//
کدخبر: ۳۲۰۷۰۳ //

تقویت قلب با مصرف گردو

مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: مصرف گردو به دلیل دارا بودن مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا سه در تقویت قلب مؤثر بوده و توصیه می‌شود. گردو از مغزهایی است که در هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۶۸ گرم چربی وجود دارد که قسمتی از این چربی شامل اسیدهای چرب غیر اشباع است.

تقویت قلب با مصرف گردو
به گزارش فرتاک نیوز،

مهسا شمشیرگران با بیان خواص معجزه‌آسای مغزها، افزود: فندق نسبت به دیگر مغزها دارای چربی بیشتری است و در هر ۱۰۰ گرم آن ۶۴ گرم چربی وجود دارد، در کنار چربی پروتئین بالایی نیز در این مغز وجود داشته، به طوری که در همین مقدار از فندق ۱۴ گرم پروتئین وجود دارد.

وی تصریح کرد: بهتر است از مغزها در میان وعده صبح یا بعد از ظهر استفاده شود و هر چه به زمان خواب نزدیک‌تر می‌شویم به دلیل دیرهضم بودن آنها مصرف کمتر آنها توصیه می‌شود. بادام به عنوان منبع مناسبی از پروتئین بیش از بادام زمینی توصیه می‌شود.

شمشیرگران ادامه داد: در این مغز پر خاصیت حدود ۲۴۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد که می‌تواند در افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند و قادر به مصرف شیر نیستند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی پسته را برای افرادی که گیاهخوار هستند، مناسب دانست و خاطرنشان کرد: در پسته مقادیر بالایی از آهن و کلسیم وجود دارد، به طوری که در هر ۱۰۰ گرم آن ۱۱۰ میلی گرم کلسیم و سه میلی گرم آهن وجود دارد و این مغز به افرادی که دچار کم خونی هستند و یا خانم‌های باردار توصیه می‌شود.

شمشیرگران با بیان اینکه پسته فولات نسبتاً بالایی دارد، اضافه کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی از مصرف پسته غافل نشوند، زیرا برای قلب بسیار مفید است. توت خشک یکی از خشکبارهای مناسب برای افراد در حال کاهش وزن است.

شمشیرگران بیان کرد: توت خشک برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب بوده و در طول رژیم‌های لاغری نیز می‌توان از آن به عنوان یک شیرینی به همراه چای استفاده کرد. انجیر نیز به خصوص برای زنان در معرض کم خونی بسیار توصیه می‌شود و در هر ۱۰۰ گرم آن ۲۵۰ میلی گرم کلسیم و ۴ میلی گرم آهن وجود دارد و به همین دلیل برای تأمین کمبود آهن و جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۷۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان