//
کدخبر: ۳۵۶۳۱۸ //

درمان‌های خانگی برای رفع تیرگی زیر چشم

درمان‌های خانگی برای رفع تیرگی زیر چشم
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از بهترین راه حل‌ها برای از بین بردن سیاهی دور چشم تغییر رژیم غذایی به سمت مصرف مواد غذایی مناسب برای مقابله با آن است، فقط چند تغییر کوچک می‌تواند افراد را از شر این دایره‌های سیاه رنگ خلاص کند. 


خواب باکیفیت

خوب خوابیدن می‌تواند در کاهش بروز تیرگی، تأثیر چشمگیری داشته باشد، استراحت ناکافی بلافاصله بر رگ‌های خونی و پوست حساس دور چشم اثر می‌گذارد.

کمپرس سرد

گذاشتن کمپرس سرد بر روی چشم‌ها می‌تواند عروق خونی را منقبض کرده و ظهور حلقه‌های تیره را کاهش دهد، برای کمپرس سرد می‌توانید از شیر خنک نیز استفاده کنید، اسیدلاکتیک موجود در شیر به از بین بردن چین و چروک، تمیز کردن منافذ و ترمیم پوست به عنوان لایه‌بردار کمک می‌کند.

خیار

قرار دادن برش‌های خیار بر روی چشم باعث تسکین خستگی چشم‌ها شده و تورم را کاهش می‌دهد، مقدار آب زیاد و ویتامین C خیار به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی حاوی ویتامین C، یک آنتی‌اکسیدان شناخته شده برای مراقبت‌های پوستی است، آنتی‌اکسیدان‌ها سلول‌های آسیب‌دیده پوست را ترمیم می‌کنند و تولید ملانین(رنگدانه) زیاد توسط پوست را کاهش می‌دهند.

مصرف شکلات سیاه، ماهی و گردو

شکلات تلخ غنی از فلاونول است که به افزایش جریان خون کمک می‌کند، مصرف روزانه حدود ۳۰ گرم از آن و مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا سه مانند ماهی سالمون و گردو می‌توانند جریان خون به پوست را بهبود دهد.

گلاب

گلاب یک ماده ضدالتهاب است که باعث نرمی و طراوت پوست می‌شود، مصرف روزانه گلاب می‌تواند حلقه‌های تیره زیر چشم را از بین ببرد. می‌توانید پنبه‌ای را با گلاب خیس کرده و آن را مستقیم روی پلک‌های بسته خود قرار دهید.

چای‌های کیسه‌ای

کافئین موجود در چای خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و گردش خون در اطراف چشم‌ها را تحریک می‌کند، چای‌های کیسه‌ای خنک شده در یخچال برای کاهش تیرگی و خنک کردن پوست گزینه‌های مناسبی هستند.

ماساژ صورت

گردش خون ضعیف در اطراف چشم می‌تواند باعث ظهور حلقه‌های تیره شود، بنابراین ماساژ ملایم صورت در اطراف ناحیه چشم می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند. یکی از روغن‌های خوب برای ماساژ ملایم صورت روغن نارگیل است که حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه است. این اسیدهای چرب می‌توانند با کاهش التهاب و افزایش گردش خون از ایجاد تیرگی زیر چشم جلوگیری کنند. قبل از این که به رختخواب بروید، به مدت ۳۰ ثانیه روغن نارگیل خالص با دمای اتاق که با روش فشار سرد تهیه شده است را روی صورتتان ماساژ دهید. برای دیدن نتایج ممکن است چند هفته وقت لازم باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان