک کردن بر این لینک ، چای مورد علاقه خود را ذخیره کنید و برخی از معاملات شگفت انگیز

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۸۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان